Gå til innhold

Katten løp oppi en beholder med whitesprit


Gjest Bibbe

Anbefalte innlegg

Gjest Tweek

Jeg har ikke vært hos dyrlege nei. Jeg passet på katten til i 2-3 tiden i natt og da virket hun helt normal (dvs, ingen rykninger og hakk i pusten, bare en sjelde nys). I dag har hun det helt fint, men jeg vasket henne engang til fordi det virket som litt whitesoprit satt igjen under henne og det vil jeg ikke. Hun ligger fortsatt i dynehula si som hun elsker :) Men nå virker hun helt normal så jeg satser på at hun er frisk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Veronica Mars

Høres ut som det går bra. Men jeg ville fortsatt å skylle av henne et par ganger om dagen, for det virker som whitesprit kan sitte skikkelig i noen ganger. Jeg tråkket i det da jeg var liten og fikk skikkelig utslett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

At jeg skal skylle kroppen hennes tenker du på?

Jeg kan se på henne igjen når jeg kommer hjem fa jobb i kveld værtfall :) Jeg vil jo ikke rester skal sitte i henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica Mars
At jeg skal skylle kroppen hennes tenker du på?

Jeg kan se på henne igjen når jeg kommer hjem fa jobb i kveld værtfall :) Jeg vil jo ikke rester skal sitte i henne.

Ja, skylle henne der hun fikk whitesprit. Det går sannsynligvis bra siden du tok det så fort, men jeg ville gjort det bare for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Det er ikke din skyld, men forstår følelsen likevel.

Ingen som har rådet deg til å gi "aktivt kull" til katta, men det hjelper kanskje ikke...

Bra hun er bedre. Tror ikke jeg hadde følt meg helt god selv om jeg hadde landet i et badekar med white-spirte.

Jeg tenker på kull, men har aldri vært borti samme situasjon.

Kull som du får kjøpt på apoteket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica Mars
Det er ikke din skyld, men forstår følelsen likevel.

Ingen som har rådet deg til å gi "aktivt kull" til katta, men det hjelper kanskje ikke...

Bra hun er bedre. Tror ikke jeg hadde følt meg helt god selv om jeg hadde landet i et badekar med white-spirte.

Jeg tenker på kull, men har aldri vært borti samme situasjon.

Kull som du får kjøpt på apoteket...

Kull hadde bare vært vits i hvis hun ga det med en gang. Det er altfor sent nå. Dessuten virker det ikke som katten har svelget så mye av whitespriten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vimselot

Vet det, VMars, men det er bra ts bader katta, for huden har lett for å trekke inn f.eks. white-sprite og det er sikkert derfor katta ble så dårlig, men bra det endte godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forbauser meg at du ikke ser nødvendigheten av en vetrinærundersøkelse av kattungen etter en så alvorlig episode. Har ikke dyrebeskyttelsen noen retningslinjer når det gjelder oppfølging av sykdom, skade etc.? Beklager hvis jeg er brysk, men dette er ikke noe man tar lett på og 'tipper ordner seg'.

En 5 uker gammel kattunge skal ikke en gang vaskes/ bli våt fordi den har så lett for å bli kald og pådra seg luftveissykdommer etc. Vasker du den flere dager i strekk i tillegg til et bad i white spirit kan du tenke deg påkjenningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek
Det forbauser meg at du ikke ser nødvendigheten av en vetrinærundersøkelse av kattungen etter en så alvorlig episode. Har ikke dyrebeskyttelsen noen retningslinjer når det gjelder oppfølging av sykdom, skade etc.? Beklager hvis jeg er brysk, men dette er ikke noe man tar lett på og 'tipper ordner seg'.

En 5 uker gammel kattunge skal ikke en gang vaskes/ bli våt fordi den har så lett for å bli kald og pådra seg luftveissykdommer etc. Vasker du den flere dager i strekk i tillegg til et bad i white spirit kan du tenke deg påkjenningen...

Jeg prøvde å ringe lederen i dyrebeskyttelsen, men hun hadde av telefonen. Ringte jo også å snakket med en veterinær.

Jeg vet det ikke er bare bare og i går var jeg så bekymret. Jeg kommer nok fortsatt til å se litt etter om noe forandrer seg. Kjente på pelsen hennes i stad og den virker myk og fin så tror ikke det er noe igjen (noe det var tidligere i dag, da føltes pelsen litt ekkelt ut). Hun har ligget i en god å varm dynehule i dag mens jeg har vært på jobb og nå leker hun rundt på gulvet og maler :) Veterinæren jeg snakket med i går sa det ikke var noe jeg kunne gjøre annet en å se ekstra nøye til henne, og sa jeg heller fikk komme om hun ikke ble bedre noe hun er blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...