Gå til innhold

Hannhund markerer inne! råd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Min chihuahua på 6 mnd har begynt å markere inne! Hvordan skal jeg gå frem for å få han til å slutte? Har ingen andre dyr i hus, så er ikke derfor heller..

Takk for tips og råd 😊

Anonymous poster hash: ec5ff...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går an å sette på en slags "hanntruse". Noe som fører til at han synes det er fryktelig ekkelt å "tisse på seg".

Evnt kastrere.



Anonymous poster hash: c1b47...be1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at det er markering og ikke bare vanlig tissing? Hvor ofte er dere ute med ham? Er det på samme sted hver gang? Hva gjør dere når han tisser inne?



Anonymous poster hash: b21b6...6c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask VELDIG godt alle områder han får markert, bedre enn bare for å fjerne urinen, dette fordi all lukt må fjernes slik at han ikke kan lufte dette og da vil markere igjen.

Og ellers gjør det samme som er anbefalt som ved hustrening: Våk over hunden, ta han rett ut med en gang du ser tegn på at han skal til å markere, har han begynt så løft rett opp og rett ut.

Har ingenting for seg å være så streng, men vær konsekvent med at han ikke får gå rundt og gjøre dette inne, men altså bare ta rett ut hver gang du ser noe til det.

Jo færre ganger han får gjort dette uten at du merker det, jo lettere vil han forstå tegninga med at det gjør man ikke inne, bare ute.

Det er vanlig at hanner går gjennom en slik periode i puberteten, spesielt små hunder. Fungerte derimot veldig bra her det jeg har beskrevet.

På besøk kan du bruke sånn bånd som du har fått tips om, trening hjemme synes jeg du heller må passe veldig på. Er du som sagt konsekvent, så går det som regel ganske raskt over om det bare er snakk om normal pubertet og hunden ikke er stresset eller føler trussel av andre dyr/hund, for da kan de markere grunnet det og.

Anonymous poster hash: e7fcb...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...