Gå til innhold

Operere fremmedlegemer fra magen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg har en hund som har vært svært syk i flere dager, veterinæren har gjort mange prøver og kommet frem til at det mest sannsynlig er fremmedlegemer i magen. De har sagt at enten må hunden opereres, ellers bør avlivning sterkt vurderes da han så klart ikke kan gå rundt sånn som nå.

Dette er en 9 år gammel hund, som opp til dette skjedde har virket ganske frisk og sprek (eg har ikke hatt hunden så lenge).

Er det noen som har hatt så gamle hunder som har gjennomgått en sånn operasjon? Eg har skjønt at det er en ganske omfattende operasjon, og veterinærene har sagt at den ikke er risikofri, men de tror hunden skal klare det. Samtidig så skal vel de prøve å tjene mest mulig penger? Eg lurer på om eg kan stole på at det er til det beste for hunden, eg er så redd for at han skal ha det vondt i ettertid :( Er det noen som har erfaring med dette? Han har jo vært frisk og fin ellers, så eg antar han vil ha større sjanser for å klare operasjonen helt fint i forhold til en hund som allerede hadde skrantet litt.

I tillegg vil ikke forsikringen min dekke denne operasjonen, så eg må betale hele greia (25 000,-) av egen lomme, og må ta opp lån, noe eg ikke er helt sikker på om eg har økonomi til. Og da lurer eg på om det er verdt det, hvis det bare er for å utsette det uungåelige for en liten stund?

Men hvis han blir helt frisk kan han jo ha mange gode år igjen.

Noen som har vært igjennom dette og kan komme med noen solskinnshistorier?

Uff dette er vanskelig...



Anonymous poster hash: abb6c...f36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ville jeg fått en second opinion? Hva viste røntgenbildet? Regner med hunden er røntget siden de mistenker fremmedlegeme.



Anonymous poster hash: a8bc2...094
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tatt røntgen og ultralyd, på bildene vistes noen skygger de mente måtte være fremmedlegemer, og de trodde det lå et eller annet på veggen til magesekken som skaper infeksjon. I tillegg er magesekken veldig oppblåst. Dette hørtes jo veldig amatørmessig forklart ut, men det er fordi eg ikke har peiling. Dette har blitt sagt av to forskjellige veterinærer, dog fra samme klinikk. Eg har snakket med en tredje veterinær fra en annen klinikk, som sier at hvis dette stemmer bør han opereres snarest, da han brått kan bli mye verre. Så eg har vel egentlig bestemt meg for å operere nå, og håpe på det beste.

TS



Anonymous poster hash: abb6c...f36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen grunn til at han skal dø etterpå, så lenge han klarer operasjonen? Han er jo ellers frisk, så jeg ser ingen grunn til å la det være.

Om han ikke skulle klare operasjonen, blir jo ikke det verre enn om han skulle bli avlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...