Gå til innhold

Nabokattene plager katten vår...


Gjest Vevila

Anbefalte innlegg

Er det noe å gjøre med dette eller må jeg bare la det gå sin gang til de finner ut av det selv? Det er to stk som springer etter og jager katten opp i trær eller inn i alle mulige kroker. Måtte lokke den ut og bære den hjem i stad.. Synes det er litt trist for den gode pusen min, og er litt redd for evt skader etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hvor de to kattene hører hjemme? Kan jo være greit å høre med eierne om de er kastrerte osv. Regner med at din er det?

Ellers kan du vel bare jage dem når de er i din hage. Er katten din voksen? Hvis ikke blir hun gjerne modigere etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Tvist sier, bør du høre med eierne om de er kastrerte. Ut over det, er det nok ikke så mye å få gjort. Katter er territorielle dyr, og de vil alltid kjempe om å være kongen på haugen.



Anonymous poster hash: 4cbe2...c39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett dem før nå nylig. Ser ut som om de er hjemløse.. Er i alle fall utrolig skitne og stygge i pelsen. Vil tro det er noe terretorielle greier ja, men katten her er ikke så tøff av seg desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI hadde samme problemet med katten vår da jeg bodde hjemme. Løsning: Vi fikk oss en hannkatt. Tok 2-3 år før han ble "sjef" og ble banket opp en del før det... Men hunkatten blir ikke banket opp lenger og vondt kattelukt ble vi også kvitt, (Hankattene markerte før rundt huset)



Anonymous poster hash: 50a6a...0c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett dem før nå nylig. Ser ut som om de er hjemløse.. Er i alle fall utrolig skitne og stygge i pelsen. Vil tro det er noe terretorielle greier ja, men katten her er ikke så tøff av seg desverre.

Hvis de er hjemløse ville jeg prøvd å fått Dyrebeskyttelsen,Kattens Vern eller en annen organisasjon til å prøve å hente dem.De har det ikke godt om de bare streifer rundt,og mange kan også være bærere av sykdommer som kan smitte via bitt.Vær særlig obs på "Katte-Aids" og sørg for at katten er vaksinert mot alle sykdommer det er vaksine mot.

Anonymous poster hash: 2ec1c...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...