Gå til innhold

Katt livredd for støvsuger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten vår er helt ekstremt redd for støvsugeren. Vi prøver å kun støvsuge når ho ikke er i samme etasje, og helst når ho er ute, men selv når vi støvsuger andre delen av huset er ho livredd. Ho gjemmer seg og blir ikke seg selv før dagen etterpå. Dette begynner å bli et problem da vi ideelt sett burde støvsuget hver dag så mye som ho røyter... Vi gir ho godteri før og etterpå, siden vi tenkte det kunne hjelpe litt, og holder oss helt rolige. Dette hjelper egentlig ingenting, og vi kunne virkelig trengt noen tips. Ikke moro å se ho sånn redd, men vi er jo også nødt til å støvsuge...

Anonymous poster hash: 74662...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når katten min er inne og jeg må støvsuge så snakker jeg til han helt til jeg er ferdig.

Da ligger han rolig på sofaen, men med øyene godt festa på støvsugeren.

Om jeg støvsuger uten og snakke løper han og gjemmer seg med en gang.

Men jeg vet ikke om det går på din katt? den høres veldig redd ut,

men jeg håper du får noen gode tips som kan hjelpe deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt. Støvsugeren lager høyfrekvenslyder du ikke nødvendigvis hører, men som blir fryktelig bråkete for katter.

Som oftest er de aller fleste katter livredde for det forferdelige bråkemonsteret, og de gjemmer seg og prøver å flykte fra bråkemonsteret om det kommer for nært.

Yngstemann her i hus setter seg som regel i badekaret og lusker forsiktig med snuta over kanten med ørene pent plassert så langt bak på hodet som de kommer.
Gamlepus finner seg et sted så høyt oppe hun kan komme og skuler stygt ned på bråkemonsteret, men hun holder seg i ro fordi hun vet av erfaring at det aldri kommer opp dit hun ligger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene går ut, mens den andre katten min flytter jeg rundt på, så hun ikke skal bli "stengt inne i et hjørne" av den fæle tingesten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ene er livredd og stikker av bare vi flytter på støvsugeren, men kommer tilbake i løpet av en time når vi støvsugd. Hun andre liker den ikke, og lusker inn på soverommet og er furten en stund etterpå. Hun tredje løper etter og er dødsnysgjerrig...

TS, jeg ville prøvd en mer stillegående støvsuger, eller skaff dere en god, gammeldags mopp, jeg synes faktisk den er bedre på å dra opp kattehår fra gulvet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...