Gå til innhold

Allergivennlige hunder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har puddelblanding (cocker spaniel og mellompuddel). Den er forhatt ja, men for meg er det helt revolusjonerende å ha en kosebamse i sengen hver natt uten reaksjon etter 25 år med allergi mot alt med pels.

Anonymous poster hash: c3684...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har puddelblanding (cocker spaniel og mellompuddel). Den er forhatt ja, men for meg er det helt revolusjonerende å ha en kosebamse i sengen hver natt uten reaksjon etter 25 år med allergi mot alt med pels.

Anonymous poster hash: c3684...25e

Hvorfor ikke ha en vanlig puddel da, så hadde den sluppet problemer med floker og tovete pels?

Anonymous poster hash: 15982...f57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Som flere skriver så varierer dette, men jeg har god erfaring med japansk spisshund og pudler :) Hadde en japansk spisshund hos meg i 4 uker uten å reagere, og jeg pleier ikke tåle hunder. De ser ut som små isbjørner og har en herlig personlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en dvergsvchnauzer. De er både allergivennlige og en av de mest friske rasene.

Anonymous poster hash: baff0...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke allergivennlige hunder.Du kan ha 10 hunder av samme rase,samme kjønn.Og reagere på 3 av de 10



Salgstriks fra oppdrettere .

Noen reagerer på pels,andre på stoffer i hud, eller fra spytt.



Anonymous poster hash: 55596...89d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har puddelblanding (cocker spaniel og mellompuddel). Den er forhatt ja, men for meg er det helt revolusjonerende å ha en kosebamse i sengen hver natt uten reaksjon etter 25 år med allergi mot alt med pels.

Anonymous poster hash: c3684...25e

Har ikke noe med hat å gjøre. Men at du like greit kunne ha endt opp med en gi bort bamse pga pelsen. En puddel vet man får slik og sånn pels, en blanding ingen garantier.

Anonymous poster hash: 6143a...110

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samojed en allergivennlig og er en stor rase og tåler og være ute i mye vær.
Du har også Schnauzer som er allergivennlig og en mellomstor hund som er veldig aktiv og liker og være med på ting :)
Jeg var selv allergisk og hadde astma mot katt og hund. Vokste det fra meg og fikk vanlig allergi så da skaffet vi oss en Schnauser og Cairn Terrier som er allergivennlige. Eneste du må regne med er og måtte nappe de hver 2-3 måned da de blir litt rufsete :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At samojed er allergivennlig kan jeg ikke forstå. All den pelsen (de røyter jo) gjør at alle allergikere som reagerer på flass/hud, reagerer lett. Min sønn reagerer mer på samojeden vi kjenner enn alle andre hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke allergivennlige hunder.Du kan ha 10 hunder av samme rase,samme kjønn.Og reagere på 3 av de 10Salgstriks fra oppdrettere .Noen reagerer på pels,andre på stoffer i hud, eller fra spytt. Anonymous poster hash: 55596...89d

Dvergschnauzeren røyter ingenting, da er det jo ganske logisk at de er allergivennlige.

Anonymous poster hash: baff0...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvergschnauzeren røyter ingenting, da er det jo ganske logisk at de er allergivennlige.

Anonymous poster hash: baff0...300

logisk for deg som tydligvis ikke kan noen ting om hva en kan reagere på.

Stoffer i pelsen,hud,spytt .Les deg opp.At en hund ikke røyter har ikke noe med allergivennlighet å gjøre. Flaut !

Anonymous poster hash: 55596...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

(...)

At polare hunder var allergivennlig er første gang jeg har hørt. Det er oftest slike hunder de fleste reagerer på virker det som...

Anonymous poster hash: 6143a...110

At samojed er allergivennlig kan jeg ikke forstå. All den pelsen (de røyter jo) gjør at alle allergikere som reagerer på flass/hud, reagerer lett. Min sønn reagerer mer på samojeden vi kjenner enn alle andre hunder.

Mens i min omgangskrets er det en samojed som er minst ille for storallergikeren :) Puddel, schnauzere, affenpinscher og bichon havanaise er også "godkjent" fra den kanten.

Det er jo helt individuelt, og det beste for deg TS må jo være å lese deg opp på forskjellige hundetyper som sies å være allergivennlige. Det finnes flere lister som bare er et kjapt Google-søk unna, så er det bare å finne oppdrettere derfra igjen, og invitere seg selv på besøk for å se hvordan samboeren din reagerer. I et forum som dette vil meningene alltid være delte fordi erfaringene er forskjellige.

Masse lykke til med hundeletingen - det er så gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

logisk for deg som tydligvis ikke kan noen ting om hva en kan reagere på. Stoffer i pelsen,hud,spytt .Les deg opp.At en hund ikke røyter har ikke noe med allergivennlighet å gjøre. Flaut ! Anonymous poster hash: 55596...89d

Allergivennlig betyr bare at det blir mindre allergimedisiner i luften i forhold til andre hunder.

Har aldri hørt om en oppdretter som påstår at allergikere definitivt ikke vil reagere.

Selvsagt er det mindre sjanse for å reagere når ikke hundehår flyr rundt i leiligheten.

Anonymous poster hash: baff0...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergivennlig betyr bare at det blir mindre allergimedisiner i luften i forhold til andre hunder.

Har aldri hørt om en oppdretter som påstår at allergikere definitivt ikke vil reagere.

Selvsagt er det mindre sjanse for å reagere når ikke hundehår flyr rundt i leiligheten.Anonymous poster hash: baff0...300

*allergener

Anonymous poster hash: baff0...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunder som har hår og ikke pels er de som regnes for å være allergivennlige, og som mange pelsdyrallergikere tåler.

Disse røyter ikke, og man må børste hundene mye for å på den måten få av løse hår, og unngå at det tover seg sammen.

Noen tåler også napperaser som blir nappet regelmessig bedre enn normalt røytende hunder.

Men det kommer an på hva man reagerer på, som nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei søster som er svært allergisk mot hunder, men.. Hu tåler Samojed og portis. Jeg pratet med en portis oppdretter og de anbefaler at selv om hun ikke har reagert på en portis så kan det hende hun reagerer på andre portiser. Så hun vil ha søstra mi på besøk før vi bestemmer oss for å kjøpe valp fra henne. Portisen røyter ikke og har hår i stedet for pels, noe som gjør at enkelte allergikere ikke reagerer på den rasen.

Samojed har et anna spytt enn andre raser som gjør at noen tåler den igjen.

Veldig individuelt fra allergiker til allergiker.

Anonymous poster hash: 2dbdc...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergivennlig betyr bare at det blir mindre allergimedisiner i luften i forhold til andre hunder.

Har aldri hørt om en oppdretter som påstår at allergikere definitivt ikke vil reagere.

Selvsagt er det mindre sjanse for å reagere når ikke hundehår flyr rundt i leiligheten.

Anonymous poster hash: baff0...300

Men forstå at selve hårene ikke er problemet

Partikler i pels,HUD, SPYTT er like ille

Og dessverre finnes det mange "oppdrettere" som annonserer med mindre allergi, allegivennlige og denne rasen blir du ikke syk av.

Anonymous poster hash: 55596...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...