Gå til innhold

Flere her inne med rasekatter?


Liveurlife

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det andre katter enn Sibirkatten som er allergi vennlig?

Og hvor får jeg kjøpt en kattunge som kun skal være til selskap og glede. :)

devon rex, den andre rex rasen og den hårløse rasen er det mange allergikere som tåler. Men det er ingen garantier. For å kjøpe en kattunge tar du kontakt med oppdretter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt meg inn i en vennegruppe på Facebook for Sibirkatten å det er det dummeste jeg har gjort siden jeg har lyst på hver eneste en av dem. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med katter som gir meg ro o sjelen. Har ikke følt det slik med andre dyr. Og som sagt jeg kunne ikke tenke meg et liv uten katter nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zicka, savannah katter er nok den beste rasen som passer for oss også. Og vi har to stk som er beste venner :) De er så herlige. Og så forstår de så mye. Elsker dem! Går det an å sende bilder her forresten? :)

Kjøpte du også av SavannahNorway? :D

Slenger med et bilde av Ylvis, som så veldig gjerne vil ha havregrøt.

Ja, jeg visste de var smarte, men ble alikevel overrasket. Vi har lært han noen enkle kommandoer som Sitt, Legg deg ned, tigg og opp.. :P Fantastisk rase dette her altså. Jeg glemmer også at han er katt og ikke hund innimellom. hehe

574950_10152659447890574_2022701948_n.jp

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har rosetter :) Den ene er silver og har helt lys bakgrunn, mens den andre har mørkere bakgrunn og i tillegg noen helt fantastiske tegninger over ryggen. Hvilke har din? Jeg er litt forelsket i de med rød bakgrunn. Faren til mine hadde det, samt brødrene, men mine er kun rødlige rundt munnen og under haka, hehe :P

Åh, heldige du. Jeg siklet ganske heftig på sølv før jeg bestemte meg. Rosetter er kjempefine, spesielt på en klar bakgrunn :O Min er noe så "kjedelig" som brunspottet med noen ørsmå rosetter på baken. Han heller mer mot gyllen enn rød, har en honningnyanse. Rødt kombinert med grønne øyne er noe av det fineste som er, ja. Skulle ønske det var litt mer rødt i pelsen, men det får bare være :laugh:

Min er definitivt mer å samle på typemessig enn når det gjelder pels. Vil ikke legge ut bilde av han, men om noen må google stammer han for det meste fra Awagati, Calcatta og Junglebook som alle er amerikanske oppdrett. Katta mi er amerikansk. Ikke rart han ikke skjønner hva jeg sier :vetikke:

Her er bestefaren da

post-37650-0-98196200-1380129819_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå søte og morsome puser!! <3

Så STILIG! :D Er egentlig noen av de godkjente i NRR?? Så gøy at du har så uvanlige raser. Og begge to er jo såå pene! <3 Jeg har en huskatt som ser ut nesten som en nebelung :D

Nei, de er ikke godkjent i NRR. NRR er medlem av FIFè, som er en ganske konservativ organisasjon når det gjelder raser. Jeg er medlem av TICA og ACFA + den lokale katteklubben (som er medlem av NRR, uten at jeg er medlem i NRR).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en burmeser. Samboeren min er allergisk, men reagerer ikke på burmeseren :)



Anonymous poster hash: 0ce4a...452
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er min herlige Maine Coon-jente på 3,5 år.

For en typete og pen pus! Men hu sku hatt seg en runde med børsten. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har en bengal og en singapura :)
Ser folk lenger oppe snakker om singapura, ja den er sjelden og ja den er vanskelig å få tak i, men prøver man hardt nok så klarer man det :)
Jeg har en singapura hann på 1 år fra Sveits, der finnes i tillegg ihvertfall 4 andre i Norge av den rasen og der kommer snart flere :) Det er oppdrett på trappene både i Norge og Danmark, så da blir det nok enklere for oss nordmenn å få slike katter :)
Rasen er midlertidig godkjent i Fife(Nrr), og der jobbes for at den skal bli fullverdig godkjent. Vi kan da registrere kattene i Fife og ha de med på utstillinger og ta tittel opp til International Champion/Premier.

Der finnes en egen gruppe på FB for Singapura i Norden;
https://www.facebook.com/groups/151298348348525/

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har, som sagt, en Ragdoll som snart er ett år, og nå har jeg også en Maine Coon som er 5 måneder. Herligere vesen kan man ikke be om. Han vandrer i badekaret og koser seg i det varme vannet, og maler konstant. :hjerte:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Singapura

Jeg driver Singapura oppdrett i Norge, min nettside: www.singapura.no holder til litt utenfor Oslo. Startet oppdrett i januar 2015. Vi har nydelige katter ! Tlf: 93266866

Trenger ikke å dra til utlandet :) mye billigere å kjøpe hos meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...