Gå til innhold

Flere her inne med rasekatter?


Liveurlife

Anbefalte innlegg

Hva annser du som masseopdrett?

Jeg kjenner ikke noen oppdrettere på øst-landet, men jeg kan anbefale Angel Spirits. Her er hjemmesiden deres; http://angelspirit.se/angelspirit/index.php/kattunger

NYDELIGE katter, og oppdretteren er kjempe trivelig og seriøse :) De har ledige kattunger nå! :)

Eventuelt hvis du vil holde deg i norge så er LadeJarlsen også flinke med kjempe flotte katter! :)

Hjemmesiden deres; http://www.ladejarlen.net/index.php

Masseoppdrett anser jeg det for å være når det stadig er nye kull i huset, når kattungene er plassert i "kattegård" og ikke vokser opp med familien. Når det virker som om profitt teller mest av alt.

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

her er mine to savannah puser :danse:

Såå søte og morsome puser!! <3

Jeg har Chantilly og Nebelung katter.

Ser ut som jeg får Norges første Nebelung-kull om 9 uker........ ;)

Så STILIG! :D Er egentlig noen av de godkjente i NRR?? Så gøy at du har så uvanlige raser. Og begge to er jo såå pene! <3 Jeg har en huskatt som ser ut nesten som en nebelung :D

Endret av Kiarapus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan jeg spørre hva en rasekatt koster? Jeg tør ikke spørre. Bare ser på disse nydelige nøstene å vil ha en med en gang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg spørre hva en rasekatt koster? Jeg tør ikke spørre. Bare ser på disse nydelige nøstene å vil ha en med en gang. :fnise:

Kommer helt an på hvilken rase :) Er det noe spesiell rase du tenker på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sibirkatt

Hellig Birma

Det er ikke lov å sette en standar pris rasekatter, så det er forskjell på prisen. Det kommer an på f.eks om det skal være en katt som skal brukes i avl, eller om det er en katt med "feil" (altså at den ikke er helt 100% rasetypisk) osv. Men en sibirkattunge ligger i mellom 6 og 10 tusen, og en hellig birma ligger i mellom 4 og 7 tusen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å sette en standar pris rasekatter, så det er forskjell på prisen. Det kommer an på f.eks om det skal være en katt som skal brukes i avl, eller om det er en katt med "feil" (altså at den ikke er helt 100% rasetypisk) osv. Men en sibirkattunge ligger i mellom 6 og 10 tusen, og en hellig birma ligger i mellom 4 og 7 tusen :)

Himmel og hav... men det er en liten pris å betale for å få en katt i hus. Får ta oss en tur til et slikt test-hjem. :)

takk for hjelpen! har du en Kiara pus du også?

Jeg tror du er meg hver gang jeg ser nicket ditt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre katter enn Sibirkatten som er allergi vennlig?

Og hvor får jeg kjøpt en kattunge som kun skal være til selskap og glede. :)

Som flere her har svart, finnes det folk som ikke reagerer på bengal :) Jeg reagerte på huskattene jeg hadde før, men har ikke reagert på bengalkattene. Men vet om noen som har reagert på dem også, så helt sikker kan man jo ikke være. Endret av A-en
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav... men det er en liten pris å betale for å få en katt i hus. Får ta oss en tur til et slikt test-hjem. :)

takk for hjelpen! har du en Kiara pus du også?

Jeg tror du er meg hver gang jeg ser nicket ditt. :fnise:

Hehe, ja det er en bra sum. Men den sikkerheten det er å gå til en seriøs oppdretter og vite at du får en frisk katt og at du alltid vil ha noen i bakhånd om du trenger det, det er vært mye mere enn de tusenlappene :)

Ja! :D En av mine to eldste jenter heter Kiara! :D Det er foresten hun jeg nevnte over her som ser ut som en nebelung :)

Hehe! Jeg blir også forvirret at nickene våre ;D

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har rosetter :) Den ene er silver og har helt lys bakgrunn, mens den andre har mørkere bakgrunn og i tillegg noen helt fantastiske tegninger over ryggen. Hvilke har din? Jeg er litt forelsket i de med rød bakgrunn. Faren til mine hadde det, samt brødrene, men mine er kun rødlige rundt munnen og under haka, hehe :P

Som flere her har svart, finnes det folk som ikke reagerer på bengal :) Jeg reagerte på huskattene jeg hadde før, men har ikke reagert på bengalkattene. Men vet om noen som har reagert på dem også, så helt sikker kan man jo ikke være.

De er jo helt hinsides dyre er de ikke det?

Sjekket for noen år siden å jeg skrinla drømmen like fort som jeg fikk den. :(

Men jeg hadde likt veldig godt å hatt en vill pus jeg, selv om en kastrert litt tjukk hannkatt hadde passet meg enda bedre. Jeg elsker kastrerte hannkatter. They Love me! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg spørre hva en rasekatt koster? Jeg tør ikke spørre. Bare ser på disse nydelige nøstene å vil ha en med en gang. :fnise:

Vi betalte 11 tusen for våres katter. Det er som sagt en Savannah katt. Enkelte skjønner kanskje ikke hvorfor folk betaler penger for katter som man egentlig kan få gratis men det er så mye verdt det :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 11 tusen for våres katter. Det er som sagt en Savannah katt. Enkelte skjønner kanskje ikke hvorfor folk betaler penger for katter som man egentlig kan få gratis men det er så mye verdt det :laugh:

Jeg spør sikkert som en idiot, men likevel. Hva ER forskjellen. Enda mer krevende og ville. Jeg er jo vant til huskatt elsker dem over alt på jord. Og eneste grunn til at jeg i det hele tatt vurderer en renrase er jo av hensyn til mannen min som kanskje reagerer. (reagerer på hund, bitte-litt på kattene hjemme).

Jeg spør med et smil. Synes det er morsomt å lære. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg spør sikkert som en idiot, men likevel. Hva ER forskjellen. Enda mer krevende og ville. Jeg er jo vant til huskatt elsker dem over alt på jord. Og eneste grunn til at jeg i det hele tatt vurderer en renrase er jo av hensyn til mannen min som kanskje reagerer. (reagerer på hund, bitte-litt på kattene hjemme).

Jeg spør med et smil. Synes det er morsomt å lære. :)

He he, jeg forstår. Den type rasen er såpass skjelden og unik. Disse kattene er som hunder i væremåten. Hvis man for.eks. kaster en ball til de så løper de og henter den og venter på nytt kast. Det er så morsomt. Jeg glemmer av og til at det er katter jeg har og ikke hunder :fnise: En annen ting er at jeg synes den rasen er veldig fin og de kan bli mye større en vanlig katt. Faktisk, enkelte typer generasjoner av Savannah katt er fortsatt ulovlig i Norge pga størrelsen på disse dyrene. Så "vill" som folk tror er de nok ikke. De er kosete og lekne skapninger som inkluderer seg totalt i livet ditt. Men folk er forskjellige, og det som jeg synes er kult og spennende ikke nødvendigivs du synes er så kult. Hvis du skjønner hva jeg mener. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg forstår. Den type rasen er såpass skjelden og unik. Disse kattene er som hunder i væremåten. Hvis man for.eks. kaster en ball til de så løper de og henter den og venter på nytt kast. Det er så morsomt. Jeg glemmer av og til at det er katter jeg har og ikke hunder :fnise: En annen ting er at jeg synes den rasen er veldig fin og de kan bli mye større en vanlig katt. Faktisk, enkelte typer generasjoner av Savannah katt er fortsatt ulovlig i Norge pga størrelsen på disse dyrene. Så "vill" som folk tror er de nok ikke. De er kosete og lekne skapninger som inkluderer seg totalt i livet ditt. Men folk er forskjellige, og det som jeg synes er kult og spennende ikke nødvendigivs du synes er så kult. Hvis du skjønner hva jeg mener. :danse:

har du virkelig en slik en???

De har jo jeg vist frem her hjemme som det nærmeste jeg kom en tiger. Oi og Oi for en flott katt!

Men disse trodde jeg var mye, mye, mye dyrere, trodde forøvrig ikke de fantes i Norge. hehe

En slik katt hadde blit for mye for meg tror jeg, men for en katt! Naboene må jo sperre opp øynene.

Endret av mrs.Kiara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du virkelig en slik en???

De har jo jeg vist frem her hjemme som det nærmeste jeg kom en tiger. Oi og Oi for en flott katt!

Men disse trodde jeg var mye, mye, mye dyrere, trodde forøvrig ikke de fantes i Norge. hehe

He he he den som du sikkert såg er nemlig den som ikke er lovlig i Norge. Det er nemlig F5 og oppover som faktisk er lovlig her i Norge. Men hadde ikke vært feil å hatt en "liten tiger" i stuen :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: herlig bilde!

Jeg har forelsket meg i den flotte Sibirhannkatten Simba! For en katt! stor bamsete og ser helt fantastisk myk. Kanskje han blir pappa om noen år, det hadde passet meg perfekt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...