Gå til innhold

Flere her inne med rasekatter?


Liveurlife

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har to savannahkatter. Det er 5 generasjon siden det som er under er rett og slett ulovlig i Norge. Lurte på om det er flere her inne som har savannah katt? Eller evt annen type rase? :) Hadde vært kjekt å dele opplevelser og erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja katter er herlige dyr. Kunne ikke tenkt meg et liv uten for å si det sånn. Er så mye selskap i de og føler at de involverer seg i menneskers liv på alle måter og blir beste venner i gode og onde dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to Sibirkatter. Jeg er ikke så voldsomt opptatt av rasen, men er kun den kattetypen jeg tåler siden jeg er allergisk mot de fleste pelsdyr. Men det er helt fantastiske katter med MYE pels :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savannah katter ligner litt på orientaler, de har like store ører i forhold til hode :) Artige dyr. Siamsere er veldig fine. Hadde fått meg en sånn om vi ikke hadde fått savannah. Og Sibir katt vet jeg ikke helt hvordan ser ut men skal Google det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en F5 bengalkatt på godt over 3 år. Han er sprø, men på en god måte. Og du er heldig, smekre og unike katter. Kjekt med litt "ville" kjæledyr. Merker i hvert fall forskjell på min katt og huskatter. Bengalen er også en relativt frisk rase, så ser for meg at jeg vil ha han lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdrettere av savannah er det vel også ganske lite av - var bare 1 sist gang jeg sjekket, som er en del år siden. Har rasen blitt mer populær med årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bengal :)

Det har vært veldig slitsomt frem til for noen mnd siden, da roa hu seg ganske mye ned :) hu er en aktiv katt, men har blitt flinkere til å rase fra seg ute nå så det er sikkert grunnen til at vi merker forskjell

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sphynx:) Skjønneste jenta i verden:) Men ganske vill :)



Anonymous poster hash: 90da4...7cd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt vanlige huskatter og elsker de, men vurderer sterkt å få meg en rasekatt når jeg er ferdig med å bo i Oslo.

Greia er at jeg har alt for en rase som heter singapura, men såvdidt jeg vet så er det veldig få(ingen?) av de her i norge. De er vel ikke godkjent som rase heller. Men de er så nydelige, så har sett litt på muligheten for å hente en fra et annet land.

Ellers så er jeg litt forelsket i somalikatter etter å ha møtt et par hos min tidligere nabo. Herlighet for noen fine katter.



Anonymous poster hash: b144b...c5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid hatt vanlige huskatter og elsker de, men vurderer sterkt å få meg en rasekatt når jeg er ferdig med å bo i Oslo.

Greia er at jeg har alt for en rase som heter singapura, men såvdidt jeg vet så er det veldig få(ingen?) av de her i norge. De er vel ikke godkjent som rase heller. Men de er så nydelige, så har sett litt på muligheten for å hente en fra et annet land.

Ellers så er jeg litt forelsket i somalikatter etter å ha møtt et par hos min tidligere nabo. Herlighet for noen fine katter.

Anonymous poster hash: b144b...c5c

UGH! De er seriøst så søte at jeg får vondt i sjelen min. Kjøpte et katteblad kun fordi den var på forsiden og hadde en artikkel om seg, og du kan faktisk importere en hvis du har veldig, veldig lyst på. Men det kan ta opp til et halvt år da... Men den er ikke godkjent av NRR til avlså den kan "bare" bli til kos. HER er en artikkel om en som importerte en singapura fra Irland til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UGH! De er seriøst så søte at jeg får vondt i sjelen min. Kjøpte et katteblad kun fordi den var på forsiden og hadde en artikkel om seg, og du kan faktisk importere en hvis du har veldig, veldig lyst på. Men det kan ta opp til et halvt år da... Men den er ikke godkjent av NRR til avlså den kan "bare" bli til kos. HER er en artikkel om en som importerte en singapura fra Irland til Norge.

De er helt grusomt søte!! Ja, har lest om den katten der, døde den ikke veldig tidlig? :(

Vurderer sterkt å importere, blir ikke med det første uansett. Har aldri vært så veldig interessert i å drive med utstillinger eller avl, så det blir nok en kosekatt uansett hvilken rase jeg skulle havne på. Og hvis jeg vil ha flere katter så ender jeg nok opp med å adoptere fra dyrebeskyttelsen.

Anonymous poster hash: b144b...c5c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre sibirkatter :) To av de skal brukes i avl, og gjør det bra på utstillinger. Den mellomste av de er ikke helt rasetypisk og er veldig redd, så han er bare med som selskapskatt på show. Den minste, en sølvfarget hunnkatt, gjør det kjempebra på utstilling og oppfører seg meget bra. Hun kommer til å få mange lekre barn :) Veldig aktive katter. Den største har en sinnsyk pels som krever daglig stell, mens de minste har bare sommerpels enn så lenge.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De er helt grusomt søte!! Ja, har lest om den katten der, døde den ikke veldig tidlig? :(

Vurderer sterkt å importere, blir ikke med det første uansett. Har aldri vært så veldig interessert i å drive med utstillinger eller avl, så det blir nok en kosekatt uansett hvilken rase jeg skulle havne på. Og hvis jeg vil ha flere katter så ender jeg nok opp med å adoptere fra dyrebeskyttelsen.

Anonymous poster hash: b144b...c5c

Oi, den døde tidlig? Så trist :( Vet du hva som skjedde?

Det største problemet er visstnok at det er for lite å plukke fra innen genpoolen. Det er problemer med graviditet for singapuraen, så det blir ikke født så mange i året. Det er også lange ventelister, så den er neppe billig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den døde tidlig? Så trist :( Vet du hva som skjedde?

Det største problemet er visstnok at det er for lite å plukke fra innen genpoolen. Det er problemer med graviditet for singapuraen, så det blir ikke født så mange i året. Det er også lange ventelister, så den er neppe billig heller.

Det sto en artikkel om at den døde på rasekatt-siden som du delte over her, men ser ut til at artikkelen er fjernet :/ Jeg lurer på om det ikke viste seg at den hadde FIP. Husker ikke helt nøyaktig.

Anonymous poster hash: b144b...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg har en søt liten bygdemix-frøken og en stor pelsdott av en ragdollgutt. Begge er selvsagt verdens fineste puselabber og har verdens artigste personligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...