Gå til innhold

Hva tror dere skjer etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Trollkarlen

Energi kan ikke opphøre. Energi går alltid fra en form til en annen. Dermed er det ulogisk at vi blir til intet. Albert Einstein brukte denne teorien for å støtte oppunder sin overbevisning om at eksistensen vår fortsetter etter at det fysiske legemet dør. Liv finnes i mange former og i mange dimensjoner. Men det er vanskelig å tro på dette for de som har et begrenset bevissthetsnivå. Og et mer utviklet bevissthetsnivå kommer gjennom erfaring. Derfor kan man heller ikke kritisere eller dømme de som mangler erfaringen og kunnskapen for å vite bedre.

Anonymous poster hash: 90131...cbd

Altså bare fordi "energi kan ikke opphøre" så betyr det ikke at bevisstheten til et menneske blir overført til en annen form. Et mer utviklet bevissthetsnivå meg i ræva. Mye tullball for å få folk til å føle seg spesielle eller mindre redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo da "trollkarlen". Mennesket er også energi, så denne loven gjelder da også for mennesket :) Min mormor ble erklært klinisk død, men kom tilbake og kunne fortelle hva hun opplevde i den "ikke fysiske dimensjon". En enorm kjærlighet og fred hun aldri tidligere hadde opplevd. Hun så også livet sitt i revy, fra hun ble født, til hun døde. Hun lærte hva andre hadde følt når hun hadde behandlet dem dårlig og omvendt. Det var ingen dømming der, bare ren kjærlighet. Hun var ikke redd for å dø etter dette."alle kommer dit", sa hun. det visste hun. Hun var heller ikke spirituell før opplevelsen. Men det ble hun etterpå.

Anonymous poster hash: 90131...cbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på hva som skjer etter vi dør. Eneste jeg vet er at det finnes noe mer, en dypere mening her i livet. Det er en sterk følelse jeg får fra tid til annen.



Anonymous poster hash: 6b4c1...15a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benektes det at mennesket er energi? Mennesket er i aller høyeste grad energi. Alt levende består av energi.

"Energi kan ikke bli borte eller oppstå (jf.termodynamikkens 1. hovedsetning), men bare gå over i en annen energiform. (jf. termodynamikkens 2. hovedsetning). Se: termodynamikk.

Anonymous poster hash: 90131...cbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det blir døds kjedelig. Får bare håpe naboene er fredelige.

Anonymous poster hash: b1816...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, ingen som benekter det. Tror hovedspørsmålet er om bevisstheten og "sjelen" regnes som ren energi? Altså, alt det vi oppfatter er energiske impulser i hjernen. Hva skjer med disse impulsene når hjernen slår seg av for godt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror vi entet kommer til en god plass eller en fæl.



Anonymous poster hash: 5a2ac...062
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen dør, og energien som sørget for at det var liv i kroppen går videre i en annen ikke-fysisk form. Denne energien er bevisstheten/sjelen.

Anonymous poster hash: 90131...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at man lever videre i form av energi er litt som å si at dersom jeg skriver en setning med bokstavkjeks, og så spiser dem, så eksisterer setningen fortsatt i form av energi. Jeg tror jeg har en snevrere definisjon på eksistens enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma er veldig spirituell av seg, og tror på at sjelen lever videre etter døden, og senere går over til et nytt liv.

Jeg skal innrømme at jeg er en smule påvirket av henne, men istedet for å tro så håper jeg heller at det er noe mer etter døden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en begravelse til en god venn i dag.. Og jeg liker tanken på at sjelen hans fortsatt finnes et sted :) Mer enn det blir vanskelig å spekulere i..

Anonymous poster hash: e11dc...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KeyserSoze

Vil ikke bli født på nytt iallefall. Plutselig blir jeg født på nytt i Saudi Arabia. ..Nei takk! En fin tanke er at sjelen lever videre og vi får møtt familie igjen. Men jeg vet ikke. Trist å tenke på at man bare blir borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...