Gå til innhold

Hva tror dere skjer etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av ren nysgjerrighet, hva tror dere skjer?

Jeg er ikke sikker på hva jeg tror, men håper at man bare forsvinner.



Anonymous poster hash: 55329...b3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg bare forsvinner og blir til ingenting. Litt skremmende tanke egentlig.

Syns det er en fin tanke jeg, haha.

Anonymous poster hash: 55329...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme som skjer før livet.

hvor var du alle de millioner av år før du ble født? var du redd? var det vondt?

sånn er det å dø

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lindiana

Tror ikke det skjer noen ting etter døden.
FØR døden kan det derimot skje mange ting.

EDIT: Om det mot formodning skulle skje noe etter døden skal jeg bli kjendis på TVNorge.

Endret av Lindiana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi bare forsvinner også er det ikke noe mer. Høres veldig kjedelig ut.. Å bare ikke eksistere for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor snakket mye om at når folk dør så blir de født på nytt. Men så trodde hun på slike ting og for henne var vel det som ville skje med henne.

Selv så vet jeg ikke, jeg antar at man bare slutter å eksistere. Men det å treffe igjen alle man var glad i høres jo veldig koselig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper man blir født på nytt og får en bedre sjanse enn det man fikk i det forrige. At alt man drømte om og ikke fikk i forrige liv, det får man i neste. Hadde vært fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at man forsvinner og blir til ingenting. Litt trist, men jeg hadde heller ikke likt tanken på å være bevisst i en eller annen form i evig tid. Som noen over skriver her, tror også jeg at man blir det man var før man ble født, altså ingenting.



Anonymous poster hash: 89dd2...434
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingenting. Man er borte. Akkurat som før man blir unnfanget. Som å sove uten å drømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke noen overtroisk eller troende type og utifra den forståelsen jeg har for hvordan ting fungerer, så tror jeg ikke det skjer noe som helst etter hjernen slår seg helt av. Akkurat som vi blir bygget opp celle for celle i livmoren, blir vi på samme måte brytet ned igjen, atom for atom. Men det er det fysiske. Siden vi ikke vet hva bevisstheten faktisk er, så er det umulig å vite hvor den blir av etterpå. Personlig liker jeg å tenke at bevisstheten er noe som går fra kropp til kropp. Naturligvis har vi ingen minner fra andre kropper siden alt er lagret fysisk i hjernen. Selv om det er mysterie hvordan barn og folk klarer å huske ting fra andre personers liv. Spennende tanke å bli født på nytt igjen egentlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi har en sjel som alltid er, både før og etter dette fysiske livet. Når vi dør går vi tilbake til det jeg tror er virkeligheten.

Anonymous poster hash: 0307d...d31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting som helst. Er ikke det spor i tvil engang. Jeg er bare en kropp, og i den kroppen foregår det kjemiske reaksjoner som gjør at jeg tenker og handler som jeg gjør. Jeg har selvsagt ansvar for tingene jeg gjør likevel, men det har ingenting med sjel eller noe overnaturlig å gjøre.

Jeg råtner eller blir brent, og det er det. Like greit.



Anonymous poster hash: 09f56...775
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling. Får håpe på noe kult skjer. Ellers så får man leve sitt beste for andre mens man kan.

Men utifra at liv fødes og dør. Så vil jeg tenke på oss som blomster. Blomster lever også dør de. Og sånt er det vel med oss. Vi lever og vi dør.

Opprinnelig så var vi allerede død før vi fikk liv. Så vi skal være glad for at vi har liv.

Endret av Rai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje verre å bli født enn å dø? Vi husker ikke jo ikke fødselen vår og vi lever ikke til å fortelle om hvordan det var å dø. Om noe skjer etter døden så blir det uansett glemt. Døden er vel litt spennende og skummelt samtidig, som alt annet som er uvisst og veldig annerledes enn det man er vant med.

Litt usikker på hva jeg tror vil skje, men for meg virker det å bare bli borte som for godt til å være sant. Neida, mer jobb, lidelse og ting å "lære" sikkert!? Blir man noen gang ferdig? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kroppen råtner, obviously. Jeg vet ikke helt hva jeg tror. Jeg tror vel at vi bare forsvinner egentlig, men hender jeg tenker at hvis det stemmer at vi har en sjel så vandrer den videre (kjipt for meg, sannsynligvis går i tilfelle sjelen min seg vill - siden jeg alltid gjør det nå som jeg lever).

Endret av masekopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Sånn som før vi ble født. Ingenting altså. Vi fantes bare ikke. Sånn tror jeg skjer når vi dør også. Vi finnes bare ikke mer. Vi får det vertfall ikke vondt eller lider da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energi kan ikke opphøre. Energi går alltid fra en form til en annen. Dermed er det ulogisk at vi blir til intet. Albert Einstein brukte denne teorien for å støtte oppunder sin overbevisning om at eksistensen vår fortsetter etter at det fysiske legemet dør. Liv finnes i mange former og i mange dimensjoner. Men det er vanskelig å tro på dette for de som har et begrenset bevissthetsnivå. Og et mer utviklet bevissthetsnivå kommer gjennom erfaring. Derfor kan man heller ikke kritisere eller dømme de som mangler erfaringen og kunnskapen for å vite bedre.

Anonymous poster hash: 90131...cbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi forsvinner. Blir helt borte. Akkurat som når man sover dypt - Man kjenner ingenting, tenker ikke, føler ikke, vet ikke at man er der.

Det tror jeg. Og det er en skremmende tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...