Gå til innhold

Hvor i bibelen står det at runking er en synd


Anbefalte innlegg

Og så sendte Jesus Paulus ifølge nye testamentet, som fikk den siste latteren ved å si at moselovene ikke gjelder lenger i kristen praksis

Nei, det stemmer ikke.

Jesus sendte ikke Paulus.

Gud kalte på Saulus fra Tarsus.

Som ble døpt av Ananias, fikk Den hellige ånd og fortsatte med å bli misjonær, teolog og evangelist.

:)

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det stemmer ikke.

Jesus sendte ikke Paulus.

Gud kalte på Saul av Tarsus.

Som fortsatte med å bli misjonær og evangelist.

:)

Prr. HO HO Politisk korrekt navn før senere.. EUPHORIA BRAVERY LEVEL!

Jaja, det var nok Jan Thomas. Siden Jesus tydeligvis står der ifølge din kunnskap om bibelen :P

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Acts+9

Meanwhile, Saul was still breathing out murderous threats against the Lord’s disciples. He went to the high priest 2 and asked him for letters to the synagogues in Damascus, so that if he found any there who belonged to the Way, whether men or women, he might take them as prisoners to Jerusalem. 3 As he neared Damascus on his journey, suddenly a light from heaven flashed around him. 4 He fell to the ground and heard a voice say to him, “Saul, Saul, why do you persecute me?”

5 “Who are you, Lord?” Saul asked.

“I am Jesus, whom you are persecuting,” he replied. 6 “Now get up and go into the city, and you will be told what you must do.”

7 The men traveling with Saul stood there speechless; they heard the sound but did not see anyone. 8 Saul got up from the ground, but when he opened his eyes he could see nothing. So they led him by the hand into Damascus. 9 For three days he was blind, and did not eat or drink anything.

10 In Damascus there was a disciple named Ananias. The Lord called to him in a vision, “Ananias!”

“Yes, Lord,” he answered.

11 The Lord told him, “Go to the house of Judas on Straight Street and ask for a man from Tarsus named Saul, for he is praying. 12 In a vision he has seen a man named Ananias come and place his hands on him to restore his sight.”

13 “Lord,” Ananias answered, “I have heard many reports about this man and all the harm he has done to your holy people in Jerusalem. 14 And he has come here with authority from the chief priests to arrest all who call on your name.”

15 But the Lord said to Ananias, “Go! This man is my chosen instrument to proclaim my name to the Gentiles and their kings and to the people of Israel. 16 I will show him how much he must suffer for my name.”

17 Then Ananias went to the house and entered it. Placing his hands on Saul, he said, “Brother Saul, the Lord—Jesus, who appeared to you on the road as you were coming here—has sent me so that you may see again and be filled with the Holy Spirit.” 18 Immediately, something like scales fell from Saul’s eyes, and he could see again. He got up and was baptized, 19 and after taking some food, he regained his strength.

Endret av Rai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prr. HO HO Politisk korrekt navn før senere.. EUPHORIA BRAVERY LEVEL!

Nei. "Saul, hvorfor forfølger du meg?" spurte Jesus.

Men det er greit å stokke kortene riktig.

De stadige henvisningene dine til "bravery level i trololo" er rimelig latterlige.

Det var nemlig, som sagt, et ganske hyggelig tidsfordriv å diskutere dette.

Så om du mener at du driver og troller med noen... Meh, folk har diskutert dette her uavhengig av deg, fordi de var intressert i å diskutere det.

Og til din info er jeg ikke kristen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. "Saul, hvorfor forfølger du meg?" spurte Jesus.

Men det er greit å stokke kortene riktig.

De stadige henvisningene dine til "bravery level i trololo" er rimelig latterlige.

Det var nemlig, som sagt, et ganske hyggelig tidsfordriv å diskutere dette.

Så om du mener at du driver og troller med noen... Meh, folk har diskutert dette her uavhengig av deg, fordi de var intressert i å diskutere det.

Og til din info er jeg ikke kristen ;)

Selve kristen praksisen går jo ut på det med Paulus som ble sendt av Jesus. Og dermed gjelder ikke moselovene i kristen praksis ved det nye over det gamle, er fult av vers :P

Jeg vet ikke helt jeg. Du blir nå ganske euforisk med den kunnskapen og trollingen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve kristen praksisen går jo ut på det med Paulus som ble sendt av Jesus. Og dermed gjelder ikke moselovene i kristen praksis ved det nye over det gamle, er fult av vers :P

Jeg vet ikke helt jeg. Du blir nå ganske euforisk med den kunnskapen og trollingen :fnise:

Hvem er det du mener du troller?

Man kan ikke trolle med noen som har spottet deg før de begynte å svare, men som syns selve diskusjonen med de som var seriøse var interessant.

Du framstår intenst umoden, da. Det skal sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig. Kun en ekte gentleman tar av sin hatt og svarer med sin euphoria på barnslige troende. To make the fundies crawl :fnise:

doUjSYU.png

Tips my hat to this good sir. That will show those fundies.

Fant en litt kul video. Men lo litt på puslespill biten i videoen. Selv om jeg så poenget :fnise:

Men en ganske greit oppsumert av den kristne teologien i hva kristne praktiserer. Med tro og frelse, istedet for å følge moseloven som ikke gjelds lenger.

Endret av Rai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Kun en ekte gentleman tar av sin hatt og svarer med sin euphoria på barnslige troende. To make the fundies crawl :fnise:

doUjSYU.png

Tips my hat to this good sir. That will show those fundies.

Fant en litt kul video. Men lo litt på puslespill biten i videoen. Selv om jeg så poenget :fnise:

Men en ganske greit oppsumert av den kristne teologien i hva kristne praktiserer. Med tro og frelse, istedet for å følge moseloven som ikke gjelds lenger.

Så utrolig barnslig du skulle fremstille deg selv da? Vet om en 6-åring som har bedre moral enn det du har. Før du overhodet starter en tråd der du spør om slike ting, så må du da jaggu tåle å få høre et svar- en sannhet. Dermed; svar på ditt spørsmål. Så istendenfor å "Buuuuuurne" folka som svarer deg, som du i dine siste svar på denne tråden, har rota deg helt bort med å svare så utrolig frekt til andre på denne tråden, så syns jeg du heller burde si takk og svare dem høflig, med folkeskikk.

Anonymous poster hash: 41c72...9cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig barnslig du skulle fremstille deg selv da? Vet om en 6-åring som har bedre moral enn det du har. Før du overhodet starter en tråd der du spør om slike ting, så må du da jaggu tåle å få høre et svar- en sannhet. Dermed; svar på ditt spørsmål. Så istendenfor å "Buuuuuurne" folka som svarer deg, som du i dine siste svar på denne tråden, har rota deg helt bort med å svare så utrolig frekt til andre på denne tråden, så syns jeg du heller burde si takk og svare dem høflig, med folkeskikk.

Anonymous poster hash: 41c72...9cf

Tingen er at de ikke har rett ;)

I at kristne praktiserer moseloven stemmer ikke ved det jeg siterer, men ateister(Mest amerikanske) er de som er frekk og troller kristne på nettet daglig med slikt med bibelvers ifra det gamle (HO HO HO), så jeg tok bare en liten opplegg tilbake. Rett skal være rett.

Men jeg tåler gjerne svar jeg. Men det er feil. Man kan for all del drite i Paulus om man er uenig. Er ikke noe problem det. Men det er riktig at kristne praktiserer kristendommen utifra tolkningen som henviser til i teologien deres, ikke utifra det gamle, men den nye som versene henviser til. Så jeg bare skolerer ateistenes uvitenhet, de troller da troller jeg dem tilbake :)

Ellers enn det vil jeg med glede ha en høffelig samtale. Men utifra hvordan nettet funker er det ikke noe som automatisk sier seg selv :P

Endret av Rai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boltiten

Det var ikke jeg som kom med det innlegget, det var Rai eller Ray. Og jeg bruker aldri wiki som kilde..

Jeg har møtt noen som har studert teologi, og fremstår som "de mest lærde". Så er det ironisk å høre når en som studerer teologi sier at de døde går enten rett opp til himmelen eller helvete etter at de dør når bibelen ikke gir støtte for dette, og at de ti bud - "ja, de gjelder fortsatt de, men sabbaten? Nei nei, den er kun for jødene, den gjelder ikke den dag i dag. Men ellers så gjelder de".

Poenget = en utdannelse innenfor ditt og datt gjør deg ikke til en mester i å forstå bibelen. Man trenger jo ikke utdannelse for å forstå den. Men naturligvis, stolthet ligger i oss alle.

De som kan må gjerne forsøke å argumentere for at Bibelen ikke opererer med to utganger på livet. Det er ganske vanskelig å komme unna det. Det gjør jo også hele inkarnasjonen nokså meningsløs.

GT må alltid leses i lys av NT. Når Jesus stod opp fra de døde på en søndag - og oppstandelsen er den viktigste hendelsen i NT - ble det helt naturlig for kristne å ha søndag som helligdag.

Man trenger ikke å være teolog for å forstå noe av Bibelen, men det hjelper. Husk at den er skrevet i en helt annen tid, på et helt annet sted, i en helt annen samfunn, med en helt annen kultur, med en helt annen religion, og med et helt annet språk. Da kommer ikke alltid forståelsen av seg selv, og alternativet blir fort en bokstavelig lesning, og mange uforståelige ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at de ikke har rett ;)

I at kristne praktiserer moseloven stemmer ikke ved det jeg siterer, men ateister(Mest amerikanske) er de som er frekk og troller kristne på nettet daglig med slikt med bibelvers ifra det gamle (HO HO HO), så jeg tok bare en liten opplegg tilbake. Rett skal være rett.

Men jeg tåler gjerne svar jeg. Men det er feil. Man kan for all del drite i Paulus om man er uenig. Er ikke noe problem det. Men det er riktig at kristne praktiserer kristendommen utifra tolkningen som henviser til i teologien deres, ikke utifra det gamle, men den nye som versene henviser til. Så jeg bare skolerer ateistenes uvitenhet, de troller da troller jeg dem tilbake :)

Ellers enn det vil jeg med glede ha en høffelig samtale. Men utifra hvordan nettet funker er det ikke noe som automatisk sier seg selv :P

Men så er altså ikke jeg kristen... Ikke er jeg ateist heller...

Og som sagt: Du har ikke trollet, av den enkle grunn at du ikke er flink nok til det.

Ingen ble irriterte..

Noen av de som har diskutert her har tydeligvis også sett på denne tråden som en mulighet til å bedrive litt misjonering på nett; og hatt glede av å få anledning til å opplyse litt om sitt ståsted på et forum som Kg.

Så jeg tror ikke du helt har forstått hva som har hendt her inne, mens vi andre har pratet sammen, og du igrunnen bare har lagt inn noen irrelevante bibelvers og forsøk på nye problemstillinger, inniblant de andre innleggene.

En som troller må igrunnen kunne kunsten å erte på seg småstein. Den kunsten kan ikke du.

Jeg har sett andre gjøre det, med godt resultat. Trådene blir noen mil lange og alle krangler så busta fyker, mens TS bare ser på fra sidelinjen...

Denne tråden er vel nå på 6 sider og en kristen fikk igrunnen siste ord, med å spørre etter belegg med skriftsteder aka "Guds [egne] ord." (LuxLucet) Noe som var et veldig godt poeng.

Om noen blir "burned" innebærer faktisk også det at de ble svar skyldige og ble seende ut som idioter..

Noe ingen her ble...

Så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du her, T.S:

Kanskje du bør lese tråden på nytt og se hvem som skriver hva. Har noen vist meg med Guds ord at tekstene jeg har kommet med er feil?

Dette er det spørsmålet jeg snakker om, som igrunnen ble stående som siste relevante spørsmål i diskusjonen.

Om du ikke hadde kommet trekkende med disse (dårlig lagede) videosnuttene dine og de umodne uttrykkene, så hadde dette kunnet fortsette i lange tider, med å dunke hverandre i hodet med diverse tolkninger av både bibelvers og kontekst. Noe som fint kunne utartet til regelrett krangling om hva Skriften egentlig forteller...

Du ødela for deg selv før moroa di startet... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prr. HO HO Politisk korrekt navn før senere.. EUPHORIA BRAVERY LEVEL!

Jaja, det var nok Jan Thomas. Siden Jesus tydeligvis står der ifølge din kunnskap om bibelen :P

Jeg tror ikke Jan Thomas levde på den tiden. :sleep:

Men kanskje han gjorde det og det er derfor han har så mye botox i ansiktet?

T.S, du blir ikke et nettroll av å si at du er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...