Gå til innhold

Moralen er ødelagt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle fosterhjem? Hr du ikke hørt om de sakene der de mishandler ungene i fosterhjem, duAnonymous poster hash: cc55d...d4c

stemmer det. Ut med fosterhjem inn med jesus. Ironiflagg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rhaegar Targaryen

68'erne. Så du kjenner alle som klager på umoralen i samfunnet du, assa? Hva heter du? Kanskje jeg husker deg.

Anonymous poster hash: cc55d...d4c

Beklager jeg leste vist helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste problemet jeg hater er at vi skal ta bort kristendommen og erstatte det med islam. Er vel det som skjer om vi fjerner den norske kristne kulturarven. Dette er vel svaret man får av for mye ateisme, liberalisme og alt det der. Hadde Islam ikke eksistert så hadde dette ikke vært noe problem.

Hadde ikke vært noe problem om det ikke var nettopp for den religionen. Buddhisme, Hinduisme, jødedommen, kristendommen, helt alreight. Islam derimot er så terror instilt og anti demokratisk og anti vestlig som det går an.

Kristendommen, jødedommen og islam er alle ufyselige og ondskapsfulle ideologier. Det er bare det at i dag er det islam som skaper mest trøbbel og som er mest destruktiv.

"For mye ateisme" går ikke an. Ateisme innebærer at man ikke tror på noen gud. Det er en motvekt til alle disse onde ideologiene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at moral er ødelagt. Moral er irrasjonelt. Samarbeid er nøkkelen til utvikling av oss som flokk og art.

Moral er slett ikke irrasjonelt. Moral er helt nødvendig for at et samfunn skal fungere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen, jødedommen og islam er alle ufyselige og ondskapsfulle ideologier. Det er bare det at i dag er det islam som skaper mest trøbbel og som er mest destruktiv.

"For mye ateisme" går ikke an. Ateisme innebærer at man ikke tror på noen gud. Det er en motvekt til alle disse onde ideologiene.

Så du ser ikke parallelen mellom liberalismen og multikulturalisme og små flire av kristendommen men bøye seg for islam. Tja... ateisme kanskje :)

Men ingen andre religioner enn islam vil bruke vold for å prake teokrati på et land med sin religion i dag. Det er et faktum.

At du har den nøytrale stillingen sier akkurat det samme. Mer bøying, mindre kritisering.

Endret av Rai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke "de"? Kristendommen ble innført med tvang her i landet fordi det ble sett på som en vei til makta for Hellig-Olav. Han solgte sitt folk for støtte fra utlandet. Og han myrdet og torturerte for å få det til.

Han var ikke alene om det, det var flere som syntes at det var en god ide. Han var nok dessuten litt preget av at både kontaktene i området Novgorod/ Kiev, samt andre områder med gode kontakter hadde gått over til kristendommen og at det allerede fantes kristne i Norge, som hadde forsøkt seg med misjon uten at det ble det helt store. Hellig Olav sørget for at det ble et gjennombrudd på den fronten ved å samle dem og få hjelp utenfra til å terrorisere det inn i folks hjem.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han var ikke alene om det, det var flere som syntes at det var en god ide. Han var nok dessuten litt preget av at både kontaktene i området Novgorod/ Kiev, samt andre områder med gode kontakter hadde gått over til kristendommen og at det allerede fantes kristne i Norge, som hadde forsøkt seg med misjon uten at det ble det helt store. Hellig Olav sørget for at det ble et gjennombrudd på den fronten ved å samle dem og få hjelp utenfra til å terrorisere det inn i folks hjem.

Folk før i tiden var gærne og uvitne. Latterlig å sammenligne fortiden med nåtid. Muslimer var også terrorister på den tiden som koloniserte nord afrika og midtøsten og litt av Europa som kristne kjempet for å få igjen.

Så kom opplysningstiden, og se hvor vi er nå.

Nå hvor er islam med sin anti demokratiske, men teokratiske syn....

For en fantastisk verden ikke sant :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både islam og kristendom er skadelig for samfunnet. Å fremme det ene fremfor det andre er tullete. Sekularisme er løsningen her, ikke mer religion.



Anonymous poster hash: 0c9c0...907
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både islam og kristendom er skadelig for samfunnet. Å fremme det ene fremfor det andre er tullete. Sekularisme er løsningen her, ikke mer religion.

Anonymous poster hash: 0c9c0...907

Nøytral stilling svekker samfunnet. Så hva vi skal kritisere en harmløs religion som kristendom og være nøytral ovenfor islam. Er jo det som startet problemet?

England, Sverige. Rene drømmeland for ateister og sekularisme. Og se hvor de er idag?

Om det skal være slik så får noen jaggu meg kritisere islam også istedet for å feie det unna, med "Kristne... slemme, nekter eksteskap mellom mann og mann, og kvinne og kvinne". Derimot i Iran steiner de homofile. Men det er helt ok så lenge muslimer gjør det :)

Endret av Rai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ikke alene om det, det var flere som syntes at det var en god ide. Han var nok dessuten litt preget av at både kontaktene i området Novgorod/ Kiev, samt andre områder med gode kontakter hadde gått over til kristendommen og at det allerede fantes kristne i Norge, som hadde forsøkt seg med misjon uten at det ble det helt store. Hellig Olav sørget for at det ble et gjennombrudd på den fronten ved å samle dem og få hjelp utenfra til å terrorisere det inn i folks hjem.

Nei selvsagt var han ikke alene om det. Når du kommer til en fri manns hjem og vil at han skal forkaste sine gamle guder, så vil man jo alltid bli møtt med spørsmålet "Deg og hvilken hær?" Og det må man så ha et godt svar på. Til alt hell er kristendommen snart utvisket i dette landet. Men jeg undrer meg ofte over hvordan vi ville vært dersom vi ikke hadde blitt fratatt vår opprinnelige kultur med makt den gangen. Vikingene hadde ikke noe prestestyre, og langt mer individuell frihet på godt og ondt enn noe kristent samfunn etter dem har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøytral stilling svekker samfunnet. Så hva vi skal kritisere en harmløs religion som kristendom og være nøytral ovenfor islam. Er jo det som startet problemet?

England, Sverige. Rene drømmeland for ateister og sekularisme. Og se hvor de er idag?

Om det skal være slik så får noen jaggu meg kritisere islam også istedet for å feie det unna, med "Kristne... slemme, nekter eksteskap mellom mann og mann, og kvinne og kvinne". Derimot i Iran steiner de homofile. Men det er helt ok så lenge muslimer gjør det :)

Det ville være mye lettere å ta deg på alvor om du ikke løy så mye.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville være mye lettere å ta deg på alvor om du ikke løy så mye.

Ok. Hvor ofte hører mest kritikk av islam enn kristendom. Aldri. Det er alltid mest kristendom som er på lav nivå av fare, iforhold til hvor mange muslimske terrorgrupper det eksisterer. Som er en mer større deal enn om et kristen ektepar nekter å lage en homofil bryllupskake. Jeg tror det å teokratisere land og oppfordre diskriminering på noen basert på tro, bør faktisk være enn mer viktigere faktor å kritisere enn i det nivået kristne blir for vær minste små ting.

De blir kritisert. Men muslimer slipper som oftest unna. Og det er pga liberale løgnaktige politikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hvor ofte hører mest kritikk av islam enn kristendom. Aldri. Det er alltid mest kristendom som er på lav nivå av fare, iforhold til hvor mange muslimske terrorgrupper det eksisterer. Som er en mer større deal enn om et kristen ektepar nekter å lage en homofil bryllupskake. Jeg tror det å teokratisere land og oppfordre diskriminering på noen basert på tro, bør faktisk være enn mer viktigere faktor å kritisere enn i det nivået kristne blir for vær minste små ting.

De blir kritisert. Men muslimer slipper som oftest unna. Og det er pga liberale løgnaktige politikere.

Og jeg kan bare gjenta: Det ville være mye lettere å ta deg på alvor om du ikke løy så mye.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei selvsagt var han ikke alene om det. Når du kommer til en fri manns hjem og vil at han skal forkaste sine gamle guder, så vil man jo alltid bli møtt med spørsmålet "Deg og hvilken hær?" Og det må man så ha et godt svar på. Til alt hell er kristendommen snart utvisket i dette landet. Men jeg undrer meg ofte over hvordan vi ville vært dersom vi ikke hadde blitt fratatt vår opprinnelige kultur med makt den gangen. Vikingene hadde ikke noe prestestyre, og langt mer individuell frihet på godt og ondt enn noe kristent samfunn etter dem har hatt.

Sant! De hadde også et avslappet forhold til andre religioner og var tilpasningsdyktige. De anså det som rimelig naturlig at folk i andre land hadde andre guder enn de selv uten å ta noen spesiell notis av det annet en " jaja, det er jo den guden som bestemmer der nede og det er jo helt naturlig" . Nå skal det sies at de ville nok ikke kommet særlig langt som handelsfolk, hvor de blant annet drev utstrakt slavehandel og annen handel med muslimer om de hadde hatt en annen holdning.

Avsporing : Finnes en del festlige beskrivelser av vikingene gjort av muslimske samtidinger.

Det er jo blant annet litt festlig at mens engelskmennene fniste av at vikingene var så overrenslige og forfengelige, så syntes muslimer noe helt annet: http://forskning.no/arkeologi-historie-kulturhistorie-kunst-og-litteratur/2013/07/gamle-arabiske-skrifter-beskriver

http://www.realiteten.dk/vis.php?id=109&sektion=historie

Endret av absinthia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøytral stilling svekker samfunnet. Så hva vi skal kritisere en harmløs religion som kristendom og være nøytral ovenfor islam. Er jo det som startet problemet?

England, Sverige. Rene drømmeland for ateister og sekularisme. Og se hvor de er idag?

Om det skal være slik så får noen jaggu meg kritisere islam også istedet for å feie det unna, med "Kristne... slemme, nekter eksteskap mellom mann og mann, og kvinne og kvinne". Derimot i Iran steiner de homofile. Men det er helt ok så lenge muslimer gjør det :)

Kristendom er ikke harmløst, og motstand mot den er på ingen måte nøytralt.

Anonymous poster hash: 0c9c0...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Ts så får jeg igrunn bare si at om du vil svekke en religion, så er det om å gjøre å passe på at folk har det best mulig. Når folk lider, så tyr de ofte til en religion for å ha noe å støtte seg til.

Der jeg kommer fra var de langt mer religiøse da de stort sett levde på sild og potet, hadde dyr som var halvdøde av sult etter vinteren, slet med tæring og døde på havet enn de er i dag.

Du får ta deg en tur til muslimske land og jobbe for prevansjon, utdanning, matproduksjon så skal du se at du er med på å svekke denne religionen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kristendom er ikke harmløst, og motstand mot den er på ingen måte nøytralt.

Anonymous poster hash: 0c9c0...907

Ok. Si ifra når kristne terror grupper (ABB tells ikke, det var en gærning ikke en terrorgruppe)

begynner å hamre løs på land som ikke deler deres religiøse tro. Så kan vi snakke om full kritikk.

Og jeg kan bare gjenta: Det ville være mye lettere å ta deg på alvor om du ikke løy så mye.

Du mener alle de muslimske terrorgruppene... Joa. Jeg lyver i bøtte og spann der :)

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_designated_terrorist_organizations#Organizations_currently_officially_designated_as_terrorist_by_various_governments

Endret av Rai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tullballet igjen, holdt det ikke med én tråd? Ateister kritiserer stort sett den religionen de møter i hverdagen, den som ligger dem selv nærmest. Så snart det dukker opp muslimske misjonærer på døra, eller jeg blir stoppet av folk som spør meg "tror du på Muhammed?", så gir jeg dem akkurat samme behandling som jeg gir tilsvarende kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lyver når du sier islam aldri kritiseres. Jeg gjør det personlig støtt og stadig, du gjør det nå, islam får gjennomgå i kommentarfeltene hele tiden, politikere kjører på med jevne mellomrom, og kjendisateister som Dawkins konfronterer til stadighet islamister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Si ifra når kristne terror grupper (ABB tells ikke, det var en gærning ikke en terrorgruppe)

begynner å hamre løs på land som ikke deler deres religiøse tro. Så kan vi snakke om full kritikk.

Du mener alle de muslimske terrorgruppene... Joa. Jeg lyver i bøtte og spann der :)

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_designated_terrorist_organizations#Organizations_currently_officially_designated_as_terrorist_by_various_governments

Hvilken gruppe er det som har stått for terrorhandlinger i dette landet de siste 30-40 årene? Er det muslimer?

( ..eller er det kanskje noen med en del av de samme holdningene jeg leser at du har? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...