Gå til innhold

Tror du på livet etter døden?


Gjest Steamboat

Anbefalte innlegg

Gjest Steamboat

Verken tror eller håper på det, må jeg si. Jeg vil at dette livet jeg har nå, er mitt første og siste.

Men hva med når andre rundt deg dør? håper du at de også bare har ett liv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva med når andre rundt deg dør? håper du at de også bare har ett liv?

Ja, det gjør jeg faktisk. For alle jeg er godt kjent med og henger med, håper også på at da er det slutten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at kroppen blir liggende (duh) men at sjelen på en måte forsvinner inn i evigheten, altså, jeg tenker at vinden, regnet, blomstene er på en måte sjelene fra disse vi har mistet eller oss selv når vi dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja! Det finnes jo gjenferd(det er i allefall det media og disse tv programmene tilsier), og det betyr jo at det må være noe etter oss når vi dør. Men igjen tenker jeg; hvor mange er det da plass til i himmelen? :P Eller helvete for den saks skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man må ikke tro på Herren for å tro på et liv etter døden.

Veldig godt poeng! Noen hundre millioner buddhister er enige med deg.

Jeg tror vel ikke på et liv etter døden, men jeg har kommet fram til at det tross alt bare er halvparten så usannsynlig som at det finnes en gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere voksne tenkene? Har dere ikke forstått at dere er lurt av voksne som er lurt av voksne osv.? Sånn har der fortsatt siden religion ble først skapt.



Anonymous poster hash: 22fe9...30d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dere voksne tenkene? Har dere ikke forstått at dere er lurt av voksne som er lurt av voksne osv.? Sånn har der fortsatt siden religion ble først skapt.

Anonymous poster hash: 22fe9...30d

MIne foreldre var ikke troende så jeg har nok trodd meg frem til det selv. Man behøver ikke å være religiøs for å tro på noe mer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det rekker med ett liv og håper inderlig at det hverken blir noe etterspill eller reprise. Særlig evig liv ville være intenst dårlige nyheter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt poeng! Noen hundre millioner buddhister er enige med deg.

Jeg tror vel ikke på et liv etter døden, men jeg har kommet fram til at det tross alt bare er halvparten så usannsynlig som at det finnes en gud.

Men nærmere tre milliarder monoteister som tror på evig liv uten noen gjenfødelse, er uenig.

Dette illustrerer på en fortrinnlig måte munnhellet om at sannheten ikke er noe man kan finne gjennom avstemning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noen forskjeller mellom Islam og Kristendommen. Men begge Relgionene forbyr sex utenfor ekteskap, alkohol osv. Følger verden det? NEI. Hvordan kan Relgionen være feil?

Har vi bevis på at Islam er feil? derimot har man mer beviser på at det er sant. Jeg skjønner ikke meninga med livet til folk som jobber så hardt for å få status i livet, penger, osv osv men ikke bryr seg om livet etter døden. Den som gjør gode gjerninger og følger Skaperens ordre vil bli belønnet etter døden. Hva velger man da å gjøre folk?

Anonymous poster hash: 0df44...be9

Hvilke beviser mener du at man har for at påstandene i koranen er sanne? Så vidt jeg kan se, så er det helt og holdent et trosspørsmål. Da velger jeg å drite i den påståtte skaperens ordre og leve som jeg selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere voksne tenkene? Har dere ikke forstått at dere er lurt av voksne som er lurt av voksne osv.? Sånn har der fortsatt siden religion ble først skapt.

Anonymous poster hash: 22fe9...30d

Det handler om mye mer fundementale funksjoner av hvordan hjernen vår fungerer. Tro utvikler seg uavhengig av slekters gang. Hvis ikke, ville tro utviklet seg anderledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gunfreak

Nei tror ikke på noe liv etter døden, finnes ingen fungerende vitenskapelige måter dette skulle funke på, så det som gjenstår er overtro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror på et liv etter døden, og prøver å leve deretter (være tilgivende, barmhjertig, gavmild osv), selv om jeg absolutt ikke er en konservativ kristen som følger bibelen slavisk. Samfunnet endrer seg, og det må vi religiøse gjøre i takt med samfunnet :)

Anonymous poster hash: 93b6b...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt poeng! Noen hundre millioner buddhister er enige med deg.

Jeg tror vel ikke på et liv etter døden, men jeg har kommet fram til at det tross alt bare er halvparten så usannsynlig som at det finnes en gud.

*Kverulerende*

Men nirvana er ikke liv etter døden, men en tilstand. Nirvana kan oppnåes i livet, ikke noe som skjer i etterlivet.

Jeg tror ikke på liv etter døden. Jeg tror det å dø, er som å sove dypt bare at man aldri våkner. Man blir brutt ned, og blir en del av kretsløpet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke tror på livet etter døden, eller som tenker dere bare tar det som det kommer:

Hva har dere å tape på å utforske det?

Hva hvis? :)

Jeg kan signere på at det er verdt å gi Jesus et forsøk!

"Salig er den som ikke ser, men likevel tror."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...