Gå til innhold

Bakst, tid fra baking til frysing? Hvor lenge kan det vente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Planlegger å lage noen pizzaer, (ruller, boller, snurrer,) og fylte horn og piroger som skal fryses ned, men de skal lages på et annet sted, og så tas med til fryser.
Kan det gå en 4-5 timer fra de tas ut av ovnen til de er i fryseren? De lages med kjøttdeig og tilbehør.

Og kan/skal de stekes helt ferdig før frysing? Og skal jeg steke kjøttdeigen ferdig før det skal i ovnen?

:handle:



Anonymous poster hash: 49f2a...648
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest C'est la vie:)

Så lenge maten har fått kjøle seg helt ned, er det ingen problem å legge det i frysen. :)

Jeg pleier å variere, ut fra behov. Når jeg lager pizzaboller, er det gjerne restene som havner i frysen etter middagen. Dersom de ikke skal serveres før senere, kan de være halvstekte. Da må de gjerne tines før de settes i ovnen for resterende tid. :)

Kjøttdeigen kan være helt stekt uten problem.

Endret av C'est la vie:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. hvor lenge kan bakst med mye ferdigstekt kjøttdeig være i romtemperatur før det må i frysen? Har det lengre holdbarhet i kjøleboks?



Anonymous poster hash: 49f2a...648
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Egentlig ved bruk av skjønn. Den kan ligge noen timer. Har latt det ligge mellom 6-9 timer før det havnet i frysen uten problemer. Kjøleboks/fryseposer er obligatorisk for å fryse varer. Da holder det vesentlig mye lengre, og blir ikke krystallisert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...