Gå til innhold

Nye Volvo XC90 - liker dere denne?


catman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser ut som ungen til X1 og Q1. (Okey jeg tok for hardt i med å sammenligne den med de to bilene)

Synes den såg fin ut.

Endret av -Leon-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som ungen til X1 og Q1.

Synes den såg fin ut.

Hva er Q1? XC90 er for øvrig mye større enn X1, så lillebror og lillebror.

Anonymous poster hash: d7477...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Henger meg litt opp i en ting som ikke kom helt klart frem på bildene, nemlig om skjermen også i den nye XC90'en vil ha den lille vinkeingen mot fører.

Den lille vinkelen er noe av det som for meg gjør førermiljøet i min egen Volvo helt optimalt, jeg slipper å bøye nakken som en struts for å få klar sikt til bildene fra ryggekamera og til navigasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er Q1? XC90 er for øvrig mye større enn X1, så lillebror og lillebror.

Anonymous poster hash: d7477...714

Audi Q1, men jeg ser at Volvoen er litt større enn de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilen er diger, men virker likevel oversiktlig. Coupe-studiene skal være oppfølgere til 1800 og 1800ES, blir spennende å se om de virkelig kommer på veien!

volvo-concept-estate-4.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi Q1, men jeg ser at Volvoen er litt større enn de.

Litt? Audi Q1 er en mikrobil mens Volvo XC90 er en gigantisk bil.

Som å sammenligne Mini Cooper med Mercedes E-klasse.

Anonymous poster hash: d7477...714

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen så fin ut den, selv om jeg syntes fronten så litt vel lang ut.

Audi Q1, men jeg ser at Volvoen er litt større enn de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mere info om produktplanlegging fremover. De små Volvoene skal stå på delt platform med Geely. De råflotte sportsbilene vist i det siste er derimot ikke liv laga:

Unfortunately, and contrary to earlier rumors, there are no coupes or convertibles in the cards at Gothenburg for the foreseeable future. According to Kerssemakers, the numbers just aren't there. Volvo calculates that roughly 80 percent of its competitors' sales come from "core models" (read: those with more than two doors), and reasons that it couldn't make the volume to warrant developing a new coupe or convertible to take the place of the discontinued C70 or putting the Concept Coupe into production.

That wouldn't preclude it, per se, from developing a three-door shooting brake like the Concept XC Coupe that previewed the XC90 or Concept Estate that now looks poised to foreshadow the upcoming V90, but at the moment those don't seem to be in Volvo's product plan. Which is a bit of a shame, but entirely understandable given the volume the Swedish automaker is pursuing: Volvo has its sights set on 800,000 units per year, which is more than double what it sold in 2013. Here's hoping, just the same, that Volvo can find the justification to put such a halo car into production once its new core models are replaced. But in the meantime, know that Volvo showrooms won't be lacking for new models over the coming years.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt? Audi Q1 er en mikrobil mens Volvo XC90 er en gigantisk bil.

Som å sammenligne Mini Cooper med Mercedes E-klasse.

Anonymous poster hash: d7477...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...