Gå til innhold

Dr. Bachs rescue remedy.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har noen erfaringer med overnevnte? Dråpene skal etter sigende være effektive ved lett psykisk ubalanse/nedstemthet eller i forkant av feks. eksamen, jobbintervju o.s.v.

Jeg skal for første gang holde et foredrag av 15 min. varighet på engelsk for flere hundre mennesker og gruer meg en smule. Er likevel skeptisk til at dette skal være vidundermiddelet som tar bort alle nerver - heller vel nøkternt sett til at grundige forberedelser er den aller beste medisin.

Det hadde likevel vært interessant å høre om noen kjenner til disse produktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KATTAstrofe

Min søster er overbevist om at dette funker, og bruker det ofte med god effekt.

Hun sendte meg en gang til ei dame som driver med sånt en gang jeg slet med eksamenslesinga, og det gikk faktisk mye bedre etter jeg begynte med det, men det kan jo hende at det bare var psykisk. Men uansett om det var på grunn av blomstermedisinen eller ei, så oppnådde det i alle fall ønsket effekt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt glede av dråpene - både når jeg skal ut og fly (som jeg misliker veldig sterkt) - og i andre stressende situasjoner. Om det faktisk virker - eller det er det psykologiske som slår til vet jeg ikke - men det er jo det samme ... så lenge effekten er der.

Søker du på Bachs etc. i forumet - finner du flere tråder om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kjøpte det på vanlig helsekost ihvertfall.

kan forøvrig ikke bruke det, da jeg får panikk av brennevinssmaken.... :sjenert: FÅR faktisk angst av å ta de... :roll::ler:

(de er lagt på sprit for å holde seg, og jeg takler ikke spritsmak.) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Har noen erfaringer med overnevnte? Dråpene skal etter sigende være effektive ved lett psykisk ubalanse/nedstemthet eller i forkant av feks. eksamen, jobbintervju o.s.v.

Jeg skal for første gang holde et foredrag av 15 min. varighet på engelsk for flere hundre mennesker og gruer meg en smule. Er likevel skeptisk til at dette skal være vidundermiddelet som tar bort alle nerver - heller vel nøkternt sett til at grundige forberedelser er den aller beste medisin.

Det hadde likevel vært interessant å høre om noen kjenner til disse produktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200? Himmel og hav, det var dyrt.

Har pleid å kjøpt på iherb jeg, koster rundt en liten 100 lapp med porto, eller jeg kjøper 2 flasker og portoen blir den samme. Men som regel putter jeg en flaske oppi når jeg kjøer shampoo el for å utnytte både vekt og tollgrense best mulig samlet sett.

Skal forresten ligge en rabattkode på velværeforumet hvr du får et par dollar i rabatt på første bestilling, tror den dekker portoen på en Bachflaske i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ingen effekt av disse dråpene. Men kjenner flere som synes de fungerer.

Kanskje det kommer an på hvor sterk denne "angsten" i utganspunketet er?

Men det skader jo uansett ikke å forsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

  • 5 år senere...

Hva inneholder det egentlig? Vurderer å bruke det til søvnen, men skulle gjerne visst hva bivirkningene var.

Jeg finner ingen informasjon om bivirkninger og innhold noested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva inneholder det egentlig? Vurderer å bruke det til søvnen, men skulle gjerne visst hva bivirkningene var.

Jeg finner ingen informasjon om bivirkninger og innhold noested.

Active Ingredients: 5x dilution of Helianthemum nummularium HPUS, Clematis vitalba HPUS, Impatiens glandulifera HPUS, Prunus cerasifera HPUS, Ornithogalum umbellatum HPUS.

Inactive Ingredients: Alcohol.

Denne er uten alkohol http://www.iherb.com/Bach-Original-Flower-Essences-Rescue-Remedy-for-Kids-Natural-Stress-Relief-Alcohol-Free-Formula-10-ml-0-35-fl-oz-Dropper/8920#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=bach&rc=105&sr=null&ic=3

Anonymous poster hash: 3d76d...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Active Ingredients: 5x dilution of Helianthemum nummularium HPUS, Clematis vitalba HPUS, Impatiens glandulifera HPUS, Prunus cerasifera HPUS, Ornithogalum umbellatum HPUS.Inactive Ingredients: Alcohol. Denne er uten alkohol http://www.iherb.com/Bach-Original-Flower-Essences-Rescue-Remedy-for-Kids-Natural-Stress-Relief-Alcohol-Free-Formula-10-ml-0-35-fl-oz-Dropper/8920#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=bach&rc=105&sr=null&ic=3 Anonymous poster hash: 3d76d...78c

Latinske navn på en del blomster. Det var jo.......imponerende.....

Hva inneholder disse plantene da, Dr. Bach? Hva er de aktive stoffene i plantene?

Om det finnes farmakologisk aktive stoffer i disse blomstene, er den innholdsfortegnelsen livsfarlig, for det er umulig å kunne vite om noe av dette vil interagere med andre medisiner eller sykdomstilstander. Men sannsynligvis er det vel bare humbug.

Det ville uansett være dumt å måtte konsultere en botaniker hver gang man skulle ta disse dråpene. Hvorfor kan man ikke skrive hva som er virkestoffet i et preparat? Dette lukter vondt.

Jeg tenker den eneste aktive ingrediensen her er alkohol.

Anonymous poster hash: 792f2...368

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å google de ingrediensene ovenfor nå, men det eneste som kommer opp er selve produktene og ikke noe fakta om selve ingrediensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel som med homepatiske remedier, at vannet "husker", dvs at det egentlig ikke er noe annet oppi enn vann og sprit, gjerne en tusendels promille av noe annet. Prøvde det når jeg var yngre men hadde ingen effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel som med homepatiske remedier, at vannet "husker", dvs at det egentlig ikke er noe annet oppi enn vann og sprit, gjerne en tusendels promille av noe annet. Prøvde det når jeg var yngre men hadde ingen effekt.

Homeopati er uvitenskapelig humbug, og bygger på prinsipper som bryter med fysiske lover. Det er ikke noe å snakke om, langt mindre forsøke.

Anonymous poster hash: 792f2...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...