Gå til innhold

Bryllup på russisk!


Karenina

Anbefalte innlegg

Trenger et sted hvor jeg kan lufte alle tanker og ideer som popper opp!

Selv om vi gifter oss uten gjester, er det sannelig nok å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klarer ikke bestemme meg for kjole!

Tenker på denne, og synes den er nydelig. Med bånd i lavendel, og at min kjære har grå dress med slips i samme farge:

http://m.jjshouse.com/A-line-Princess-V-neck-Tea-length-Tulle-Charmeuse-Wedding-Dress-With-Lace-Sash-Beading-(002014739)-g14739

Men skulle også gjerne hatt en litt mer Audrey Hepburn inspirert kjole, dog de jeg finner på nettet, har så dårlige bilder, og da har jeg ikke lyst til å bestille :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendt ny mail til konsulatet for å prøve å få booket en dato, håper på raskt svar! :) da kan jeg endelig begynne med hotellbooking og liknende.

St. Petersburg mangler ikke flotte hoteller, så det er mye å velge mellom! Er litt usikker på hva vi burde gjøre, om vi burde kun booke et fancy hotel for én natt, altså bryllupsnatten, eller om vi burde bo der under hele oppholdet?

Tenker enda på den kjolen, den er helt perfekt, hadde det ikke vært for det båndet. Jeg aner ikke hvilken farge jeg skal velge på det!! Står mellom syrin, lavendel eller helt hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var kjolen bestilt!

Det ble den som er nevnt over, med champagnefarge på båndet :)

Gleder meg til å få den i posten :D Og den kom på totalt 1300 kr, så jeg har råd til å feile, om det skulle være krise.

Nå gjenstår dressen til min kjære brudgom, og han sugler litt på denne: http://www.mytuxedocatalog.com/catalog/rental-tuxedos-and-suits/C987-Heather-Grey-Twilight-Tuxedo og jeg er helt enig i at den er veldig fin!

Fikk også svar fra konsulatet, og det ser ut til at 4. mai passer bra! :) da får vi oppleve 1. Mai i Russland, samt at hele byen er pyntet og klargjort i anledning arbeidernes dag :)

Fotografene er stille, men registerte meg på vk, så håper jeg får tak i noen der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Dagbok :hoppe:

Jeg syns dere burde bo på et fint hotell hele turen jeg! :) Og likte kjolen veldig godt, nydelig :)

Ikke lenge til mai :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at dere skal gifte dere i Russland :laugh: Er dere russiske?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagbok :hoppe:

Jeg syns dere burde bo på et fint hotell hele turen jeg! :) Og likte kjolen veldig godt, nydelig :)

Ikke lenge til mai :hoppe:

Yay! :hoppe:

Uff nei, jeg synes mai var litt for nærme, jeg! Men mannen vil ikke vente ;-)

Takk for det, er veldig fornøyd! Håper bare den er like pen på, som på bildet :)

Ja det blir nok det, synes vi kan unne oss litt ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at dere skal gifte dere i Russland :laugh: Er dere russiske?

Takk!

Nei, vi er ikke det, men jeg har en forkjærlighet for Russland, og da spesielt st. Petersburg. Så å kunne gifte seg i den fantastiske byen har vært en drøm. Og heldigvis synes mannen at det høres kult ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men dette høres veldig veldig dumt ut.... er dette noe du fant på etter å la lest Tolstoj? Tror du skal sette deg litt mer inn i hva bryllups på russisk egentlig innebærer for det er ikke vakkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men dette høres veldig veldig dumt ut.... er dette noe du fant på etter å la lest Tolstoj? Tror du skal sette deg litt mer inn i hva bryllups på russisk egentlig innebærer for det er ikke vakkert.

Haha. Har nok en mer inngående forståelse for russisk kultur enn de fleste, etter bl.a. Studert russisk språk og kultur, og å ha bodd der. :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Beklager men dette høres veldig veldig dumt ut.... er dette noe du fant på etter å la lest Tolstoj? Tror du skal sette deg litt mer inn i hva bryllups på russisk egentlig innebærer for det er ikke vakkert.

I noen tilfeller er det bedre å ikke si noe om man ikke har noe pent å si. Et godt eksempel på dette er i dagbøkene hvor folk forteller om sitt forestående bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen tilfeller er det bedre å ikke si noe om man ikke har noe pent å si. Et godt eksempel på dette er i dagbøkene hvor folk forteller om sitt forestående bryllup.

:klappe: Ærlig talt Antoinette :nei:

Jeg har vært i St.Petersburg en gang på skoletur og i flere år etterpå drømte jeg faktisk om å gifte meg der, så jeg skjønner deg veldig godt Karenina :jepp:

Kjolen var kjempefin forresten! Jeg vurderer sterkt en kort kjole selv, syns det blir så stilig. Del gjerne et bilde når den er kommet frem, lurer nemlig veldig på hvordan de internettkjolen er i RL :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Ærlig talt Antoinette :nei:

Jeg har vært i St.Petersburg en gang på skoletur og i flere år etterpå drømte jeg faktisk om å gifte meg der, så jeg skjønner deg veldig godt Karenina :jepp:

Kjolen var kjempefin forresten! Jeg vurderer sterkt en kort kjole selv, syns det blir så stilig. Del gjerne et bilde når den er kommet frem, lurer nemlig veldig på hvordan de internettkjolen er i RL :sjenert:

Takk for det, er veldig spent på kjolen selv! Den kan bare ikke komme fort nok... Skal selvfølgelig poste bilde når den er på :)

Ellers har jeg halvveis booket fotograf, til rett under 14 000 for en hel dag (ti timer). Skal se litt rundt etter billigere, men jeg synes hun her har tatt veldig mange flotte bilder!

http://www.azimova.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antoinette, lag gjerne en tråd basert utsagnet ditt. Jeg er veldig spent på å få høre mer om din kjennskap til russisk kultur. Har du i det hele tatt vært i Russland?

Karenina - et bryllup i St. Petersburg høres fantastisk ut! St. Petersburg er min fødeby, og er en by jeg har nært hjertet. Audrey Hepburn i denne flotte byen kan umulig slå feil ;)

Jeg er forlovet, men vi gifter oss i Norge neste høst. Skal ha russiske elementer i vielsen, og festen. Vi har ikke bestemt oss for noe enda, men jeg gleder meg til å komme i gang med planleggingen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antoinette, lag gjerne en tråd basert utsagnet ditt. Jeg er veldig spent på å få høre mer om din kjennskap til russisk kultur. Har du i det hele tatt vært i Russland?

Karenina - et bryllup i St. Petersburg høres fantastisk ut! St. Petersburg er min fødeby, og er en by jeg har nært hjertet. Audrey Hepburn i denne flotte byen kan umulig slå feil ;)

Jeg er forlovet, men vi gifter oss i Norge neste høst. Skal ha russiske elementer i vielsen, og festen. Vi har ikke bestemt oss for noe enda, men jeg gleder meg til å komme i gang med planleggingen :)

Takk for gode ord! Ja st. Petersburg er jo slående vakker, jeg var så misunnelig på alle brudepar der som fikk gifte seg og ta bildene i en slik nydelig by, så jeg må jo bare gjøre det selv! Og også for historie og tradisjon, jeg ønsker å legge ned blomster ved Piskarevskoje, ettersom beleiringen av Leningrad og russernes kamp er historie som jeg er over middels interessert i.

Du er heldig som kommer fra en så vakker og spennende by!

Og gratulerer så mye med forlovelse!! Det er bare å sette i gang med planleggingen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den russiske gjestfriheten!! <3

Har tatt kontakt med et turistkontor i st. Petersburg, og de har sendt meg så mange gode forslag til hoteller, restauranter, frisør, etc! Og nå vil de spandere på oss en flaske champagne også, uten at vi har kjøpt noen av deres tjenester!

Er nesten så jeg ber dem alle ut på middag :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så ikke at dette var en dagbok, beklager det.

Når det er sagt er russiske bryllup preget av fyll, vi snakker en flaske vodka pr. kuvert. Lite verdig så det var det jeg siktet til. har vært i to av dem, den ene en velstående familie, det andre mer vanlig middelklasse og det var helt jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke at dette var en dagbok, beklager det.

Når det er sagt er russiske bryllup preget av fyll, vi snakker en flaske vodka pr. kuvert. Lite verdig så det var det jeg siktet til. har vært i to av dem, den ene en velstående familie, det andre mer vanlig middelklasse og det var helt jævlig.

Altså norske bryllup blir fort en fyllafest det også. Så ikke kom her å ødelegg dagboken til TS.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Så ikke at dette var en dagbok, beklager det.

Når det er sagt er russiske bryllup preget av fyll, vi snakker en flaske vodka pr. kuvert. Lite verdig så det var det jeg siktet til. har vært i to av dem, den ene en velstående familie, det andre mer vanlig middelklasse og det var helt jævlig.

Jeg lurer fortsatt på hvorfor du kommenterer dette, ettersom TS har skrevet at dette blir et bryllup uten gjester. Greit å skrive hvordan det kan være i russiske bryllup, men dette er ikke et typisk russisk bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke at dette var en dagbok, beklager det.

Når det er sagt er russiske bryllup preget av fyll, vi snakker en flaske vodka pr. kuvert. Lite verdig så det var det jeg siktet til. har vært i to av dem, den ene en velstående familie, det andre mer vanlig middelklasse og det var helt jævlig.

Enig med daenerys, les tråden før du kommer med pekefinger. Det blir bare oss to, på konsulat, kanskje et glass champagne. Er det greit for deg, eller?

Du kler brukernavnet, Btw.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...