Gå til innhold

Skal kanskje dø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, ei heller hva jeg skal si, men det kan hende at jeg skal dø. Vet bare ikke hva som skal vente meg. Kommer også mange andre tanker, som hva vil andre tenke om meg? Hvem skal jeg si det til, hvordan skal jeg si det? Er det mange som kommer til å bli "venner" med meg kun pga. sykdommen?

Vet ikke om det er døden i seg selv som skremmer meg, eller at jeg aldri mer kan gjøre ting som gjør meg glad. Være med venner, spise god mat, se på filmer, se på søte jenter (uff the hørtes veldig creepy ut) og at jeg aldri kan oppfylle mine drømmer.

Trist er det også å tenke på at jeg kommer til å såre mange mennesker indirekte. Får meg også til å tenke på at det er mange ting jeg burde ha gjort anderledes, mye jeg angrer på. Kanskje jeg burde rette på det, men hvordan vet jeg ikke. Har også kommet til å tenke på livet sånn ellers, på et generelt basis. Har jeg levd livet skikkelig? Kanskje jeg skal begynne å gjøre det nå?

Anonym poster: fcc2aa8b06d03383cb8bad4e64bb1a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppfyll dine oppnåelige drømmer :klemmer:

Anonym poster: d66c3f3168c3884cc9b8cfc465ed4898

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist lesning.

Som AB har skrevet over, prøv å oppfyll dine oppnåelige drømmer. Ikke bruk tid på anger, er det ting du kan rette på og det vil få deg til å føle deg bedre så gjør det.

Ønsker deg lykke til :klem:

Anonym poster: d795e15cd9f714e9c85167411876d6ac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candy Pie

Oi. Vet ikke hva jeg skal skrive jeg ? :tristbla:

Redd for å skrive noe galt, men hvordan føler du deg ? Jeg tør ikke tenke på hvordan jeg ville følt meg. Håper du har det så godt du kan.

Endret av Candy Pie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfyll dine oppnåelige drømmer :klemmer: Anonym poster: d66c3f3168c3884cc9b8cfc465ed4898

Dette var trist lesning.Som AB har skrevet over, prøv å oppfyll dine oppnåelige drømmer. Ikke bruk tid på anger, er det ting du kan rette på og det vil få deg til å føle deg bedre så gjør det. Ønsker deg lykke til :klem: Anonym poster: d795e15cd9f714e9c85167411876d6ac

Jo takk :) Eneste er at jeg ikke vet om alle er oppnåelige, ettersom at jeg ikke er gammel nok og/eller sykdom vil hindre iallefall den største drømmen min. Det er uansett en jeg er forelsket i, men jeg vet ikke om jeg kan gjøre noe med det nå pga. tilstanden..

Oi. Vet ikke hva jeg skal skrive jeg ? :tristbla: Redd for å skrive noe galt, men hvordan føler du deg ? Jeg tør ikke tenke på hvordan jeg ville følt meg. Håper du har det så godt du kan.

Bare skriv det du føler for, jeg kommer ikke til å dømme deg :) Som sagt så vet jeg selv ikke helt hva jeg skal si her. Er kanskje greit å bare få det ut, men vet heller ikke hva jeg føler. Føler meg tom.. Er vanskelig å forklare, men også litt redd. Eller ganske redd, for hva som skal skje.

Anonym poster: fcc2aa8b06d03383cb8bad4e64bb1a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønte dette. Du skal kanskje dø? Alle dør jo, nå eller senere. Og selv om noen sier du kommer til å dø om 6 måneder, se er det nå du som avgjør akkurat den saken!

Uansett hva det er, så håper jeg at du gjør ting som du har lyst til, og begynner å drite mer i hva andre sier og mener og tenker?

:klemmer:

Anonym poster: 2d07e079a7d04c22e391670424ffa1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Candy Pie

Skjønner at du er redd.

Har du ingen profosjonelle å snakke med ? Psykolog, lege, foreldre, venner ?

Men du burde ikke bruke tiden du har til å angre, du får ikke gjort noe ugjort uansett ! Men du kan fortsatt oppleve mye fint. Er det et sted du har lyst til å reise ? Folk du vil besøke ? Hoppe i fallskjerm ? Er nok mye du kan gjøre. Nå vet jeg ikke hvilken tilstand du er i da :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest foremma

Skal ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønte dette. Du skal kanskje dø? Alle dør jo, nå eller senere. Og selv om noen sier du kommer til å dø om 6 måneder, se er det nå du som avgjør akkurat den saken!

Uansett hva det er, så håper jeg at du gjør ting som du har lyst til, og begynner å drite mer i hva andre sier og mener og tenker?

:klemmer:

Anonym poster: 2d07e079a7d04c22e391670424ffa1a4

Javel, så hvis TS har kreft f.eks så bestemmer hun/han selv om hun/han vil dø av det? OK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønte dette. Du skal kanskje dø? Alle dør jo, nå eller senere. Og selv om noen sier du kommer til å dø om 6 måneder, se er det nå du som avgjør akkurat den saken!

Uansett hva det er, så håper jeg at du gjør ting som du har lyst til, og begynner å drite mer i hva andre sier og mener og tenker?

:klemmer:

Anonym poster: 2d07e079a7d04c22e391670424ffa1a4

Joda det er nå snart, trodde at man skjønte det. Men når sant skal sies så skal alle dø og det kan skje når som helst, men da lever man også i lykkelig uvitenhet tror jeg. Som før så tok jeg livet for gitt for å være ærlig. Jeg tenkte ikke så mye over at alt kunne bli revet vekk, at alt jeg holder kjært kan forsvinne. Noe sånt kunne aldri skje meg liksom.

Ja jeg skal begynne å gjøre som jeg selv har lyst til, leve livet før det forsvinner. Men allikevel så tenker jeg fortsatt på andre, det er faktisk en av mine store bekymringer av en eller annen grunn. Men takk for klemmen(e)! :)

Anonym poster: fcc2aa8b06d03383cb8bad4e64bb1a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var synd;o hvor gammel er du ts? kan du ikke snakke med noen om dette?

tusen klemmer til deg :klemmer:

Anonym poster: 6e5a9f9654760f089897b03f10ac4227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er redd. Har du ingen profosjonelle å snakke med ? Psykolog, lege, foreldre, venner ? Men du burde ikke bruke tiden du har til å angre, du får ikke gjort noe ugjort uansett ! Men du kan fortsatt oppleve mye fint. Er det et sted du har lyst til å reise ? Folk du vil besøke ? Hoppe i fallskjerm ? Er nok mye du kan gjøre. Nå vet jeg ikke hvilken tilstand du er i da :)

Ja kan hoppe i fallskjerm! Takk for tipse det ville nok være ganske morsomt. Joda finnes mange støtteapparater etc. og har også venner og foreldre. Men er vanskelig å snakke om det, vet liskom ikke helt hva jeg skal si, og vet ikke helt selv hva jeg føler om det enda. Ja er nok mye jeg kan gjøre, kan begynne å tenke over det, evt. sette opp en liste. Nå er jeg relativt frisk, så er istand til å gjøre mange ting.

dette var synd;o hvor gammel er du ts? kan du ikke snakke med noen om dette?tusen klemmer til deg :klemmer: Anonym poster: 6e5a9f9654760f089897b03f10ac4227

Jeg er 17 år. Ja jeg har noen å snakke med, men vet ikke helt hva jeg skal si som nevnt over. Hehe vet ikke om jeg klarer å få så mange klemmer, kommer nok til å dø av kvelning (dårlig "spøk" ^^) eller utmattelse. Men takk for omtanken! :)

Anonym poster: fcc2aa8b06d03383cb8bad4e64bb1a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk :) Eneste er at jeg ikke vet om alle er oppnåelige, ettersom at jeg ikke er gammel nok og/eller sykdom vil hindre iallefall den største drømmen min. Det er uansett en jeg er forelsket i, men jeg vet ikke om jeg kan gjøre noe med det nå pga. tilstanden..

Anonym poster: fcc2aa8b06d03383cb8bad4e64bb1a41

Du kan jo fortsatt fortelle denne personen du er forelsket i at du er forelsket i han/henne. Jeg føler at det er bedre å få sagt det man føler enn å holde det inne.

Jeg var og forsatt er forelsket i en god venn av meg, har vært det i snart 3 år nå. Han giftet seg ifjor, jeg var brudpike for kona. Etter bryllupet trakk jeg meg litt unna dem, for det var ikke sunt for meg, heller ikke for dem at jeg var i nærheten. For noen måneder siden ringte han meg og spurte hvorfor jeg plutselig holdt avstand, jeg fortalte han sanheten. Han ble litt paff, lurte på hvorfor jeg ikke hadde sagt det før. Han hadde hatt følelser han også, men siden jeg virket uoppnåelig hadde han slått fra seg tanken. Nå er han jo forelsket i kona si, så jeg forventet egentlig ingenting.

Altså.. du er 17 år, ting kan vel ikke bli verre enn det de er nå? Fortell denne personen du liker at du liker han/henne. Det verste du kan få er et nei, men da har du isåfall prøvd.

Anonym poster: d795e15cd9f714e9c85167411876d6ac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo fortsatt fortelle denne personen du er forelsket i at du er forelsket i han/henne. Jeg føler at det er bedre å få sagt det man føler enn å holde det inne.

Jeg var og forsatt er forelsket i en god venn av meg, har vært det i snart 3 år nå. Han giftet seg ifjor, jeg var brudpike for kona. Etter bryllupet trakk jeg meg litt unna dem, for det var ikke sunt for meg, heller ikke for dem at jeg var i nærheten. For noen måneder siden ringte han meg og spurte hvorfor jeg plutselig holdt avstand, jeg fortalte han sanheten. Han ble litt paff, lurte på hvorfor jeg ikke hadde sagt det før. Han hadde hatt følelser han også, men siden jeg virket uoppnåelig hadde han slått fra seg tanken. Nå er han jo forelsket i kona si, så jeg forventet egentlig ingenting.

Altså.. du er 17 år, ting kan vel ikke bli verre enn det de er nå? Fortell denne personen du liker at du liker han/henne. Det verste du kan få er et nei, men da har du isåfall prøvd.

Anonym poster: d795e15cd9f714e9c85167411876d6ac

Joda tror nok at hun vet det, så er ikke noe vits i å fortelle det. Trist også å høre om at begge hadde hatt følelser for hverandre. Vil helst unngå noe sånt som du beskrive, er nok ikke redd for å få et nei, men er mer det kan man bli sammen med en person når man er døende? Evt. når skal man fortelle det, me én gang eller når det først har blitt noe seriøst?

Anonym poster: fcc2aa8b06d03383cb8bad4e64bb1a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda tror nok at hun vet det, så er ikke noe vits i å fortelle det. Trist også å høre om at begge hadde hatt følelser for hverandre. Vil helst unngå noe sånt som du beskrive, er nok ikke redd for å få et nei, men er mer det kan man bli sammen med en person når man er døende? Evt. når skal man fortelle det, me én gang eller når det først har blitt noe seriøst?

Anonym poster: fcc2aa8b06d03383cb8bad4e64bb1a41

Nå v et ikke jeg hvor lang tid du har igjen, om sykdommen kan være helbredelig. Siden du har skrevet "kanskje" i emntetittelen din.

Hvis ikke hun vet at du er syk, og dere holder på så synes jeg at du egentlig skal fortelle henne det så fort som mulig. For hvis hun har følelser for deg så kommer det til å bli tøft for henne å vite at du er syk og kanskje skal dø som følge av sykdommen.

Anonym poster: d795e15cd9f714e9c85167411876d6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ikke min business, men hvilken sykdom er det snakk om? du behøver ikke svare på dette, og jeg skjønner godt om du lar være :)

som anonym over så vil jeg råde deg til å snakke med henne om dette, hadde ikke du villet vite det om det var omvendt?

siden det gikk fint med alle klemmene i går så sender jeg tusen klemmer til jeg :fnise::klem:

Anonym poster: 6e5a9f9654760f089897b03f10ac4227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kanskje ?

Det er ikke noe kanskje.........Alle skal dø en gang.

Kan ikke du vite.

Anonym poster: 0c5eb6efc1651ec4a0718006dbd04afd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alle i samme båt som deg, TS. Vi er alle døende, det eneste som skiller oss er tiden vi (antar at) vi har igjen. Det må være veldig trist å bli informert om at tiden din er forkortet, kanskje til en dato som ikke er alt for langt unna til å kunne forestille seg. Jeg ville vært livredd, og vet ikke om jeg hadde klart det, så jeg synes du er veldig modig.

Du har min sympati, i alle fall, og det er nok veldig mange her inne som ønsker de kunne gjøre noe for å hjelpe deg. Sier diagnosen din at det ikke er håp i det hele tatt, eller er det håp? Det kan ha mye å si.

Anonym poster: d0ca5481632ad1d673022453a04977da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje ?

Det er ikke noe kanskje.........Alle skal dø en gang.

les før du kommer med slike kommentarer da. Ts er åpenbart syk..

Anonym poster: 6e5a9f9654760f089897b03f10ac4227

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...