Gå til innhold

katt med dårlig ånde...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den ene katten min har fått veldig dårlig ånde. Den er utekatt, og spiser sikkert litt av hvert når den er ute..

Har en katt til, begge får samme for, men den har ikke dårlig ånde. Har prøvd dentabits o.l. men det hjalp ikke.

Er det noen som har noen tips om hva man kan gjøre med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Jeg er redd for at dårlig ånde er veldig ofte et symptom på at noe er galt med tannkjøtt og tenner.

Har du en vetrinær med muligheter for å ta tannrøntgen ?

- dersom det er flere vetrinærer i distriktet ditt så kan det lønne seg å ringe rundt for å høre om en av dem er spesialisert på tenner og kirurgi.

Spør fordi det kan tenkes å bli nødvendig.

Men, det aller første, og det aller beste, du kan gjøre for katten din er å bestille en time hos den beste vetrinæren i ditt distrikt.

Får du lov til å se inn i munnen til katten ?

Hvis du får lov til det så se spesielt på tannkjøttet. Dette skal være lyst rosa når det er helt friskt og fint.

Dersom det er rødt, eller har en hissig rød kant langs tannhalsene så har du fått en ganske klar indikasjon på at problemet nok er relatert til tannkjøttet/tennene.

Det du finner ut om tannkjøttet forteller du vetrinæren når du ringer. Da har vedkommende litt informasjon å gå ut i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er katten?

Det kan være problemer med tannkjøtt, munn.

Noe han spiser?

Under tannfelling er det dårlig ånde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Har undersøkt han ganske grundig i munnen,han er veldig tålmodig med sånne ting, :rodmer: der ser alt ut til å være i orden. Kan nesten virke som det er spyttet hans som lukter. Han viser ingen tegn til smerter i munnen, spiser som normalt og er ellers i fin form. Men jeg skal ringe dyrlegen på mandags morgen å få en time, så får vi sikkert bukt med problemet.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Her har jeg to stk med FORL, så jeg blir 'helt på tuppa' når noen nevner dårlig ånde.

Det tok så uendelig lang tid før noen klarte å finne ut hva det var, og jeg unner ikke en katt eller et menneske å gå igjennom det vi gjorde mens vi lette etter årsaken og botemiddelet... :tristbla:

Dermed ser jeg vel nærmest 'spøkelser på høylys dag' er jeg redd... :sjenert:

Lykke til hos vet'en til uken :)

Er du en knupp og gir en tilbakemelding på hva som ble resultatet av undersøkelsen ?

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...