Gå til innhold

begravelses sanger...


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

En nær vennine av meg er død.Hun hadde ikke noe særlig familie, og jeg har blitt spurt om å finne 2 flotte sanger til hennes begravelse.

Jeg er ikke så veldig flink på det området og hadde satt pris på noen tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Når vi bregravde sønnen vår så foreslo begravelsesbyret noen sager vi kunne bruke. vi hadde også en solosanger som plukket ut et par sanger. det ble kjempe fint. vi hadde heller ikke peiling, men det blir kanskje mer personlig hvis du finner noen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I dine hender, Fader blid" og "Jeg er i Herrens hender" er to nydelige salmer som passer i begravelse. Jeg ville lånt en salmebok og bladd litt i den, der finner du mange fine sanger. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg tenkte litt på "Eg ser" og "en fin liten blome".

Er ikke de nydelige?

Bladde i en salmebok ja, og der fant jeg den sist nevnte...

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både "eg ser" og "ein fin liten blome" er to vakre sanger synes jeg. Ta noe som kanskje karakteriserer venninen din...?

I min onkels begravelse sang vi "alt eg såg" av Sigvart Dagsland... Den er også fin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alt eg såg" er faktisk skrevet til en begravelse. Tror Sigvart skrev den til sin søster da mannen hennes døde, eller noe slikt. Utrolig sterk sang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Usikker, ikke logga

Nocturne av Evert Taube er veeeellddiiig fin..........."sov på min arm, natten gömmer...."

Eg ser - av Bjørn Eidsvåg

Alt eg såg - av Sigvart Dagsland

(riktig som en sa: han skrev denne til sin søster da hun mistet sin mann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amazing grace og heaven.

Da jeg ordnet alt for broren min så bestilte jeg disse sangene, en salme fra sangboken som het : for alle dei som ikkje har ein seng å sova i, også bestemte jeg meg for å ha Kine Hellebust sin sang: Det handler om å leve.

At den tiden man er her uansett hvor lenge så skal man leve.

Jeg valgte disse fordi det skulle gjenspeile broren min og hans liv.

Jeg ville at alle skulle kjenne i hjertet at dette var han og ingen annen.

Dette var det siste jeg kunne gjøre for ham.

Jeg skrev tale, men var ikke så sterk at jeg kunne lese den selv, men det gjorde presten for meg.

Så bar jeg ham den siste biten, det var så trist.

Det var ikke sånn det skulle gå. Men rusen ville det annerledes.

Han ble 38 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

så trist å høre, men så bra gjort av deg... :cry:

Jeg føler med deg Pille!

Sangene har jeg også lyst at skal være noe man kan kjenne hun gjennom, men da hun ikke har noe familie (en tante og onkel), er jeg redd det ikke vil være så mangen i begravelsen, og jeg bør finne sanger som de fleste kan, og synge med på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

En god venn av far spilte "Gabriels Obo" på sax i fars begravelse. Jeg har ikke sjans til å høre den i dag uten å knekke sammen. Den er så vakker og minner meg så om ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å leva det er å elska, Deilig er jorden, Kjærlighet fra Gud.

Våren av Grieg

Laudate Dominum fra Vesperea Solenness de Confessore (nesten riktig skrevet) av Mozart.

Hvis begravelsen skal være i et kapell går det helt sikkert an å få inn et cd-anlegg, så kan dere velge musikk friere. De fleste begravelsesbyrå har tilknyttet seg musikere og sangere, men kvaliteten på disse er ofte så som så.

Det høres kanskje teit ut med cd i en begravelse, jeg var selv skeptisk før vi prøvde det, men det ble et stemningsfult innslag etter prestens tale, som jeg tror de fleste tilstedeværende satte pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Eg ser er en nydelig sang til en begravelse. Det er en folkelig sang som passer fint. Där hvor rosor aldrig dör er også en fin sang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker ikke hva sangen heter men i en begravelse ble det sunget og spilt saxofon til den sangen som Eric Clapton skrev da han mistet sin sønn.

Den går sånn: Would you know my name, if i saw you in heaven. Would it be the same.....osv.

Noen som vet hva den heter?? Kanskje Tears in heaven????

Den er iallfall nydelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter "Tears in Heaven". Vi fikk en mannlig solist til å synge den i begravelsen til min far og det var bare helt nydelig. Han sang også "Alt eg såg" som Sigvart Dagsland har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i begravelsen til ein klassekamerat av meg, og der var det ei anna klasseveninne, ei av hans nære venner, som sang Pie Jesu. For full kirke, solo utan orgel, med bestevennen i kista. Heil reint, sprakk ikkje ein einaste gong. Eg fattar ikkje at ho klarte det...... sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...