Gå til innhold

Brevvenner


MarianneE

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marit_*
Du kan skrive til meg.. jeg synes det er gøy å ha brevvenner!

jeg finner ingen side hvor man kan få brevvenner, men hvis du vil ha meg som brevvenn hadde det vært gøy:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei, alle dere som søker brevvenner!

Kan absolutt anbefale dere å gjenoppta hobbyen (eller begynne - det er aldri for sent) - det er kjempegøy, utrolig hyggelig og en fantastisk måte å bli kjent med nye mennesker og kulturer på. Har selv holdt på siden jeg var 12 (35 nå) og jeg tror aldri jeg kommer til å slutte. E-post er vel og bra, men langt fra så sjarmerende som brev. :jepp: Ta gjerne kontakt dersom dere har lyst på FBer eller trenger litt starthjelp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Å skrive bev husker jeg at jeg gjorde for mange år tilbake. La ut et innlegg den gang jeg var medlem i pennyklubben. Fikk over 70 brev i postkassa mi. Det var kjempe gøy. Måtte velge ut noen, men så dabbet det av. Kunne absolutt tenkt meg å gjenoppta brevskrivingen!

Skal lete litt rundt jeg :) Er jo koselig å skrive brev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjempekoselig med brevvenner synes en "gammel" dame på 60 år. Du kan sette inn annonser i Hjemmet-Allers-Norsk Ukeblad . Setter du i annonsen at du ønsker brevvenner på din alder ja så får du det, mange unge som leser disse bladene. For Allers sin del så kan du gå inn på Allers på nettet og sende inn annonsen der tar ikke lang tid og få den inn heller. Familien er vel mere et "gammelmodig" blad eller tar jeg feil. I hvertfall lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Drev å søkte rundt på google etter brevvenner nå. Er ikke lett å finne noen som faktisk vil skrive brev og sende i posten, og er litt eldre enn 12! Jeg elsker å skrive brev, og elsker å få ting i posten. Så dette har jeg virkelig lyst til å prøve meg på! Fin tråd dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler dere som er ute etter en brevvenn å sjekke ut www.writeaprisoner.com. Navnet sier vel litt om hva det går ut på, nemlig å brevveksle med innsatte i USA. Jeg har en brevvenn som sitter i fengsel i California, og han er utrolig snill. Vi har blitt veldig gode venner. Dessuten får man en del nye perspektiver når man brevveksler med noen som har et så ulikt liv fra en selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Annonse

Finnes mange nettsider for brevvenner, f.eks. denne.

Jeg hadde også massevis av brevvenner som tenåring, og den enkleste måten å finne nye på var gjennom noe vi kalte FB'er (friendship booklet). De forutsetter jo at du allerede har en brevvenn eller ti, men når du altså først har funnet noen, er FB'er geniale. Du lager et lite papirhefte med noen få sider (stift sammen noen post-it, f.eks.), og foran skriver du ditt eget navn og adresse, veldig kort om deg selv (alder, kjønn, interesser), og så sender du den videre. Nestemann fyller ut de samme opplysningene, og når boken er full, sendes den tilbake til deg.

Åå, nå savner jeg brevvenner, merker jeg. :ler: Kanskje jeg skulle skaffe meg noen igjen, jeg og...

Jeg hadde også masse brevvenner i min oppvekst, skrev vel med rundt 30 stykker på det meste. FB'er kom i hopetall og det var alltid moro å lage noen selv også! Ååå, kjenner jeg savner det litt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Kunne tenke meg brevvenn! Moro med noe annet enn regninger... Ser tråden er gammel, men noen andre som er interesserte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har FB'er liggende jeg kan sende deg, ballerinan.

Trenger bare adressa di først.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har FB'er liggende jeg kan sende deg, ballerinan.

Trenger bare adressa di først.

:)

Så bra, gjerne det, kan sende adr på pm. Men kan noen forklare hvordan denne FB(?) fungerer? .... :tronderbart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner også og få noe annet i posten enn regninger og reklame. Synes det er spennende og koselig med brevvenner. Ung som gammel, alder har ingen ting å si. Er selv passert 40.

Så hvis det er noen som er interessert, send meg gjerne en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, gjerne det, kan sende adr på pm. Men kan noen forklare hvordan denne FB(?) fungerer? .... :tronderbart:

En FB fungerer slik;

FB er en liten bok hvor man skriver navn og adresse evt fødselsår.

Så sendes denne videre, og underveis kan man ta kontakt med de fra FBene for brevskriving.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En FB fungerer slik;

FB er en liten bok hvor man skriver navn og adresse evt fødselsår.

Så sendes denne videre, og underveis kan man ta kontakt med de fra FBene for brevskriving.

:)

Hmmm ser du liker Turboneger, da kan det hende vi har noe til felles :) jeg vil gjerne ha en brevvenn eller fem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...