Gå til innhold

Historie Islam angående profeten Muhammed!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Sann historie" Det var en gang profeten Muhammed og hans krigere(venner). De var tilbake fra en kamp(invasjon). På veien kom de gjennom et sted, som var helt perfekt for å slappe av. Enda en bedre plass i det stedet der, under et tre som de gav til profeten Muhammed. Profeten Muhammed lå og sov under treet. En av andre,som altså var imot profeten Muhammed og Islam ble med dem. De kunne ikke se forskjell på han, fordi han hadde ikke noe våpen med seg og lurte dem. Han kom for å drepe profeten Muhammed.

Han så rundt og fant profeten Muhammed under treet, han gikk til han, profeten Muhammed hadde hengt hans sverd i treet, han gikk og tok sverdet fra treet og sa!

Muhammed! "Hvem skal hindre deg fra meg?"

Profeten Muhammed våknet og sa "Allah"

Sverdet hoppet av hans hender og til profeten Muhammed. Profeten Muhammed tok sverdet og sa "Og nå, hvem skal hindre deg fra meg?"

Han begynte å unnskylde, han var redd. Profeten Muhammed sa til han "konverter til Islam"

Han svarte "Nei jeg skal ikke det, men jeg lover deg, jeg skal aldri være imot de som kriger i mot deg"

Profeten Muhammed lot han gå.

La Ilah ila Allah Muhammed rasol Allah J



Anonymous poster hash: 81298...58f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fin historie. Les gjerne boka "Muhammed slik samtiden så ham" av Halvor Tjønn.

"Det mørkeste kapittelet er massakreringen av jødene i Medina våren 627. Under oppsyn av Muhammed ble 800 menn halshogd. Kvinner og barn ble solgt som slaver. Etter nedslaktingen valgte Muhammed ut den vakre jødinnen Rayhana som sin andel av byttet, og innlemmet henne i haremet som konkubine.
En opprørende handling i våre øyne er også ekteskapet med 9-årige Aisha, en av profetens mange koner og slavinner. Noen kilder regner opp 12 hustruer og to slavinner"

Anmeldelse av boka:

http://www.dagbladet.no/2011/04/24/kultur/bok/litteratur/litteraturanmeldelser/anmeldelser/16122026/

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk :) Det skal jeg.

Anonymous poster hash: e5a2f...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han giftet seg med aisha når hun var 6år og fullbyrdet ekteskapet når hun var 9år. Moren til jesus var forøvrig 12år når hun fikk jesus, så kristendommen er ikke så forbanna mye bedre den heller. Religionene er bygget av menn for menn. Bare galskap og fanteri. Jeg er mann btw.

Anonymous poster hash: b9e42...44e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han giftet seg med aisha når hun var 6år og fullbyrdet ekteskapet når hun var 9år. Moren til jesus var forøvrig 12år når hun fikk jesus, så kristendommen er ikke så forbanna mye bedre den heller. Religionene er bygget av menn for menn. Bare galskap og fanteri. Jeg er mann btw.

Anonymous poster hash: b9e42...44e

Hva er kilden til denne påstanden? Så vidt jeg vet står det ikke noe i bibelen om hvor gammel Maria var da hun ble mor.

Det er forsåvidt en kjent sak at det var vanlig å gifte seg i ung alder på den tida. Og ofte så tidlig som 12 år. Hva det har med kristendommen, er litt vanskelig for meg å se, ettersom Maria var jøde og kristendommen ble til nærmere 100 år etter hennes død.

Endret av Mann 42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han giftet seg med aisha når hun var 6år og fullbyrdet ekteskapet når hun var 9år. Moren til jesus var forøvrig 12år når hun fikk jesus, så kristendommen er ikke så forbanna mye bedre den heller. Religionene er bygget av menn for menn. Bare galskap og fanteri. Jeg er mann btw.

Jeg kunne ha svart deg, men det er ikke vært det. Det jeg skriver nå her er for de med høgre utdanning. De som vet og kan. Mitt råd til deg er om du skal argumentere sånt, så må du vite hva du snakker om.

Anonymous poster hash: b9e42...44e

Anonymous poster hash: e5a2f...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kilden til denne påstanden? Så vidt jeg vet står det ikke noe i bibelen om hvor gammel Maria var da hun ble mor.

Det er forsåvidt en kjent sak at det var vanlig å gifte seg i ung alder på den tida. Og ofte så tidlig som 12 år. Hva det har med kristendommen, er litt vanskelig for meg å se, ettersom Maria var jøde og kristendommen ble til nærmere 100 år etter hennes død.

Hadde jeg ikke vært godt gift hadde jeg fridd til deg Mann 42! Kjapp i hodet som vanlig :)

Anonymous poster hash: d79cb...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: e5a2f...d12

Verdt det. Sorry

Anonymous poster hash: 81298...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kult med en liten seksuelle overgrep mot barn-off mellom islam og kristendommen. Litt som den "Arguing on the internet is like running at the special olympics"-vitsen. Begge taper jo uansett.



Anonymous poster hash: 688d9...91b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kult med en liten seksuelle overgrep mot barn-off mellom islam og kristendommen. Litt som den "Arguing on the internet is like running at the special olympics"-vitsen. Begge taper jo uansett.

Anonymous poster hash: 688d9...91b

Å, det er ingen som trenger å være kjepphøye her. Vikingene giftet seg også tidlig. Altså før kristendommen kom til landet. Det var vanlig at jenter giftet seg i 12-15 års alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, det er ingen som trenger å være kjepphøye her. Vikingene giftet seg også tidlig. Altså før kristendommen kom til landet. Det var vanlig at jenter giftet seg i 12-15 års alder.

Det er jeg veldig klar over. Jeg har ikke akkurat inntrykk av at vikingene var dydsmønstre de heller. Eller noen andre, egentlig. Sånn har verden vært i store deler av menneskehetens eksistens.

Men jeg kan jo likevel lene meg tilbake og nyte det hver gang religioner skal krangle om hvem av dem som har gått god for minst søppel. Når noen (altså disse anonyme, ikke du) strides om hvorvidt Aisha eller Maria hadde det kulest blir det fort moro.

Anonymous poster hash: 688d9...91b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg veldig klar over. Jeg har ikke akkurat inntrykk av at vikingene var dydsmønstre de heller. Eller noen andre, egentlig. Sånn har verden vært i store deler av menneskehetens eksistens.

Men jeg kan jo likevel lene meg tilbake og nyte det hver gang religioner skal krangle om hvem av dem som har gått god for minst søppel. Når noen (altså disse anonyme, ikke du) strides om hvorvidt Aisha eller Maria hadde det kulest blir det fort moro.

Anonymous poster hash: 688d9...91b

Over alt ellers i dyreriket er det vanlig at så snart et individ blir kjønnsmodent, så søker det en make. Det passer ikke så godt sammen med vår kultur, der barndommen er blitt kunstig lang, og for noen ser det nærmest ut til at den ikke skal ta noen ende. Den går over i en ungdomstid som ikke eksisterte for bare et par hundre år siden. DA var man enten et barn eller en voksen, og overgangen ble klart markert.

Dette har ikke noe med dyd å gjøre, men med måten samfunnet er innrettet på. Og det igjen henger sammen med livsbetingelsene. I en teknologisk avansert sivilisasjon kreves det perverst mye utdannelse før man kan gjøre nytte for seg, og det er vel den viktigste grunnen til at vi i dag ikke klarer å karre oss ut av barndommen før vi bikker 20 i mange tilfeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er ingen som trenger å være kjepphøye her. Vikingene giftet seg også tidlig. Altså før kristendommen kom til landet. Det var vanlig at jenter giftet seg i 12-15 års alder.

Dette er en del av historien, så det er ikke et problem i dag. Minste giftealder i Iran var inntil ganske nylig 9år. Dette ble innført i 1979. Jeg vil si det er mange ganger verre.

Anonymous poster hash: ccf55...ea3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er en del av historien, så det er ikke et problem i dag. Minste giftealder i Iran var inntil ganske nylig 9år. Dette ble innført i 1979. Jeg vil si det er mange ganger verre.

Anonymous poster hash: ccf55...ea3

Den laveste giftealderen for jenter er 13 år, siden 2002. For gutter er den 15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over alt ellers i dyreriket er det vanlig at så snart et individ blir kjønnsmodent, så søker det en make. Det passer ikke så godt sammen med vår kultur, der barndommen er blitt kunstig lang, og for noen ser det nærmest ut til at den ikke skal ta noen ende. Den går over i en ungdomstid som ikke eksisterte for bare et par hundre år siden. DA var man enten et barn eller en voksen, og overgangen ble klart markert.

Dette har ikke noe med dyd å gjøre, men med måten samfunnet er innrettet på. Og det igjen henger sammen med livsbetingelsene. I en teknologisk avansert sivilisasjon kreves det perverst mye utdannelse før man kan gjøre nytte for seg, og det er vel den viktigste grunnen til at vi i dag ikke klarer å karre oss ut av barndommen før vi bikker 20 i mange tilfeller.

Tillegg. Men så skal det også sies at for et par hundre år siden ble man senere kjønnsmoden enn i dag. Det kan ha en sammenheng med bedre kosthold. Iallfall mener jeg å ha lest at puberteten kom et par år senere enn det som er vanlig i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegg. Men så skal det også sies at for et par hundre år siden ble man senere kjønnsmoden enn i dag. Det kan ha en sammenheng med bedre kosthold. Iallfall mener jeg å ha lest at puberteten kom et par år senere enn det som er vanlig i dag.

Det stemmer, for det har jeg også lest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...