Gå til innhold

Noen tolke denne paragrafen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å få varig oppholdsrett må EØS-borgere og deres familiemedlemmer ha hatt lovlig opphold sammenhengende i fem år i Norge. Lovlig opphold i denne sammenhengen betyr opphold med oppholdsrett etter utl §§ 112-114, unntatt 114 annet ledd. Lovlig opphold på annet grunnlag enn oppholdsrett etter EØS-regelverket regnes ikke med.

Videre;
En person som har hatt oppholdstillatelse eller registrering etter tidligere eller nåværende EØS-regelverk, må ha fylt de materielle vilkårene for at vedkommende skal ha hatt oppholdsrett. Likeledes må en person som har hatt oppholdstillatelse etter det alminnelige regelverket ha fylt vilkårene for oppholdsrett etter loven kapittel 13, se utlendingsforskriften § 19-4 fjerde ledd.

Begynner a bli av UDI og deres mangel på kompetanse. Jeg blir fortalt flere forskjellige ting og det er derfor jeg sitter her og studerer regelverket. En person sa at jeg ikke oppfyller kravet siden jeg registrerte meg etter Eøs ordningen på nytt i X og dermed må vente et par år. Mens en annen person har fortalt meg at jeg oppfyller vilkårene og kunne ha søkt om det i X...altså for flere år siden.

Hva menes med den uthevede teksten? Vil noen som er fra et EU land og som har opphold seg her i mer enn 10 år, likevel omfattes og ha rett til varig oppholdsrett hvis jeg søker snart?



Anonymous poster hash: 68128...91b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...