Gå til innhold

Hvor mye av din bolig eier du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eier 80% av egen bolig. Neste år selger jeg, downsizer og casher ut ny leilighet, vil da eie 100%



Anonymous poster hash: 0035f...511
Lenke til kommentar
Del på andre sider

banken eier ca 40 % så da er det vel ca 20% som er mitt.



Anonymous poster hash: 0a4fb...081
Lenke til kommentar
Del på andre sider

banken eier ca 40 % så da er det vel ca 20% som er mitt.

Anonymous poster hash: 0a4fb...081

Hva med de resterende 40% da??

Anonymous poster hash: 9000d...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flinke mange av dere er, lite luksusfelletendenser her. Selv eier vi 17%.

Det er vel heller at de som har luksusfelletendenser ikke skriver her, mens de som eier 50% gjerne vil skryte av det :)

Selv har jeg ikke lån (bor billig med samboer slik at jeg kan spare til neste boligkjøp, han har lån, uvisst hvor mye/lite han har betalt ned).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier 20%, men har bakt inn to nye biler i huslånet. :)

Slik skjønner jeg ikke at folk gjør. Ja, rentesatsen blir lavere - gjerne halvparten, men hvordan blir regnestykket når du skal bruke 30 år på å nedbetale billånet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik skjønner jeg ikke at folk gjør. Ja, rentesatsen blir lavere - gjerne halvparten, men hvordan blir regnestykket når du skal bruke 30 år på å nedbetale billånet?

Jeg ser på det som flytting av penger, nå eier vi bare bittelitt mindre av huset og alt av bilene istedenfor å ha to svindyre billån som lopper oss raka fant i 7 år. Huset øker såpass i verdi at det går helt greit, synes det er surere å betale på gjeld på biler som synker i verdi. Vi sparte omtrent 7000 i måneden på å gjøre det sånn, siden vi har veldig gunstig huslån. Etter 7 år vil vi jo selvsagt betale på bilene fortsatt, men da har antakeligvis huset steget mye i verdi uansett, sånn at det totale lånet ikke er stort i forhold til boligens verdi uansett. Det skjer mye i området vi bor i nå (utbygging av motorvei til Oslo, bedre togforbindelse til Oslo osv), så boligene kommer til å stige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi eier 46.43 % og borettslaget resten (fellesgjeld). Har ikke lån utenom fellesgjelden,og den ønsker vi ikke å betale ned etter råd fra bank og advokat. Sitter på verdier så vi går i pluss uansett. Garasjeplassen eier vi 100 %, og den har triplet seg i verdi siden vi kjøpte den for tre år siden. Det pga stor mangel på parkeringsplasser i nærområdet, samt altfor få garasjeplassen i forhold til nye leiligheter som bygges her. Sykt!

Anonymous poster hash: 17dc5...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier ca 22,5% og mannen det samme.

Banken eier resten.



Anonymous poster hash: 8c64d...e56
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...