Gå til innhold

Hvor mye skal jeg betale noen for å ta julevasken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

200,-/timen høres mye ut...

Har et vennepar i Oslo som betaler kr 150,-/timen.

Anonymous poster hash: 1d3ab...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt det er meg bekjent så er det også tillatt å betale noen svart, så lenge det er under en viss sum i året?

Hun jeg kunne tenke meg å spørre i første omgang har hjulpet meg to ganger tidligere, den ene gangen fikk hun 600 kr, og gangen etterpå 800 kr. Dette var flere måneder siden.

Dette er en student, og datter av en bekjent.

Jeg forstår at det er mange meninger om hvit/svart vaskehjelp, men dette var ikke diskusjonen jeg ønsket å starte. Jeg vil bare vite om timesfordelingen her er grei:

Vanlig husvask: + 2t

Vindusvask: + 1 t

Stekeovn + 1 t

Vaske alle kjøkkenskap + 1t

Og ellers siden alt skal tas grundig + 2 t

dvs. kan jeg tro at hun får gjort alt på 7t?

Og med en timespris på 200 kr. blir det 1400 kr?

Er det innafor?

Dere som sier nærmere 3.000 kr. Betyr det at dere mener hun skal en timespris(timeslønn) på 400 kr? eller mener dere på at man fort bruker 12-15timer på denne jobben?

Dette er ingen fast ordning, og vi har ingen fast avtale. Men det er ei jeg har spurt to ganger tidligere om å vaske for oss. Ellers vasker jeg alltid selv.

Kanskje hun til og med ikke er interessert, og da blir det postet på småjobb på finn.no.

Anonymous poster hash: cea4b...4b1

Men på denne tidsplanen din, har du da tatt hensyn til at ting skal taes ut av skapene og evt settes inn igjen og sånt? Tiden går ofte fort med ting som må ordnes før man faktisk kan vaske.

Jeg hadde ikke gidda å gjøre alt dette for 1400 kr, men det er nå meg.

Anonymous poster hash: cbad0...e05

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett på TV2 Hjelper deg, hvor elendig jobb de "proffe" vaskebyråene er så hadde jeg aldri leid inn dem. Da skulle jeg ha stått å sett på dem!

Jeg ville ha ansatt en jeg kjente og stolte på, og betalt pr time. 200 kr timen synes jeg var en god pris. Men ting tar ofte litt lengre tid enn det man tror på forhånd. Å rydde ut og inn av skap/skuffer tar tid.



Anonymous poster hash: e6868...716
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her..

Takk for innspill. :blomst: Hvor lang tid ville dere beregne for denne jobben? Hvor lang tid vil dere tro det tar å utføre denne julevasken for meg?



Anonymous poster hash: cea4b...4b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo egentlig svaret selv, fordi det koster mindre penger. ..

Anonymous poster hash: 78a1d...23c

En annen ting jeg tenker er at dennne familien hjelper en som trenger penger på en annen måte. Håper du har hjertet til Deet.

Anonymous poster hash: 5385d...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående de som snakker om "svart arbeid". Er det så ille? Er selv student og hadde med GLEDE vasket huset til noen grundig for 3000 kroner!

hmm. Nå fikk jeg lyst til å sjekke om noen trenger vaskehjelp til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg vasker har jeg fort fått opp mot 3000 for små leiligheter. Da snakker vi rundvask/flyttevask da, ofte av dødsbo. En del av denne summen kan nok godt kalles "smusstillegg", da det fort kan være snakk om nedpissede gulv.

Og denne jobben får jeg fordi det er fortsatt mye billigere enn å leie inn firma.



Anonymous poster hash: 90c87...ae8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...