Gå til innhold

Du med lav timelønn: Hva er den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Studerer sivilingeniør første året, så har ingen utdannelse per dags dato. Med tanke på at jeg er 18, så ble lønnen som det ble. Hvor mye burde man egentlig tjene?

Hm, kanskje det er pga alder og lite utdannelse ja. Kan jo variere fra kommune til kommune kanskje? Jeg hadde 210 kr timen på barnetrinnet i 2010 da jeg var student, var ca halvveis i bachlorgraden + hadde fullført et årsstudie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk her er bortskjemt og tror de tjener lite...

Jeg tjener 50 øre timen, og arbeidsgiveren min heter Mc Scrooge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Folk her er bortskjemt og tror de tjener lite...

Jeg tjener 50 øre timen, og arbeidsgiveren min heter Mc Scrooge. :)

Pøh, det er da ingenting! Jeg får 30 øre timen, må jobbe 16 timers dager OG betale for lunsjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet selv i butikk en periode som 18 åring, tjente 125 kr i timen!

Nå tjener jeg 180,- i timen, som servitør/resepsjonist/kafemedarbeider.

Vet at de som kommer inn uten noe erfaring begynner rett rundt 130,- i timen (med mindre de er under 18).



Anonymous poster hash: cd304...d82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Studerer sivilingeniør første året, så har ingen utdannelse per dags dato. Med tanke på at jeg er 18, så ble lønnen som det ble. Hvor mye burde man egentlig tjene?

Jeg er bare 20 og tjener 316 som vikarlærer. Voldsomt stor forskell. Jeg er riktignok barne-og ungdomsarbeider, men også de helt ufaglærte tjener omtrent dette. Synes det var merkelig lite for å være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer sivilingeniør første året, så har ingen utdannelse per dags dato. Med tanke på at jeg er 18, så ble lønnen som det ble. Hvor mye burde man egentlig tjene?

Går du på NTNU? Hvilken linje? Synes jeg leste noe om at du skulle ta opp R1?:P Hvorfor det hvis du allerede studerer? :)

Anonymous poster hash: fa868...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går du på NTNU? Hvilken linje? Synes jeg leste noe om at du skulle ta opp R1?:P Hvorfor det hvis du allerede studerer? :)

Anonymous poster hash: fa868...0f4

Det var av flere grunner, men ombestemte meg. Jepp, jeg går på NTNU. Gjør du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjener 151 kr i timen. jobber som ufaglært i kommunen med 4 års ansiennitet. får kvelds- og helgetillegg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 100kr i timen haha, da jeg starta i jobben hadde jeg 85kr :rolleyes: Skal sies at jeg er ungdom i deltidsjobb da, men det er jo ingenting



Anonymous poster hash: b2dec...a38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min første jobb da jeg var 15 fikk jeg 89kr i timen. Nå tjener jeg nesten 160kr i timen som kundeservicemedarbeider, synes absolutt ikke det er lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer å se ting i forhold til annet sant?

Lav lønn må sees i forhold med standarden innenfor den bransjen... Ikke bare i kroner og øre spredt på tvers av bransjer.

TS spesifiserer "yrker med lav lønn" og "timelønn under 150 kr". Det er ganske tydelig at "buhu, jeg tjener bare 230 kr/t" er utenfor trådens tema.

Anonymous poster hash: d303c...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS spesifiserer "yrker med lav lønn" og "timelønn under 150 kr". Det er ganske tydelig at "buhu, jeg tjener bare 230 kr/t" er utenfor trådens tema.

Anonymous poster hash: d303c...148

Veeel... Da burde det stått i emnefeltet også. "Yrker med lav lønn under 150,-/t."

220 kan være lav lønn om man ser på yrker hver for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min første jobb da jeg var 15 fikk jeg 89kr i timen. Nå tjener jeg nesten 160kr i timen som kundeservicemedarbeider, synes absolutt ikke det er lite :)

Ikke lite? Du har altså 26 000 før skatt. (ca)

Det er ikke mye heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var av flere grunner, men ombestemte meg. Jepp, jeg går på NTNU. Gjør du også?

Går der også ja, går petroleum :) Du da?

Anonymous poster hash: fa868...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lite? Du har altså 26 000 før skatt. (ca)

Det er ikke mye heller.

Jeg er ung, har ingen utdannelse og veldig lite arbeidserfaring. Det er kanskje ikke enormt mye, men jeg synes ikke det er veldig lite heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går der også ja, går petroleum :) Du da?

Anonymous poster hash: fa868...0f4

Skulle også velge petroleum, men landet på fysmat de siste dagene. :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ung, har ingen utdannelse og veldig lite arbeidserfaring. Det er kanskje ikke enormt mye, men jeg synes ikke det er veldig lite heller.

Veel.. Hva slags kundeservice om jeg får spørre?

Jeg har jobbet som kundeservicemedarbeider selv, innen IT, og jeg hadde aldri godtatt 160 i timen. Minimum 175. Men så har jeg fagbrev fra IKT da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veel.. Hva slags kundeservice om jeg får spørre?

Jeg har jobbet som kundeservicemedarbeider selv, innen IT, og jeg hadde aldri godtatt 160 i timen. Minimum 175. Men så har jeg fagbrev fra IKT da..

vet lyse sin timelønn er på 173 kr timen og telenor 170, det er fair. tror de har kvelds tilegg også

Anonymous poster hash: dfa63...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...