Gå til innhold

Du med lav timelønn: Hva er den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

What??? :sjokkert:
Nå er jeg ganske overrasket!

Jeg har hele tiden synes jeg tjener veldig godt (148,- + tillegg ved nok jobbing). Dette er en butikkjobb ved siden av videregående. Og det virker veldig urettferdig at enkelte med flere års erfaringer ligger under dette i timelønn! Alle jobber er jo viktige, så dere som føler dere har altfor lite lønn burde virkelig ta det opp! Vis til tariff osv.

:regler:



Anonymous poster hash: a2d32...f4c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du, hallo. Det er ingenting som heter lav timelønn når de timene består av å være på konsert!

(neida, jeg vet at det er mange timer utenfor konsertene også)

Man får ikke nyte konserten på samme måte som ellers, da :/

Man kan ikke drikke, man må gå alene, man må gå rundt og ta bilder av de på scenen og man må drive å notere ned ting man tenker på hele tiden :P

Hehe, men ja, ikke den verste jobben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke nyte konserten på samme måte som ellers, da :/

Man kan ikke drikke, man må gå alene, man må gå rundt og ta bilder av de på scenen og man må drive å notere ned ting man tenker på hele tiden :P

Hehe, men ja, ikke den verste jobben ;)

Det tenkte jeg ikke over :vetikke:

Greit for konserter man kanskje ikke hadde tenkt til å skaffe billett til på forhånd, da! Men jeg ville nok ikke dratt på konsert med favorittbandet uten bestevenninna og en sixpack i magen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg ikke over :vetikke:

Greit for konserter man kanskje ikke hadde tenkt til å skaffe billett til på forhånd, da! Men jeg ville nok ikke dratt på konsert med favorittbandet uten bestevenninna og en sixpack i magen!

Det skal mye til for å slå gjennom som anmelder av events generelt, Mye driv, svært gode fotokunnskaper og evne til å skrive lettlest og fengende, da helst på engelsk (jada, nordmenn er generelt helt ok til å skrive engelsk, men å skrive virkelig fengende og korrekt er faktisk ikke så enkelt)

Anonymous poster hash: 65bf1...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal mye til for å slå gjennom som anmelder av events generelt, Mye driv, svært gode fotokunnskaper og evne til å skrive lettlest og fengende, da helst på engelsk (jada, nordmenn er generelt helt ok til å skrive engelsk, men å skrive virkelig fengende og korrekt er faktisk ikke så enkelt)

Anonymous poster hash: 65bf1...338

Hva har det med saken å gjøre? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Renholder lavtlønnsyrke; 187,97 pr time. Full ansiennitet og fagbrev.

Lovfestet minstelønn; Arbeidstakere som utfører renhold for private bedrifter som driver salg av renholdstjenester, skal minst ha en lønn per time på: 161,17 kroner.



Anonymous poster hash: dfb1a...7d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

156 kr timen, kveldstillegget er på 10 kr timen men vi får aldri mer enn 2,5 timer kveld per dag så det utgjør ikke stort. Helgetillegg 20 kr timen. Vi får ikke mer enn 6, 6,5 og 7 timers vakter på det lengste så månedslønnen blir dermed veldig lav selv i fulltidsstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

156 kr timen, kveldstillegget er på 10 kr timen men vi får aldri mer enn 2,5 timer kveld per dag så det utgjør ikke stort. Helgetillegg 20 kr timen. Vi får ikke mer enn 6, 6,5 og 7 timers vakter på det lengste så månedslønnen blir dermed veldig lav selv i fulltidsstilling.

Vi har også 20 kr i helgetillegg og har arbeidsdag på 6,5 - 7 timer. Blir trekt en halvtime for pause.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med saken å gjøre? :P

Det var bare et tilsvar til din egen kommentar som også er på sidelinjen av temaet i tråden; at det er så gøy å være anmelder - men man er faktisk på jobb og skal man ha den i fremtiden så må man skrive godt. Nytter ikke å henge med venner og drikke da :)

Anonymous poster hash: 65bf1...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare et tilsvar til din egen kommentar som også er på sidelinjen av temaet i tråden; at det er så gøy å være anmelder - men man er faktisk på jobb og skal man ha den i fremtiden så må man skrive godt. Nytter ikke å henge med venner og drikke da :)

Anonymous poster hash: 65bf1...338

...okei...

Det var unødvendig å presisere, selvfølgelig vet jeg at det er jobb. :klo:

Jeg har faktisk jobber som anmelder før selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

230 kroner timen, systemtekniker. 0 års erfaring, to år utdanning.

Synes du selv at 230 kr timen er lav lønn?

Anonymous poster hash: f9f0e...01e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber deltid i butikk og tjener 113 i timen, men så er jeg 16 år og dette er den første jobben min.

I forhold til hvor gammel du er, og erfaring synes jeg ikke det er spesielt lite. Den første jobben min begynte jeg på 73, og hadde 92 etter to år. Dette er 6 år siden

Anonymous poster hash: 26ce7...c8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tjener 172 kroner i timen, og har 8 års ansinnitet.. Er utdannet hjelpepleier. Synes lønna er lav, mtp. jobben vi gjør, men men. Trives og det er vel det viktigste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjente 144 i forrige jobben, butikkmedarbeider 1 år. Tjener 130 nå, starterlønn på bensinstasjon.



Anonymous poster hash: 65240...45c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renholder lavtlønnsyrke; 187,97 pr time. Full ansiennitet og fagbrev.

Lovfestet minstelønn; Arbeidstakere som utfører renhold for private bedrifter som driver salg av renholdstjenester, skal minst ha en lønn per time på: 161,17 kroner.

Anonymous poster hash: dfb1a...7d4

Det er fantastisk at en renholder bare har noen få kroner mindre enn en helsefagarbeider med full ansennitet. Vi har daglig ansvar for folks liv og helse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 172 kroner i timen, og har 8 års ansinnitet.. Er utdannet hjelpepleier. Synes lønna er lav, mtp. jobben vi gjør, men men. Trives og det er vel det viktigste.

Nå har vel dere ganske gode tillegg så blir helt feil å bare regne med timeslønn.

Anonymous poster hash: 6665f...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...