Gå til innhold

Du med lav timelønn: Hva er den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fagbrev i å jobbe i en dagligvareforetning da, eller?

Jeg har selv fagbrev som elektriker, men det betyr da ikke at jeg fortjenere noe høyere lønn enn en annen uten fagbrev som sitter i kassa på Rimi.

Hvis det er derimot er relevant for stillingen blir det en annen sak.

Anonymous poster hash: e57b2...6ac

Her er det vel snakk om fagbrev butikkfag. Fagbrev som elektriker eller lignende gir ikke noe lønnsfordeler om du skulle bytte yrke til f.eks butikkmedarbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg overlykkelig for at jeg har slutta i butikk! Tjente 140kr timen, aldri tillegg. Bare overtid hvis jeg jobbet mer enn 9,5t dagen. Nå tjener jeg mer enn det dobbelte :danse:

Kan jeg spørre hva du jobber med nå da? 😁

Anonymous poster hash: 4cc07...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsorgsarbeider med tilleggsutdannelse 212,40 kr i timen. 56 kr i kveldstillegg, 50 kr i helgetillegg.

Synes du 212 kroner timen er lite siden du svarer i denne tråden?

Anonymous poster hash: 6451a...23b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er ute etter å sammenligne min butikklønn med andre som jobber i yrker med lav lønn (< 150kr /time)

Hva er din lønn og hva jobber du som overordnet?

Personlig har jeg 118 kr/timen og jobber i butikk.(ca 7 års erfaring)

Anonymous poster hash: e3cdf...e77

Finn deg en ny jobb! Jeg jobbet som ung og dum på kafe med 110 kroner timen uten tillegg. Skal love hverdagen ble lettere da jeg begynte i kundeservicejobb med 150 kroner timen pluss tillegg.

Kafeen fikk så mange oppsigelser at de til slutt skrudde opp lønna ganske kraftig. Du er altfor trofast :(

Anonymous poster hash: 1c133...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg 156 kr/timen pluss kvelds- og helgetillegg. Det er jeg godt fornøyd med, det er en ekstrajobb jeg har ved siden av studiene. (Pluss at jeg har kveldsvakter i helgene, så det blir en del :P )

Tidligere har jeg jobbet på restaurant for 125 og kun tillegg om man jobbet over 9,5 timer, og i barnehage for 130 kr timen. Jeg merker stor forskjell, jeg ville byttet jobb om jeg var deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kokk peppes pizza

20 år

130 ,- ordinær

6 ,- kveldstillegg

ingen pause.........



Anonymous poster hash: 059ac...6a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikarlærer!

Og har 280 i timen? Da er du griseheldig. Slutt aldri i den jobben.. Er ikke i nærheten med 10 års ansiennitet i samme yrke.

Anonymous poster hash: 5a98a...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fagbrev i å jobbe i en dagligvareforetning da, eller?

Jeg har selv fagbrev som elektriker, men det betyr da ikke at jeg fortjenere noe høyere lønn enn en annen uten fagbrev som sitter i kassa på Rimi.

Hvis det er derimot er relevant for stillingen blir det en annen sak.

Anonymous poster hash: e57b2...6ac

Butikkslaktere har fagbrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes virkelig dere som tjener ca 150 kr(eller enda mer) i timen uten noe spesiell utdanning, at dere tjener dårlig?

Det synes jeg nesten er sykt. Hvor mye mener dere at dere fortjener?

Jeg er utdannet siviløkonom fra BI i 2012 og jobber i finansbransjen. Har som nesten alle i bransjen en særlig uavhengig stilling, som betyr at man ikke får betalt for overtidsarbeid. Tjener nå ca 520.000 inkludert bonus, men det er for å jobbe i snitt 60 timers uker. Det blir ikke timelønnen på mer enn ca 160 kr i timen.


Anonymous poster hash: a5b5e...0fc



Anonymous poster hash: a5b5e...0fc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes virkelig dere som tjener ca 150 kr(eller enda mer) i timen uten noe spesiell utdanning, at dere tjener dårlig?

Det synes jeg nesten er sykt. Hvor mye mener dere at dere fortjener?

Jeg er utdannet siviløkonom fra BI i 2012 og jobber i finansbransjen. Har som nesten alle i bransjen en særlig uavhengig stilling, som betyr at man ikke får betalt for overtidsarbeid. Tjener nå ca 520.000 inkludert bonus, men det er for å jobbe i snitt 60 timers uker. Det blir ikke timelønnen på mer enn ca 160 kr i timen.

Anonymous poster hash: a5b5e...0fc

Anonymous poster hash: a5b5e...0fc

..men er det ikke slik i den bransjen at man begynner dårlig og så skyter man fart i lønn innen noen år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og har 280 i timen? Da er du griseheldig. Slutt aldri i den jobben.. Er ikke i nærheten med 10 års ansiennitet i samme yrke.

Anonymous poster hash: 5a98a...4c3

265kr for en skoletime(45min), for å være helt nøyaktig, men ja! Jeg er griseheldig.

Endret av Chanchan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes virkelig dere som tjener ca 150 kr(eller enda mer) i timen uten noe spesiell utdanning, at dere tjener dårlig?

Det synes jeg nesten er sykt. Hvor mye mener dere at dere fortjener?

Jeg er utdannet siviløkonom fra BI i 2012 og jobber i finansbransjen. Har som nesten alle i bransjen en særlig uavhengig stilling, som betyr at man ikke får betalt for overtidsarbeid. Tjener nå ca 520.000 inkludert bonus, men det er for å jobbe i snitt 60 timers uker. Det blir ikke timelønnen på mer enn ca 160 kr i timen.

Anonymous poster hash: a5b5e...0fc

Anonymous poster hash: a5b5e...0fc

BI er ikke akkurat veldig bra da, med mindre det er BI Nydalen. Synes 160 hørtes greit ut, du kan alltids bli forfremmet, eller bytte til en bedre jobb når du har fått erfaring. :)

Anonymous poster hash: 93055...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobbet tidligere på en privat bensinstasjon, tjente 135kr i timen uten noen form for tillegg. Sjefen forventa i tillegg at jeg skulle jobbe 12t hver dag. Veldig glad jeg er ferdig der💩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsertanmelder - 150 /t

Du, hallo. Det er ingenting som heter lav timelønn når de timene består av å være på konsert!

(neida, jeg vet at det er mange timer utenfor konsertene også)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...