Gå til innhold

Hus til 12 mill som 24 åring. Vil det reise spørsmål?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er innhaver av store pengesummer som ikke blir registrert. Man kan vel se på det som svart-arbeid, og dermed har jeg heller ingen registrerte inntekter, eller registrert formue.
Jeg har tenkt til å kjøpe meg hus, og jeg lurer da på om det vil bli stillt spørsmål om hvor jeg har fått penger fra? Vil dette kunne bli en politisak?



Anonymous poster hash: 5e119...106
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, Økokrim vil etterforske om du plutselig sitter med slike verdier, uten å hatt registrert inntekt.



Anonymous poster hash: 73958...c5c
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Banker er pliktige til å varsle dersom du setter inn store summer på en konto uten at det ligger en rimelig forklaring tilstede. Alt fra 50 000 og opp er det nok en viss sjanse for at blir rapportert. Snakker du om nærmere en mill så blir du garantert rapportert.



Anonymous poster hash: a8d62...dcf
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du pengene?

Står de i bank er de jo registrert allerede. Er de overført via banktransaksjoner vil skatte- og avgiftsmyndighetene ofte bli koblet inn, da det kan synes som du driver avgiftspliktig virksomhet som ikke er registrert.

Å kjøpe et hus kontant vil ingen megler godkjenne, og store innskudd i bank vil bli innrapportert. Det er brudd på hvitvaskingsloven, og du vil bli bedt om å dokumentere hvor du har pengene fra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå du leverer selvangivelsen din er det en del maskinelle kontroller som gjøres, og basert på disse kontrollene vil du bli plukket ut til manuell kontroll.

Det du sannsynligvis vil bli plukket ut på er at verdien på eiendelene dine ikke står i stil med inntekten din eller belåningsgraden din. Hvis de ser at du har et hus med ligningverdri 4 mill, ingen lån og en inntekt på kr. 100.000,- så sier det seg selv at du har svarte penger og driver med snusk.

Jobber med økonomi, og vet om flere som har blitt tatt på denne måten. Noen av de sitter i fengsel nå.

Aldern din har ingenting å si.



Anonymous poster hash: 520f4...8f8
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå du leverer selvangivelsen din er det en del maskinelle kontroller som gjøres, og basert på disse kontrollene vil du bli plukket ut til manuell kontroll.

Det du sannsynligvis vil bli plukket ut på er at verdien på eiendelene dine ikke står i stil med inntekten din eller belåningsgraden din. Hvis de ser at du har et hus med ligningverdri 4 mill, ingen lån og en inntekt på kr. 100.000,- så sier det seg selv at du har svarte penger og driver med snusk.

Jobber med økonomi, og vet om flere som har blitt tatt på denne måten. Noen av de sitter i fengsel nå.

Aldern din har ingenting å si.

Anonymous poster hash: 520f4...8f8

Gode poeng. Og det er bare om man kommer så langt at man får kjøpt hus i utgangspunktet, noe som neppe er sannsynlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du pengene?

Står de i bank er de jo registrert allerede. Er de overført via banktransaksjoner vil skatte- og avgiftsmyndighetene ofte bli koblet inn, da det kan synes som du driver avgiftspliktig virksomhet som ikke er registrert.

Å kjøpe et hus kontant vil ingen megler godkjenne, og store innskudd i bank vil bli innrapportert. Det er brudd på hvitvaskingsloven, og du vil bli bedt om å dokumentere hvor du har pengene fra.

De ligger på en konto i utlandet.

Anonymous poster hash: 5e119...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ligger på en konto i utlandet.

Anonymous poster hash: 5e119...106

Og også mye i kontanter.

Anonymous poster hash: 5e119...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innhaver av store pengesummer som ikke blir registrert. Man kan vel se på det som svart-arbeid, og dermed har jeg heller ingen registrerte inntekter, eller registrert formue.

Jeg har tenkt til å kjøpe meg hus, og jeg lurer da på om det vil bli stillt spørsmål om hvor jeg har fått penger fra? Vil dette kunne bli en politisak?

Anonymous poster hash: 5e119...106

Si meg, er du tilbakestående? Hvordan har du tenkt å betale det da? tror du at du kan ta med deg en sekk med hundrelapper å gi selger? At du er i stand til å jobbe svart, tviler jeg på når du forstår så lite som du gjør

Anonymous poster hash: 91759...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tulletråd. Du vet at skattemyndigheter har tatt mange som har uoppgitte verdier på konto i utlandet?

tror du er 16 år og dagdrømmer.

Du vet jo ikke hva du skriver om



Anonymous poster hash: 91759...dc5
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ligger på en konto i utlandet.

Anonymous poster hash: 5e119...106

Bank/melger i vil ha varslingsplikt så snart du prøver å bruke midlene i Norge. Anbefaler deg å lese hvitvaskingsloven, og særlig indikatorfaktorene finansinstitusjoner og andre er pliktige å være bevisst ved kontanthandtering og overføringer som ikke står i forhold til inntekt, eller kommer fra uvante kilder.

Strafferammen for det du her vurderer er seks års fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har kjøpt hus med svarte penger før deg, så selvsagt er det mulig. Prøv å få kontakt med meglere fra pakistan etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er mange som har kjøpt hus med svarte penger før deg, så selvsagt er det mulig. Prøv å få kontakt med meglere fra pakistan etc.

Takk for ett spesifikt svar!

Anonymous poster hash: 5e119...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innhaver av store pengesummer som ikke blir registrert. Man kan vel se på det som svart-arbeid, og dermed har jeg heller ingen registrerte inntekter, eller registrert formue.

Jeg har tenkt til å kjøpe meg hus, og jeg lurer da på om det vil bli stillt spørsmål om hvor jeg har fått penger fra? Vil dette kunne bli en politisak?

Anonymous poster hash: 5e119...106

Bruk heller penga på andre ting, der man betaler cash

Anonymous poster hash: 4a35c...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan en person ha skaffet seg så mye penger og likevel virke så umoden og ha så lite peiling på saker og ting?? :P :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...