Gå til innhold

Tally med spire i magen


Amarinda

Anbefalte innlegg

Så deilig at du kan slappe av litt mer nå da :) detter nok litt mer stressende om man er helt ny i gamet ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig at du kan slappe av litt mer nå da :) detter nok litt mer stressende om man er helt ny i gamet ja :)

Man vet ikke hva man har før man har fått det :) Samme greia med å bli mamma, man kan forberede seg alt man vil, det blir uansett ikke som man hadde tenkt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at jeg kanskje bør ringe legen og avtale time snart :) Og så har jeg lyst på Ultralyd i uke 12, så prøver å finne ut hvor jeg vil ta det. Sist brukte vi Volvat, men det var innvendig. Ønsker nå utvendig, men lette etter pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh fy.. Har hatt skikkelig smerter i ryggen og lysken i dag. Sånne smerter som hugger til så man nesten mister pusten. Går rundt og er livredd for å blø, men har ikke begynt enda heldigvis.. Lurer bare hva disse smertene skyldes, skikkelig vemmelig å ha det som kjennes ut som sterke menssmerter når man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh fy.. Har hatt skikkelig smerter i ryggen og lysken i dag. Sånne smerter som hugger til så man nesten mister pusten. Går rundt og er livredd for å blø, men har ikke begynt enda heldigvis.. Lurer bare hva disse smertene skyldes, skikkelig vemmelig å ha det som kjennes ut som sterke menssmerter når man er gravid.

Siden jeg aldri har vært gravid før nå og ikke er så langt på vei så har jeg jo ikke så mye erfaring selv, men husker veninnen min ringte meg og hylgråt (fordi hun vet jeg henger på kvinneguiden og hun bruker meg som allvitende leksikon hvis noe er galt :fnise:) fordi hun hadde ekstremt vondt i lysken og ved skambenet. Det ga seg litt utover neste dag, men var visst vondt en stund. Det vi kom frem til ar ligamentsmerter. Noen kan visst ha temmelig vondt når det står på som verst! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg aldri har vært gravid før nå og ikke er så langt på vei så har jeg jo ikke så mye erfaring selv, men husker veninnen min ringte meg og hylgråt (fordi hun vet jeg henger på kvinneguiden og hun bruker meg som allvitende leksikon hvis noe er galt :fnise:) fordi hun hadde ekstremt vondt i lysken og ved skambenet. Det ga seg litt utover neste dag, men var visst vondt en stund. Det vi kom frem til ar ligamentsmerter. Noen kan visst ha temmelig vondt når det står på som verst! :klem:

Haha, og jeg har vært gravid før :P Hadde ikke smerter i den grad sist, tror jeg hvertfall ikke ;) Ja, har også lest litt og antar at det er bekkenet som beveger litt på seg. Må som nevnt tidligere få meg time hos fastlege og vurdere da å få en henvisning til fysioterapeut for å kunne forebygge bekkenløsning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, og jeg har vært gravid før :P Hadde ikke smerter i den grad sist, tror jeg hvertfall ikke ;) Ja, har også lest litt og antar at det er bekkenet som beveger litt på seg. Må som nevnt tidligere få meg time hos fastlege og vurdere da å få en henvisning til fysioterapeut for å kunne forebygge bekkenløsning..

Det kan nok være lurt, ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ, er kvalm.. Og er ikke sulten, men trenger mat for å ikke bli kvalm.. Dårlig kombinasjon ;) Det stikker og prikker over skambenet om dagen.. Presser på.. Og jeg har fått mage allerede syns jeg. Flotte dager ;) 8 uker i morgen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ, er kvalm.. Og er ikke sulten, men trenger mat for å ikke bli kvalm.. Dårlig kombinasjon ;) Det stikker og prikker over skambenet om dagen.. Presser på.. Og jeg har fått mage allerede syns jeg. Flotte dager ;) 8 uker i morgen da!

Usj, den flotte kombinasjonen der har jeg også om dagen. Skikkelig fælt! Får håpe det går bedre når vi kommer over i 2. trimester :fnise:

De sier vel at 2.gangs får mage tidligere? :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, den flotte kombinasjonen der har jeg også om dagen. Skikkelig fælt! Får håpe det går bedre når vi kommer over i 2. trimester :fnise:

De sier vel at 2.gangs får mage tidligere? :Nikke:

Hehe, ja de sier så.. Men mannen sier at han har sett mage en stund allerede :/ Så tror nok kanskje jeg er oppblåst ;) Har skikkelige cravings på usunn mat denne gangen! Taco, hamburger, you name it...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja de sier så.. Men mannen sier at han har sett mage en stund allerede :/ Så tror nok kanskje jeg er oppblåst ;) Har skikkelige cravings på usunn mat denne gangen! Taco, hamburger, you name it...

Jrg også! Eneste jeg vil ha er mcærn og sjokolade :fnise:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jrg også! Eneste jeg vil ha er mcærn og sjokolade :fnise:

Jeg bare sier det; fylte pepperoni! Var min merkeligste cravings sist gang... Men det er fantastisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sier det; fylte pepperoni! Var min merkeligste cravings sist gang... Men det er fantastisk!!

Altså.. pepperoni eller sånne pfefferoni? :laugh:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså.. pepperoni eller sånne pfefferoni? :laugh:

Pfefferoni tror jeg det heter ja ;) Ikke pølse hvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfefferoni tror jeg det heter ja ;) Ikke pølse hvertfall :fnise:

Haha, ja så for meg at det kunne bli vanskelig å stappe de pølsene med et eller annet :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud.. Jeg trodde ikke jeg kunne bli mer kvalm, men det har jeg altså blitt. Blir nesten sengeliggende etter å ha spist, men kaster ikke opp. Trodde man skulle bli mindre kvalm nå jeg?? Vil bare legge til at jeg var nesten ikke kvalm i forrige svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, god bedring til deg! :klem:

Kjerringrådene sier at mer kvalme betyr jente!

Takktakk, det har heldigvis tatt seg opp. Har hatt det altfor travelt den siste uka. Tar på å klargjøre hus for hussalg. Kan ikke si at jeg gleder meg til å flytte med en kul på magen, men hvertfall bedre enn at det skjer like rundt termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben er på guttetur i helga, så ringer han for å prate litt og må avslutte fordi de skal ut å spise (hører de andre i bakgrunnen). Sier "elsker deg" i det vi legger på og han svarer "jeg elsker deg også" selv om kompisene er til stede ;):rodmer: Jeg hadde fort sagt "deg og" eller no ;) Blir litt ekstra glad når jeg sitter alene hjemme i sofaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært ekstremt travelt den siste tida. Har kjøpt oss hus og må da selge den boligen vi allerede har. Så har pakket og ordnet i ett kjør den siste uken, håper bare vi få solgt! Har første svangerskapskontroll til uka, men skal jo da på et tidspunkt flytte slik at jeg må bestemme meg for hvilket sykehus jeg vil føde på og skaffe meg en ny fastlege midt i svangerskapet. Mye store avgjørelser synes jeg selv..

Ikke helt lett på jobb for tida heller, har vært en del tøffe episoder i det siste, men henger greit med fortsatt. Legen min ville sykmelde meg sist svangerskap, denne gangen kan det godt være jeg tar i mot når det drar seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...