Gå til innhold

Flytte hjem pga ensomhet, men kan nav hindre det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste årene hvert syk, og å jobbe med de minste barna i bhg går ikke lenger.

Vet ikke helt hva som hender ang jobben og Nav enda, men vist jeg ikke skal jobbe der jeg jobber lenger så har jeg ikke lyst til å bo i Oslo lenger.

Det eneste jeg har her er jo jobben, og jeg kjenner ingen her. Alle jeg kjenner bor i hjembyen min.

Å sitte alene dag ut og dag inn er ikke bra for psyken. Går allerede på antidepresiva.

Men det jeg er redd er at Nav skal hindre meg i å flytte hjem siden det er vanskligere å finne jobb der. Siden de kan sende en hvor som helst i landet hvor det er jobb.

Kan legen min hjelpe meg å slippe å bli sendt hvor som helst for jobb?

Kjenner jeg virkelig trenger familie og venner rundt meg.

Anonymous poster hash: 22c38...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har de siste årene hvert syk, og å jobbe med de minste barna i bhg går ikke lenger.

Vet ikke helt hva som hender ang jobben og Nav enda, men vist jeg ikke skal jobbe der jeg jobber lenger så har jeg ikke lyst til å bo i Oslo lenger.

Det eneste jeg har her er jo jobben, og jeg kjenner ingen her. Alle jeg kjenner bor i hjembyen min.

Å sitte alene dag ut og dag inn er ikke bra for psyken. Går allerede på antidepresiva.

Men det jeg er redd er at Nav skal hindre meg i å flytte hjem siden det er vanskligere å finne jobb der. Siden de kan sende en hvor som helst i landet hvor det er jobb.

Kan legen min hjelpe meg å slippe å bli sendt hvor som helst for jobb?

Kjenner jeg virkelig trenger familie og venner rundt meg.

Anonymous poster hash: 22c38...e93

Bare og flytte! Det er et fritt land- heldigvis! Tenk på deg selv og hvordan du vil få det best i ditt liv og ager ut i fra det! Dra hjem til familien og vennene dine om det er det som gjør deg glad! NAV kommer garantert ikke til å sende deg til en annen kant av landet fordi akkurat der var det en jobb ingen andre ville ha! Det er rift om jobbene om dagen og arbeidsgiveren velger selvsagt utfra kvalifikasjoner til søkeren og ikke en person sendt av NAV fra et annet sted i landet som ikke vil bo der engang!

Anonymous poster hash: fb124...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, og godt å høre :)

Skal snakke med legen min om det uansett. Hun mener nemlig også at jeg trenger familie og venner rundt meg nå.

Anonymous poster hash: 22c38...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV kan jo finne på unnskyldninger (noe de er så flinke på), men hvis du har en legeerklæring på at du trenger støtte fra familie og venner for psyken din, burde det være greit. :) Du er uansett ikke forpliktet til å bli der du er...men det er sant at de kan tvinge deg til å ta en jobb hvor som helst i landet.



Anonymous poster hash: 706ca...8ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Har ikke vært noe problem for meg. Da jeg gikk på aap/midlertidig ufør flyttet jeg flere ganger av ulike årsaker. Saken min ble bare sendt til det NAV-kontoret på det nye stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært noe problem for meg. Da jeg gikk på aap/midlertidig ufør flyttet jeg flere ganger av ulike årsaker. Saken min ble bare sendt til det NAV-kontoret på det nye stedet.

Var meningen at jeg skulle over på aap, men så har jeg opparbeidet meg nye sykepenge rettigheter så da får jeg ikke aap. Har vært mye syk, men trekt i lønn da jeg har vært syk. Så derfor jeg har nye rettigheter på sykepenger.

Men jeg kan ikke fortsette å jobbe der jeg gjør nå pga sykdommen min, da jobben ikke får tilrettelagt mer.

Så hva som hender vet jeg ikke helt sikkert. Å gå over på dagpenger går jo heller ikke, for jeg er ikke frisk nok til å jobbe 100%.

Må i såfall bli sykemeldt 100% da til jeg kan søke aap på nytt, men tullete det også da jeg kan jobbe opp til 50%.

Systeme er ikke alltid så lett gitt.

Anonymous poster hash: 22c38...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...