Gå til innhold

Renholdsarbeider, lønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Googlet, fant ut at minstelønn for ufaglært renholdsarbeider er 161kr/timen. Men det er før skatt? Hvis man tjener 22000kr/mnd og trekker 35% skatt, er det jo veldig lite igjen for så hard jobb?

Anonymous poster hash: 9bb06...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her igjen. Det er vel et generelt spørsmål om timelønnen er netto eller brutto.

Anonymous poster hash: 9bb06...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som oftest oppgitt som brutto. Og det er bedre enn lønnen i butikker.

Renholdsarbeidere jobber hardere også, opp og ned trapper hele dagen, bruker kroppen veldig mye. Det er noe annet enn å stable varer og sitte i kassa.

Hvor mye tjener en butikkansatt netto?

Anonymous poster hash: 9bb06...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet, fant ut at minstelønn for ufaglært renholdsarbeider er 161kr/timen. Men det er før skatt? Hvis man tjener 22000kr/mnd og trekker 35% skatt, er det jo veldig lite igjen for så hard jobb?

Anonymous poster hash: 9bb06...28e

selvsagt er det brutto. Ingen som kan oppgi netto timelønn.....vi har ulik skatteprosent

Anonymous poster hash: 39473...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvsagt er det brutto. Ingen som kan oppgi netto timelønn.....vi har ulik skatteprosent Anonymous poster hash: 39473...8ef

Javel? Trodde alle trakk 35% skatt. Hvor mye trekker man i skatt hos en renholdsarbeider som jobber 100% da?

Anonymous poster hash: 9bb06...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet som renholder da jeg var 19 år.

Selvfølgelig uten utdanning. Da tjente jeg 160 kroner i timen. Det var veldig bra, spesielt siden jobben jeg hadde før i barnehage tjente jeg 123 kroner.

Men ja, jobben er fryktelig tung fysisk. Jeg er ganske svak, så det var ikke helt for meg.

Har jobbet som renholder i to firmaer. Lik lønn begge steder.

(Dette er fire år siden)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? Trodde alle trakk 35% skatt. Hvor mye trekker man i skatt hos en renholdsarbeider som jobber 100% da?

Anonymous poster hash: 9bb06...28e

Kommer helt an på hvor mye fradrag man har, mye lån og utgifter = mindre skatt

Anonymous poster hash: 13e00...731

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som renholder da jeg var 19 år.

Selvfølgelig uten utdanning. Da tjente jeg 160 kroner i timen. Det var veldig bra, spesielt siden jobben jeg hadde før i barnehage tjente jeg 123 kroner.

Men ja, jobben er fryktelig tung fysisk. Jeg er ganske svak, så det var ikke helt for meg.

Har jobbet som renholder i to firmaer. Lik lønn begge steder.

(Dette er fire år siden)

Ok, takk for deling av erfaring. Hvor mye hadde du da utbetalt netto hver måned? :)

Anonymous poster hash: 9bb06...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvor mye fradrag man har, mye lån og utgifter = mindre skatt Anonymous poster hash: 13e00...731

Hvis man ikke har lån, og kun betaler en husleie på 4000kr/mnd?

Anonymous poster hash: 9bb06...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renholdsarbeidere jobber hardere også, opp og ned trapper hele dagen, bruker kroppen veldig mye. Det er noe annet enn å stable varer og sitte i kassa.

Hvor mye tjener en butikkansatt netto?

Anonymous poster hash: 9bb06...28e

Aner ikke, men klesbutikker starter ofte under 130 kr timen hvis du ikke har noen erfaring. Tror matbutikker har rundt 140-150 i timelønn.

Men her er det litt gjetting.

Anonymous poster hash: b4670...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at vektere har grunnlønn på rundt 180kr i timen. Så hvis du ha en jobb som er "godt" betalt så er ikke det en dum ide. Det er mange resepsjoner hvor det sitter vektere, og de gjør egentlig ikke noe annet enn vanlige resepsjonister, de tjener bare bedre.



Anonymous poster hash: b4670...57f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har lån, og kun betaler en husleie på 4000kr/mnd?

Anonymous poster hash: 9bb06...28e

Hvis man ikke har lån, og kun betaler en husleie på 4000kr/mnd?

Anonymous poster hash: 9bb06...28e

http://www.skatteetaten.no/upload/trekktabeller/2014/7100.txt

Etter denne tabellen skal du trekke 5 800,- som tilsvarer ca 26-27% på ei lønn på 22 000,-

Anonymous poster hash: 13e00...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor tjener over 300 000 som renholdsarbeider. Hun har jobbet med det i en del år nå og har nettopp fått fagbrev :)'

Men nå ser jeg at det ikke var spørsmålet ditt.... hehe...

Endret av misstealover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renholdsarbeidere jobber hardere også, opp og ned trapper hele dagen, bruker kroppen veldig mye. Det er noe annet enn å stable varer og sitte i kassa.

Anonymous poster hash: 9bb06...28e

Det finnes svært få jobber hvor en får betalt for fysisk anstrengelse. Jeg sliter også litt med å se at det å gå i trapper kan kalles en fysisk krevende jobb.

Vil bare legge til at vektere har grunnlønn på rundt 180kr i timen. Så hvis du ha en jobb som er "godt" betalt så er ikke det en dum ide. Det er mange resepsjoner hvor det sitter vektere, og de gjør egentlig ikke noe annet enn vanlige resepsjonister, de tjener bare bedre.

Anonymous poster hash: b4670...57f

I følge Vekteroverenskomsten er lønnen for en nyansatt som arbeider 37,5 timer i uken 170,92 kr per time.

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for deling av erfaring. Hvor mye hadde du da utbetalt netto hver måned? :)

Anonymous poster hash: 9bb06...28e

Jeg husker ikke hva jeg betalte i skatt, men betalte litt mer enn nødvendig for å få mer igjen på skatten.

Før skatt tjente jeg vel sånn 26.000 kroner, så jeg tipper at jeg fikk utbetalt rundt 20.000 kroner i mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uten utdannelse 0-2 år skal gi 164 kr timen som renholder. 2-4 år vil gi 167kr timen, også går man bare opp.

Heldigvis (syns jeg) så kan mn jobbe mye overtid i sånne yrker, spørs helt på sted Osv. På det meste har jeg opplevd å ha 26 000 ut etter skatt en måned. Ble også trukket 35% i skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...