Gå til innhold

Har du funnet noe i maten din, som IKKE skal være der?


SusanneGullet

Anbefalte innlegg

Åpnet en ny havregrynspakke - som levde! Så ikke annet enn larver i den pakka (sånne lettkokte havregryn)... Kastet pakka, men sa ifra på butikken at de burde sjekke partiet, men det så ikke ut som de trodde på meg så det var vel andre som fikk samme overraskelse.

Spiser fortsatt havregyn, men sjekker... Mange år siden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ARGH. :(

Denne tråden har ødelagt apetitten min denne sommeren..he he.

Kom på at jeg fant et illsint saksedyr i ryvita knekkebrød pakken min en gang. En annen gang svømte det med larver i søppelet etter at en pakke jordbær hadde ligget der en varm dag, og en gang fant jeg små snegler på jordbærene. Hadde spist flere jordbær uten å legge merke til de små sneilene.... :overrasket:

Mamma fortalte meg om en gang hun lånte mel av naboen. Hun tømte melet rett i deigen, og ut veltet det ikke bare mel, men også biller. :(

Anonym poster: 313c87df9ad44052ca376f47fee15cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min knakk en tann på et kyllingbein i kyllingsalaten. Kyllingen var forøvrig fra Den Stolte Hane (og de dekket tannlegeregningen hans)..

Lillesøster fant en bringebærlarve i syltetøyet.

Selv har jeg ikke funnet noe rart, for jeg er kresen og pirkete. Og sær.

Og Å HERREGUD nå kom jeg på den verste:

Grandtanten min er sykepleier på et legekontor. En dag kom det inn en dame med et digert syltetøyglass. I glasset lå det en diger kveil av en orm som hun hadde HOSTET OPP!!

Damen hadde da spist salat uten å skylle den, og i salaten hadde det vært larveegg som hadde klekket inni henne og blitt til en laaaang orm. Og tatt bolig i kroppen hennes.

Etter hun fortalte meg den historien har jeg nærmest skrubbet salaten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[..]

Kom på at jeg fant et illsint saksedyr i ryvita knekkebrød pakken min en gang.

[..]

Anonym poster: 313c87df9ad44052ca376f47fee15cd5

Kan godt forstå at den var sint! Det hadde jeg også blitt.. Haha.

Fant en larve i sukkeret hos mormor. Eller, jeg TROR den hørte til i sukkeret, den fløt forsåvidt bare makelig rundt i koppen min. Drikker ikke te der på ei stund, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Å HERREGUD nå kom jeg på den verste:

Grandtanten min er sykepleier på et legekontor. En dag kom det inn en dame med et digert syltetøyglass. I glasset lå det en diger kveil av en orm som hun hadde HOSTET OPP!!

Damen hadde da spist salat uten å skylle den, og i salaten hadde det vært larveegg som hadde klekket inni henne og blitt til en laaaang orm. Og tatt bolig i kroppen hennes.

Etter hun fortalte meg den historien har jeg nærmest skrubbet salaten min.

Oi - der tror jeg nesten det ble slutt på salatspising for min del altså... :overrasket:

Finner ofte larver eller bittesmå snegler på salat, men det er jo ikke noe annet enn det som har vært på salaten "under oppveksten", så det tar jeg med knusende ro. Mister ikke appetitten av den grunn.

Jobbet i butikk en gang i tiden, og da hendte det vi fikk inn en del rare historien. Sigarettsneiper i brusflasker, plastbiter i diverse farseprodukter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiste Freia kokesjokolade en dag, og fant ei TANN!!! Ja, ei tann i sjokoladen! Har alltid lurt på hvordan i all verden den fant vei inn i kokesjokoladen....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste Freia kokesjokolade en dag, og fant ei TANN!!! Ja, ei tann i sjokoladen! Har alltid lurt på hvordan i all verden den fant vei inn i kokesjokoladen....

ÆSSSJ!

Nå fikk ikke jeg lyst på sjokolade verfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Spiste enchilada på et utested. Litt salat ved siden av. Spiste og var såre fornøyd. Godt var det også. Da fikk jeg se en brunsnegle på 3-4 cm på salatbladet. Ferdig med maten og jeg sliter i dag med salat og grøntfor.

Anonym poster: 029ff2b91b4f27c8b0505005786c8cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skulle åpne en hermetikkboks med mais en gang, og fant en HVIT død edderkopp oppi.

Fremdeles svært skeptisk når jeg skal bruke hermetisk mais :spy: Glemmer ikke den så lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma fant en stor tann i kjøttdeigen en gang! Det merkeligste var at det var tann fra gris, og ikke ku :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en kakkerlakk inne i nektarin steinen..

Den var forresten levende :cry:

Endret av Feminist1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Denne tråden gir meg noia. Jeg har aldri funnet noe rart i maten, men nå begynner jeg å lure på hvor mye rart jeg har spist og aldri oppdaget.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri funnet noe ekkelt i min egen mat, men på gatekjøkkenet jeg jobber har jeg funnet mye rart i maten som ikke skulle vært der: snegler i salaten, "innbakte" fluer og edderkopper i baguetter fra bakeren.

Også litt OT men slenger den med allikvell:

Meget sint kunde: Hey du!! Jeg har fått PLASTIKK i maten min! (Holder opp og viser.)

Meg: Øhm.. Det der er en løktråd.

Han ble flau han!

Anonym poster: 142d603c925a63b1401dcc9c15f0319a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke så ekkelt (og heller ikke mat), men skulle kose meg med en mojito, men neida, den måtte være full av sand :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren til en venninne av meg fant masse negleklipp i en kartong melk engang. Det var jo åpenbart sabotasje.

Anonym poster: 088aaec95725d5460cfdea7e8bb46634

Er dere sikre på at det ikke var voks fra kartongen da? Kartonger er jo kledd med voks innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Fant glasskår i en sjokolade; Freia Premium.

Anonym poster: 029ff2b91b4f27c8b0505005786c8cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Fant en kakkerlakk inne i nektarin steinen..

Den var forresten levende :cry:

Hvaaa?? :sjokkert:

iiiuuuk!

jeg lurer på hvordan i alle dager den kom seg inne der... :klo: ... og hvordan i alle dager den klarte å leve der..

edit: eller, nei, jeg lurer ikke på hvordan den klarte å leve der alikevell.. kakelakker kan trossalt leve 9 dager uten sitt eget hodet.. etter 9 dager så dør den, fordi da sulter den ihjel. så kakelakker er tydeligvis robuste dyr!

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hår i isboksen, men vi fikk forøvrig gavekort på Anita iskake og isskje som plaster på såret fra Hennig Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser mye brokkoli, og finner støtt og stadig disse små grønne larvene. Ellers har det ikke vært noe mer spennende enn hår og fluer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...