Gå til innhold

Hund som uler i flere timer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en blokk. Jobber turnus så er ofte hjemme på dagen. I det siste (ca. 2 uker) har jeg hørt en hund som bjeffer og uler over flere timer på dagtid. Jeg syns så synd på den stakkars hunden, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det? Eller om jeg skal gjøre noe med det?

Kan jeg skrive en lapp og henge det opp i oppgangen her og fortelle om det? Eller har jeg ikke noe med det?



Anonymous poster hash: 13992...15d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å finn ut fra hvilken leilighet det er, og så sjekker du om du finner ett tlf nummer så du kan ringe å informere eieren om det på en pen måte.

Si at du hører at hunden hans/hennes piper og uler mye, og at du er bekymret for den.

Mest sannsynlig vet ikke eieren om det.

Finner du ikke nummer til personen, kan du legge en lapp i postkassen. Men skriv navnet ditt nederst.

Det virker mer seriøst.

Det er absolutt ikke greit at en hund står sånn flere timer om dagen. Hverken for den stakkars hunden eller naboene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt å gå ut i oppgangen i dag og høre hvor lyden kommer fra. Men hører det ikke der. Hører det bare godt inne i leiligheten så mulig det er oppgangen i mellom? Det er svært få som har navneskilt på døra i de oppgangene her også så vanskelig å finne ut hvilken leilighet det er. Tror det letteste er å skrive en lapp og henge i oppgangen? Hunden har holdt på i 4 timer i dag. Jeg begynner å bli gal, og det høres det ut som han blir også...



Anonymous poster hash: 13992...15d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en slik hund i oppgangen ved siden av, og jeg har varslet styret. Men denne stakkars kroken står gjerne slik til langt på natt i helgene da eieren er på fest også, i tillegg til på dagtid. Vet ikke hva styret har gjort da, det er bedring en liten stund og så bærer det iveien igjen.



Anonymous poster hash: 9bcd9...095
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt å gå ut i oppgangen i dag og høre hvor lyden kommer fra. Men hører det ikke der. Hører det bare godt inne i leiligheten så mulig det er oppgangen i mellom? Det er svært få som har navneskilt på døra i de oppgangene her også så vanskelig å finne ut hvilken leilighet det er. Tror det letteste er å skrive en lapp og henge i oppgangen? Hunden har holdt på i 4 timer i dag. Jeg begynner å bli gal, og det høres det ut som han blir også... Anonymous poster hash: 13992...15d

Lyd flytter seg merkelig noen ganger. Så kan være lenger unna eller fra en annen retning enn det høres ut.

Er det nabo oppgangen så hjelper det lite med en lapp på tavlen i din.

Ring på der, og få noen til å slippe deg inn. Forklar hva det gjelder så bør det gå greit.

Finner du ut hvilken leilighet det kommer fra kan du henge ett brev på døren, men brett det sånn att ikke alle som går forbi ser hva det står.

Ei hos oss kom hjem til døren full av lapper da hun ikke gjorde noe med hunden sin etter at den hadde stått sånn i flere dager. Å hun fikk til slutt beskjed fra styre om at hunden ikke fikk være alene hjemme lenger. Ellers så måtte hunden bort eller hun flytte.

Hun satt hunden hos dagmamma da det viste seg at den hadde seperasjonsangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt veldig glad om noen varslet om hunden min sto og bjeffet eller ulte flere timer om dagen. Så jeg synes du skal varsle styret, eller henge en lapp synlig så eieren kan finne ut av det



Anonymous poster hash: 9b398...95e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal henge opp lapp i oppgangen min å forsøke og komme inn på de to oppgangene som er ved siden av å få hengt det opp der også. Så håper jeg det blir bedre :)



Anonymous poster hash: 13992...15d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...