Gå til innhold

plagsom kattunge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kattunge på 12 uker. Han er litt plagsom til tider. Leker med føttene mine, klorer meg til blods av lek.

Jeg har tenkt å få meg en kattunge til. De skal nemlig være innekatter.
Bør jeg hente nummer to nå? Blir de mindre "plagsomme" for meg da? Altså med tanke på klatring på meg og klore meg opp?

Er det best å få inn nummer to nå med en gang? Det er to hanner. Samme alder. Grunnen til at jeg venter med å hente den andre, er.. aner egentlig ikke.



Anonymous poster hash: eb8b2...944
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To kommer til å plage deg mye mer enn en, selv om de holder hverandre med selskap så kommer du fortsatt til å være i fokus fra tid til annen men at de enten gjør det hver for seg eller sammen.



Anonymous poster hash: 3b5d4...020
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør absolutt ikke ha 2 hanner sammen. Om du vil ha 2 katter så bør det være en av hver og gutten må kastreres. Om dette ikke er innekatter av rase så er det stygt å holde de inne.

Hvis katten har skarpe klør så kan du klippe de med en spesialsaks som du får kjøpt på dyrebutikken.

Gi katt nr 1 noen dager på å orientere seg før du bringer inn en ny katt, og gjør dette på en varsom måte, altså hold de fra hverandre i noen dager, men la de kunne kjenne lukten av hverandre.

Måten du skriver på tyder på at du bryr deg mer om deg selv enn kattene, men hvis kattene har det bra og du leser deg godt opp på temaet så vil du ha det bedre også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør absolutt ikke ha 2 hanner sammen. Om du vil ha 2 katter så bør det være en av hver og gutten må kastreres. Om dette ikke er innekatter av rase så er det stygt å holde de inne.

Hvis katten har skarpe klør så kan du klippe de med en spesialsaks som du får kjøpt på dyrebutikken.

Gi katt nr 1 noen dager på å orientere seg før du bringer inn en ny katt, og gjør dette på en varsom måte, altså hold de fra hverandre i noen dager, men la de kunne kjenne lukten av hverandre.

Måten du skriver på tyder på at du bryr deg mer om deg selv enn kattene, men hvis kattene har det bra og du leser deg godt opp på temaet så vil du ha det bedre også.

Jeg finner ingen raser som heter Innekatt :fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ingen raser som heter Innekatt :fnise:

Som har navnet innekatt, nei. Men som har blitt avlet frem til å være innekatt. Noen rasekatter er det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg vil bare få sagt at det er ikke noe som heter "plagsom kattunge/katt" kun plagsomme katteeiere

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som du har en helt feil holdning til dyr. Plagsom!?



Anonymous poster hash: e4e8c...98f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg vil bare få sagt at det er ikke noe som heter "plagsom kattunge/katt" kun plagsomme katteeiere

Er like saklig som å si at det ikke finnes plagsomme mennesker, er kun du selv som er plagsom.

Anonymous poster hash: 3b5d4...020

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts!

Kattunger er plagsomme. De er over alt og de leker og biter og klorer. Noen ganger henger de i gardinene, andre ganger prøver de å rive ned det som er mulig å rive ned. For ikke å snakke om at de gjerne klatrer opp hele mennesket sitt når de får lyst til det. Dette er det som gjør kattunger så ufattelig søte.

To katter er lurt hvis du velger å holde dem som innekatter. Det finnes ikke, i motsetning til hva Lulielu påstår, katter som er mer egnet til å holde inne enn andre. Alle katter trives best med å ha tilgang til uteliv, om det så er i en kattegård eller på en veranda.

Når du allikevel skal ha katt som bare er inne, så er det lurt med to, og det er lurt å hente den andre nå! Jo lenger du venter, jo lenger tid vil de trenge på å bli kjent. Det er bare tull at du ikke kan ha to hanner, det er ofte bedre enn å ha ei kjette og en hanne, kjettene er mer terretorielle og det blir ofte mer krangel mellom en av hvert kjønn enn mellom to hanner. Husk bare at de må kastreres hvis du ikke vil ha en leilighet som stinker! To kattunger leker selvfølgelig med hverandre og det kan gå hardt for seg av og til, men ikke glem at du må kose med dem nå hvis du vil ha katter som blir kjælne som voksne.

Kattunger kan, som nevnt over, være utfordrenden, men de roer seg og om et års tid så kommer du til å ha glemt all ugangen de stod for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Hei ts!

Kattunger er plagsomme. De er over alt og de leker og biter og klorer. Noen ganger henger de i gardinene, andre ganger prøver de å rive ned det som er mulig å rive ned. For ikke å snakke om at de gjerne klatrer opp hele mennesket sitt når de får lyst til det. Dette er det som gjør kattunger så ufattelig søte.

To katter er lurt hvis du velger å holde dem som innekatter. Det finnes ikke, i motsetning til hva Lulielu påstår, katter som er mer egnet til å holde inne enn andre. Alle katter trives best med å ha tilgang til uteliv, om det så er i en kattegård eller på en veranda.

Når du allikevel skal ha katt som bare er inne, så er det lurt med to, og det er lurt å hente den andre nå! Jo lenger du venter, jo lenger tid vil de trenge på å bli kjent. Det er bare tull at du ikke kan ha to hanner, det er ofte bedre enn å ha ei kjette og en hanne, kjettene er mer terretorielle og det blir ofte mer krangel mellom en av hvert kjønn enn mellom to hanner. Husk bare at de må kastreres hvis du ikke vil ha en leilighet som stinker! To kattunger leker selvfølgelig med hverandre og det kan gå hardt for seg av og til, men ikke glem at du må kose med dem nå hvis du vil ha katter som blir kjælne som voksne.

Kattunger kan, som nevnt over, være utfordrenden, men de roer seg og om et års tid så kommer du til å ha glemt all ugangen de stod for.

Dette :) Har selv hatt flere hanner sammen, både kasterert og ikke. Det går helt fint. Du bør hente den andre kattungen også nå ja :) Da leker de mer sammen og du får mindre kloremerker, selv om du sikkert blir i fokus av og til :fnise: Slapp av, det går over. plutselig er de voksne og blir kjedelige og ikke vil leke mer :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette :) Har selv hatt flere hanner sammen, både kasterert og ikke. Det går helt fint. Du bør hente den andre kattungen også nå ja :) Da leker de mer sammen og du får mindre kloremerker, selv om du sikkert blir i fokus av og til :fnise: Slapp av, det går over. plutselig er de voksne og blir kjedelige og ikke vil leke mer :fnise:

Tenker det samme, at det muligens blir mindre kloremerker på meg, dersom de har hverandre.

Jeg koser å leker med han hele tiden. Men så løper han av gårde og leker med lekene sine, eller hopper rundt i klorestativet (tre etasjer). Plutselig så henger han fast i foten min, au.

Hei ts!

Kattunger er plagsomme. De er over alt og de leker og biter og klorer. Noen ganger henger de i gardinene, andre ganger prøver de å rive ned det som er mulig å rive ned. For ikke å snakke om at de gjerne klatrer opp hele mennesket sitt når de får lyst til det. Dette er det som gjør kattunger så ufattelig søte.

To katter er lurt hvis du velger å holde dem som innekatter. Det finnes ikke, i motsetning til hva Lulielu påstår, katter som er mer egnet til å holde inne enn andre. Alle katter trives best med å ha tilgang til uteliv, om det så er i en kattegård eller på en veranda.

Når du allikevel skal ha katt som bare er inne, så er det lurt med to, og det er lurt å hente den andre nå! Jo lenger du venter, jo lenger tid vil de trenge på å bli kjent. Det er bare tull at du ikke kan ha to hanner, det er ofte bedre enn å ha ei kjette og en hanne, kjettene er mer terretorielle og det blir ofte mer krangel mellom en av hvert kjønn enn mellom to hanner. Husk bare at de må kastreres hvis du ikke vil ha en leilighet som stinker! To kattunger leker selvfølgelig med hverandre og det kan gå hardt for seg av og til, men ikke glem at du må kose med dem nå hvis du vil ha katter som blir kjælne som voksne.

Kattunger kan, som nevnt over, være utfordrenden, men de roer seg og om et års tid så kommer du til å ha glemt all ugangen de stod for.

Har full forståelse for at kattunger er litt rampete, og de er høyt og lavt hele tiden.

Morsomt når han hopper å springer rundt, også hører jeg et dunk - der sovnet han vist haha.

I motsetning til hva en annen her i tråden trur, så har jeg faktisk lest meg opp på innekatter.

Derfor har jeg valgt å ha to. Har en legetime noen dager før jeg hadde planlagt og hente den andre.. Men kan hente den før. Tenker det er lettere får kattene å være alene i en time, når de er to.

Han jeg har nå, er kjempe kos! Kommer til å kose med de til de blir lei :fnise:

Og klart jeg bryr meg mest om katten. Men når du har en liten kattunge hengende fast i foten vært 10 minutt, da hadde du blitt lei du også. Han satt seg fast i foten min så blodet rant. Au sier jeg bare!!

Derfor jeg nå vurderer og kanskje få inn katt nummer to en uke tidligere, da er han 12 uker. Tenkte å ha den andre 1 uke alene først.

Derfor jeg spurte her. AU FOTEN MIN!!! (tuller ikke en gang)

TS

Anonymous poster hash: eb8b2...944

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke i farten komme på noe som er koseligere enn å ha en livlig kattunge i huset. Gi den all den oppmerksomhet du bare kan, katter kan sove 14-16 timer i døgnet, så nyt de stundene hvor det ryker og fyker rundt den :) Og har du ikke tid til å ta deg av lillenurket, da burde du kanskje vurdert litt tidligere om dyrehold er noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke i farten komme på noe som er koseligere enn å ha en livlig kattunge i huset. Gi den all den oppmerksomhet du bare kan, katter kan sove 14-16 timer i døgnet, så nyt de stundene hvor det ryker og fyker rundt den :) Og har du ikke tid til å ta deg av lillenurket, da burde du kanskje vurdert litt tidligere om dyrehold er noe for deg?

Er hjemmeværende for tiden, så tid har jeg mye av.

Det er ikke det, det er bare det at leker blir fort kjedelig for han. Så han går etter føttene mine.

Jeg viste så klart hva jeg gikk til. Men, dersom det å få inn han andre nå, i stedet for å vente bare for å vente blir bedre, så kan jeg jo gjøre det. Han blir 12 uker i uken her, så han kan hentes nå snart. Men jeg hadde tenkt å vente en uke ekstra, siden jeg hentet han her før helgen nå.

TS

Anonymous poster hash: eb8b2...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan bare signere det Brunhilde skrev. Jeg husker forresten at jeg lurte på om hendene mine noensinne kom til å være fri for kloremerker igjen, da min hannkatt var liten. Ble klort til blods sånn omtrent hver dag, og det var hendene det gikk verst utover. Lærte også fort at tær ikke må stikke frem fra dyna, da fikk de samme behandling. Men det gikk seg til med hendene etter en stund! Tærne er dessverre fortsatt like utsatt her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest svarene, men: Hent nr. 2 så snart som mulig! Først og fremst for kattenes del, og først og fremst m.t.p at de skal vennes til hverandre før nr. 1 blir for egenrådig i hjemmet.. ;)

Hann-hann, hunn-hunn, hunn-hann, spiller ingen rolle så lenge de skal kastreres. :) Noen har erfaring med at hunn-hann er en god kombinasjon, mens omtrent like mange har hunn-hunn, hann-hann som "favorittkombinasjon". Her er det først og fremst individet som teller, ikke kjønn. :)

Det er bra at du har bestemt deg for to, og absolutt riktig av deg! Når det er sagt, kan du ikke regne med mindre "plagsom" fremover.. To kattunger krever også stimulering og lek med eier i massevis. Har du skikkelig klorestativ så de riktig kan få klatret? Hvis ikke bør du skaffe det! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Tja, det kan gå begge veier. Ikke alle katter går overens heller, så det kan hende at de holder seg vekk fra hverandre og kun henvender seg til deg. Eller så kan de bli venner og drite litt i deg. Du får bare prøve.

Har du nok katteleker, hyller og klorestativer tilgjengelig forresten? Du skal ikke godta at katten klorer og angriper bena dine, det er forbudt, henvis katten til lekene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke lest svarene, men: Hent nr. 2 så snart som mulig! Først og fremst for kattenes del, og først og fremst m.t.p at de skal vennes til hverandre før nr. 1 blir for egenrådig i hjemmet.. ;)

Hann-hann, hunn-hunn, hunn-hann, spiller ingen rolle så lenge de skal kastreres. :) Noen har erfaring med at hunn-hann er en god kombinasjon, mens omtrent like mange har hunn-hunn, hann-hann som "favorittkombinasjon". Her er det først og fremst individet som teller, ikke kjønn. :)

Det er bra at du har bestemt deg for to, og absolutt riktig av deg! Når det er sagt, kan du ikke regne med mindre "plagsom" fremover.. To kattunger krever også stimulering og lek med eier i massevis. Har du skikkelig klorestativ så de riktig kan få klatret? Hvis ikke bør du skaffe det! :)

Har tenkt å hente han andre så fort som mulig.

Begge skal kastreres, har lest litt på det og har funnet ut at de begge må taes samtidig. Ellers så kan det bli krig i huset.

Jeg har et klorestativ på tre etasjer med hule nederst. Han elsker å hoppe, klatre og styre i den :D

Tja, det kan gå begge veier. Ikke alle katter går overens heller, så det kan hende at de holder seg vekk fra hverandre og kun henvender seg til deg. Eller så kan de bli venner og drite litt i deg. Du får bare prøve.

Har du nok katteleker, hyller og klorestativer tilgjengelig forresten? Du skal ikke godta at katten klorer og angriper bena dine, det er forbudt, henvis katten til lekene sine.

Han jeg har nå er kjempe kos og sosial. Så det spørs på den andre hvordan han er.

TS

Anonymous poster hash: eb8b2...944

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...