Gå til innhold

Konkurranse for hundar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eg har tre bikkja frå ein oppdretter og nu har eg spurt å sette meg på ventelista på ein til men oppdretteren skjønte ikkje kvifor eg skulle ha fire hundar når eg ikkje driver med utstillning, oppdretter, lydighet, agility eller hundesport, og eg skrev tilbake at eg kan vell klare å ha fire hunder selv om eg ikkje driver med utstilling, lydighet, oppdrett, agility eller ein form for hundesport, einaste svar eg fekk var at det var eit bra svar og eg blei lei meg siden at eg ikkje fekk stå på ein valpelista hos dei så nå har eg satt meg på liste på ein annen hunderasa og ein annan oppdretter, føler at det er eit stort press på meg at eg må begynne med hundeaktiviteta eg har skrevet over her for å få lov til å ha ein ny valp, oppdretteren har selv over femten hundar og einaste ho driv med er oppdretter og utstilling, følar eg ikkje er ein bra nok hundeeigar som ikke drev med noko men eg likar mykkje bedre å gå turar i skauen, eller i byen eller rundt i gårdsbygda her, er det sånn at man må drive med konkurranse for å være bra nok hundaeiger?

Anonymous poster hash: e5820...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Men mange som driver oppdrett ønsker at valpekjøperne skal meritere hundene sine. Er jo bare å finne en som ikke har det kravet.

Anonymous poster hash: cd752...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere at hundane likar best å gå i skauen eller utstilling?

Anonymous poster hash: e5820...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Tror dere at hundane likar best å gå i skauen eller utstilling? Anonymous poster hash: e5820...e8b

Det kommer an på hunden, det...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er kul umulig for folk som driver med brukshunder å vite hva de avler på om ikke valpekjøperne gjør annet enn å gå tur i skauen.

Og jeg skjønner at folk spør, for er det egentlig best for hundene at du har fire stykker? Er det sånn at du har så mye overskudd og behov for å gå tur og kose og stelle med bikkjene at det rett og slett blir for mye for de du har? For alle hunder jeg kjenner skulle gjerne gått en time ekstra om dagen - selv om de er fornøyde med det de får, så ville de vært enda mer fornøyde med enda litt mer.

Anonymous poster hash: 093b9...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...