Gå til innhold

Skjermbildet er blitt opp-ned!


Gjest antigartner

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Det kommer an på skjermkortet. Windows XP Tablet Edition har denne greia som standard, og noen skjermkortprodusenter (interne skjermkort stort sett...som Intel) har kopiert den.

Er ikke noe problem å gjøre det på andre skjermkort uten hotkey da...bare å gå i innstillingene og bruke rotérfunksjonen. Nvidia og ATI har vel begge rotasjon lagt inn i høyreklikkmenyen på sine tray icons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b

Kan hende du må være ute på skrivebordet for at det skal funke. Hvis ikke finnes det andre måter å gjøre det på.. skal vi se:

Høyreklikk på skrivebord

Velg Grafikk alternativer

Velg Rotasjon

HURRAHEI :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bleh, samboeren er kjedelig. Jeg fant NVVIDIA innstillinger og roterte og gjorde en dum utrykk at SE hva skjedde, hjeeeelp!

Han bare kom og snudde bildet. Ingen drama, jeg håpet for noe i det minst.

Teit med samboere som har peiling.

bleh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Bølle?

1. Minimer alle programmer i Windows til du ser skrivebordet.

2. Trykk på Prt Scr på tastaturet

3. Åpne Microsoft Paint (Start > Kjør > Skriv: mspaint > OK)

4. Lim inn bildet og lagre det på f.eks. C:\, eller et annet sted du finner tilbake til.

5. Høyreklikk på skrivebordet og velg egenskaper. Gå til Skrivebord og endre bakgrunn til bildet du nettopp lagret.

6. Høyreklikk på skrivebordet igjen, velg Ordne ikoner etter og fjern hake ved Vis skrivebordsikoner.

7. Fjern Startmenyen ved å ta tak i toppen og dra den ned. Må muligens fjerne en låsemekanisme ved å høyreklikke på et tomt sted på Startmenyen.

8. For å avlede, sett en tape på undersiden av musa over lysdioden slik at den ikke fungerer. Eventuelt ta ut museballen dersom du fortsatt har en grå og nedstøvet PC.

Og her er en skjermsparer som imiterer bluescreen: http://technet.microsoft.com/en-us/sysinte...s/bb897558.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest CamillaN

Evig takknemlig for Google og at jeg fikk søkt meg frem til denne tråden.

Min lille gutt klarte nettopp å trykke litt på mors bærbare, og det ble opp ned. Frustrerende og fullstendig "galt".

Heldigvis er vi nå tilbake til normalen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hos meg funker det ihvertfall på denne måten:

Ctrl + Alt + Pil ned: Snur skjermen opp ned

Ctrl + Alt + Pil opp: Snur skjermen tilbake til vanlig

Ctrl + Alt + Pil venstre: Toppen av siden er på venstresiden

Ctrl + Alt + Pil høyre: Toppen av siden er på høyresiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nedfall

Funker ikke her ... :skratte:

Ikke alltid det funker med tastatursnarveiene. Har du ett lite ikon nede ved klokka som har noe med skjermkortet å gjøre? Du kan som regel klikke på denne, og velge å rotere skjermbildet i menyene som kommer opp.

NB! Ikke alle skjermkortdrivere støtter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg bumper denne. Ei venninne har fått snudd skjermen sin opp ned. Ingen av tipsene i tråden funker... Dette er en ganske ny HP mini pc med Windows.... Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bumper denne. Ei venninne har fått snudd skjermen sin opp ned. Ingen av tipsene i tråden funker... Dette er en ganske ny HP mini pc med Windows.... Noen som har tips?

Nedi i høyre hjørne (som nå er oppe i venstre :Hehe:) pleier det å være ett lite ikon som har med skjermen å gjøre. Høyreklikk, velg noe som ofte heter "Grafikkegenskaper" (det varierer) - finn noen som heter "Rotering" - sett den til "normal" eller "0 grader" osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...