Gå til innhold

hvordan vil menn reagere - arr nedetil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble utsatt for et seksuelt overgrep da jeg var 14, og for å gjøre historien kort - det var en kniv med i bildet. I dag sitter jeg igjen med stygge arr. Det er veldig tydelig, da huden er både styggere og "grovere" der arrene er, om dere skjønner. Jeg aner ikke om han evt hadde klart å kjenne det innvendig, da jeg selv ikke gjør det, tror jeg. Husker liksom ikke hvordan det kjentes ut innvendig før overgrepet, da jeg bare var 14. Men bekymrer meg kraftig over utseende. Den ene indre leppen er også veldig ujevn, pga et kutt som ikke grodde helt jevnt. Du ser liksom at det ikke så slik ut naturlig, ser helt grusomt ut i mine øyne.

Ville dette blitt for mye for deg?

Jente 23

Anonymous poster hash: 8ae17...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble utsatt for et seksuelt overgrep da jeg var 14, og for å gjøre historien kort - det var en kniv med i bildet. I dag sitter jeg igjen med stygge arr. Det er veldig tydelig, da huden er både styggere og "grovere" der arrene er, om dere skjønner. Jeg aner ikke om han evt hadde klart å kjenne det innvendig, da jeg selv ikke gjør det, tror jeg. Husker liksom ikke hvordan det kjentes ut innvendig før overgrepet, da jeg bare var 14. Men bekymrer meg kraftig over utseende. Den ene indre leppen er også veldig ujevn, pga et kutt som ikke grodde helt jevnt. Du ser liksom at det ikke så slik ut naturlig, ser helt grusomt ut i mine øyne.

Ville dette blitt for mye for deg?

Jente 23

Anonymous poster hash: 8ae17...a2a

Å kjære deg, så vondt å lese. For et monster du har møtt på. Jeg er jente, men er sikker på at hvis du bare snakket litt om det med din kjæreste før dere var intime, vil du ikke få noen reaksjon. Hvis du ikke sier noe, og det synes godt kan han jo bli nysgjerrig. Hadde snakket om det. (Har selv arr, ikke helt likt, men min mann har aldri brydd seg om det. )

Lykke til, overbevist om at det går bra. Du fortjener det beste, hvis du skulle møte på noen som ikke viser deg masse RESPEKT er det bare å kaste dem på godt ut. Det et så mange menn det ute som er gode, snille og respektfulle. Finn en av dem :)

Anonymous poster hash: 8b195...d28

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble utsatt for et seksuelt overgrep da jeg var 14, og for å gjøre historien kort - det var en kniv med i bildet. I dag sitter jeg igjen med stygge arr. Det er veldig tydelig, da huden er både styggere og "grovere" der arrene er, om dere skjønner. Jeg aner ikke om han evt hadde klart å kjenne det innvendig, da jeg selv ikke gjør det, tror jeg. Husker liksom ikke hvordan det kjentes ut innvendig før overgrepet, da jeg bare var 14. Men bekymrer meg kraftig over utseende. Den ene indre leppen er også veldig ujevn, pga et kutt som ikke grodde helt jevnt. Du ser liksom at det ikke så slik ut naturlig, ser helt grusomt ut i mine øyne.

Ville dette blitt for mye for deg?

Jente 23

Anonymous poster hash: 8ae17...a2a

Å kjære deg, så vondt å lese. For et monster du har møtt på. Jeg er jente, men er sikker på at hvis du bare snakket litt om det med din kjæreste før dere var intime, vil du ikke få noen reaksjon. Hvis du ikke sier noe, og det synes godt kan han jo bli nysgjerrig. Hadde snakket om det. (Har selv arr, ikke helt likt, men min mann har aldri brydd seg om det. )

Lykke til, overbevist om at det går bra. Du fortjener det beste, hvis du skulle møte på noen som ikke viser deg masse RESPEKT er det bare å kaste dem på godt ut. Det et så mange menn det ute som er gode, snille og respektfulle. Finn en av dem :)

Anonymous poster hash: 8b195...d28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg er nok bekymret for det rent "visuelle", men også det faktum at jeg føler voldtekten til stirre dem i trynet. Skjønner om det blir ekkelt for noen menn. Er faktisk mer redd for at det siste skal skje, at det blir for mye. Æsj, føler meg faktisk ekkel som bare lager denne tråden! :(

Ts

Anonymous poster hash: 8ae17...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg er nok bekymret for det rent "visuelle", men også det faktum at jeg føler voldtekten til stirre dem i trynet. Skjønner om det blir ekkelt for noen menn. Er faktisk mer redd for at det siste skal skje, at det blir for mye. Æsj, føler meg faktisk ekkel som bare lager denne tråden! :(

Ts

Anonymous poster hash: 8ae17...a2a

Brukte han seriøst kniv i underlivet ditt??? Det er jo helt sykt!!!! Håper han fremdeles sitter inne for det.

Men til problemet: Jeg tror ikke noen ville brydd seg. Det tar jo som regel litt tid før man ser hverandre nedentil i full dagslys, så da har dere nok blitt bedre kjent og det er greit og snakke om. Og husk at slike ting har gjerne en tendens til å vokse seg større i hodet på den som har problemet, enn hvordan tingenes tilstand faktisk er (nå tenker jeg ikke på hvordan voldtekten og arrene har påvirket deg psykisk og fysisk, men mer hvor "ille" det ser ut nedentil).

Du er sterk, dette går fint!

Anonymous poster hash: 2a2f3...f4c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og jeg hadde ikke brydd meg om det visuelle, og hadde nok heller ikke kjent noen forskjell på innsiden.

Det kan imidlertid tenkes at underbevisstheten min instinktivt hadde vært mer forsiktig med deg, i hvert fall i begynnelsen.



Anonymous poster hash: 5f5d8...999
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble utsatt for et seksuelt overgrep da jeg var 14, og for å gjøre historien kort - det var en kniv med i bildet. I dag sitter jeg igjen med stygge arr. Det er veldig tydelig, da huden er både styggere og "grovere" der arrene er, om dere skjønner. Jeg aner ikke om han evt hadde klart å kjenne det innvendig, da jeg selv ikke gjør det, tror jeg. Husker liksom ikke hvordan det kjentes ut innvendig før overgrepet, da jeg bare var 14. Men bekymrer meg kraftig over utseende. Den ene indre leppen er også veldig ujevn, pga et kutt som ikke grodde helt jevnt. Du ser liksom at det ikke så slik ut naturlig, ser helt grusomt ut i mine øyne.

Ville dette blitt for mye for deg?

Jente 23Anonymous poster hash: 8ae17...a2a

Først av alt, det gjør utrolig vondt å høre hva du har vært igjennom!

Mange kvinner har arr etter rifter/klipp under fødsler, ulykker eller operasjoner. Mange har svært ujevne kjønnslepper. Jeg ville ikke bekymret meg for mye over det. Si gjerne fra om at det er en ting du føler deg litt usikker for, så går det nok helt fint. Jeg er ellers enig med AB før meg, finn en bra mann som ser forbi arrene. Det finnes fortsatt gode menn der ute :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arr selv der nede etter jeg revnet under første fødsel, men mannen min liker meg slik jeg er! For et uhyre du kom ut for, slike monstre fortjener gjelding og tortur! Så jeg tror nok mannen ikke bryr seg om arrene dine visst han virkelig elsker deg:)!

Endret av Niennas
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Har arr etter fødsel (ikke at det kan sammenlignes), men har ikke fått noen reaksjoner på det. Jeg tror de fleste skikkelige menn vil ta det helt fint, det er mange kvinner med arr nedentil av en eller annen grunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg ble utsatt for et seksuelt overgrep da jeg var 14, og for å gjøre historien kort - det var en kniv med i bildet. I dag sitter jeg igjen med stygge arr. Det er veldig tydelig, da huden er både styggere og "grovere" der arrene er, om dere skjønner. Jeg aner ikke om han evt hadde klart å kjenne det innvendig, da jeg selv ikke gjør det, tror jeg. Husker liksom ikke hvordan det kjentes ut innvendig før overgrepet, da jeg bare var 14. Men bekymrer meg kraftig over utseende. Den ene indre leppen er også veldig ujevn, pga et kutt som ikke grodde helt jevnt. Du ser liksom at det ikke så slik ut naturlig, ser helt grusomt ut i mine øyne.

Ville dette blitt for mye for deg?

Jente 23

Anonymous poster hash: 8ae17...a2a

Nei. Det hadde ikke blitt for mye. Det er selvfølgelig veldig trist og leit det du har vært i gjennom. Som kjæreste ville du fått min dypeste forståelse og sympati, hadde nok fortsatt å sett på deg som den personen du er. Det er ikke grunn for noe annet.

Snakker vi bare om utseende tenker jeg at du har mange sterke følelser etter det du har opplevd, og det preger også hvordan du ser på deg selv der nede. Jeg vil tro du ser på det slik du beskriver i innlegget ditt, mens en annen person ville sett på deg med andre øyne og kanskje hatt en opplevelse at det ikke ser så ille ut som du tror.

Du er kjempemodig som tør snakke om det. Heldiggrisen den som får en kjæreste som deg. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, mine kjønnslepper er ujevne, og jeg har aldri noen sinne møtt en mann som ser ut til å ha tenkt over det engang.

Jeg kan jo ikke svare for hva menn mener, men samboeren min sier at han ville ikke reagert negativt. Altså, han ville så klart følt med deg ang. det du har vært gjennom, men at han ikke ville funnet deg mindre attraktiv pga arrene. Han er en ærlig mann, og ville sakt det om han hadde følt det annerledes.

Jeg tror likevel som mange andre skriver at du burde snakke med en kjæreste om det på forhånd.



Anonymous poster hash: 1e510...254
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at den mannen du bryr deg om og som bryr seg om deg hadde fått veldig vondt inni seg og behandlet deg veldig forsiktig i starten :)



Anonymous poster hash: 53cd8...949
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med kjæresten din, de fleste vil forstå og ta hensyn til dette. Snakk om det flere ganger, også etter at dere har hatt sex flere ganger.

Takler han ikke det, vel da er han ikke mann nok!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært sammen med en som har vært utsatt for en rekke overgrep, men som dog ikke gav fysiske arr men psykiske.. Jeg satt stor pris på at hun fortalte det til meg før vi hadde sex slik at eg kunne forstå de tegnene til ubehag som hun viste. Det forandret ingenting i forhold til hvordan jeg såg på henne men det gjorde det lettere for meg å gjøre opplevelsen bedre for henne :)

Angående din situasjon: en mann som hadde blitt brydd av det er ikke en mann for deg. Jeg hadde iallefallnikke tenkt noe over det, menhadde satt pris på å vite det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg TS *sender en klem*

Som de andre sier, så snakk med kjæresten din på forhånd, så han er forberedt på dine reaksjoner og har mulighet til å forstå og ta hensyn. De fleste menn er sympatiske og ukompliserte vesner, så hvordan du ser ut vil nok ikke bry dem i det hele tatt, så lenge underlivet sitter på den dama de vil ha, er de fornøyd med den :) (Det er nå mitt inntrykk iallefall.)

Men de vil nok være litt forsiktige med deg i begynnelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff håper det går bra med deg!

Ingen mann som kaller seg mann ville brydd seg om det.

Likevel, det kan være greit å si i fra før dere har sex, eller gi et hint. Ikke veit jeg, men det er jo fort gjort å si "oi" eller noe i den duren (som mann altså). Det vil nok ikke vær vondt ment, men uansett fort gjort å si noe sånt. Det kan sikkert være sårende for deg... men slike sitausjoner kan du forebygge :)

Håper ikke du lar den som gjorde det ødelegge livet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble utsatt for et seksuelt overgrep da jeg var 14, og for å gjøre historien kort - det var en kniv med i bildet. I dag sitter jeg igjen med stygge arr. Det er veldig tydelig, da huden er både styggere og "grovere" der arrene er, om dere skjønner. Jeg aner ikke om han evt hadde klart å kjenne det innvendig, da jeg selv ikke gjør det, tror jeg. Husker liksom ikke hvordan det kjentes ut innvendig før overgrepet, da jeg bare var 14. Men bekymrer meg kraftig over utseende. Den ene indre leppen er også veldig ujevn, pga et kutt som ikke grodde helt jevnt. Du ser liksom at det ikke så slik ut naturlig, ser helt grusomt ut i mine øyne.

Ville dette blitt for mye for deg?

Jente 23

Anonymous poster hash: 8ae17...a2a

Jeg både tror og håper at det ikke vil være et problem for menn kjære deg :)

Anonymous poster hash: c6484...d1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert helt fint! Mannen ville sikkert bare vært ekstra forsiktig, men ikke tenkt noe dumt om det. Har en venninne med brannsår over halve underlivet og låret, hun sier ingen har syntes det var ekkelt eller noe men hun sier alltid ifra. :)

Håper du kan få et fint sexliv, og ikke får noen flashbacks eller andre dumme ting! Finn deg en god og snill kjæreste, det fortjener du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, ingen bryr seg om det dersom de liker deg! Dersom jeg er forelsket i en dame er det mer eller mindre umulig for henne å ødelegge det. Dette tror jeg de fleste ser igjennom. Det eneste som kan skje er at han spør hva det kommer av, da får du vurdere om du skal være ærlig eller ikke...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...