Gå til innhold

Kan jeg bli anmeldt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Like ved der jeg bor er det et skogsområde med en innsjø. Her er det ganske stille og få mennesker. Hvis jeg bader naken her og noen skulle være I området og se meg vil jeg da kunne anmeldes for blotting? Er det ok å være naken et slikt sted? Er en slik situasjon blotting eller uskyldig? Er som sagt et skogsområde med en innsjø, ikke en badestrand.

Er ikke blotter altså, men liker å gå tur og hvis det er varmt er det godt med et bad og slitsomt å dra med seg badetøy/skifte til det.



Anonymous poster hash: 96dcd...8e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest chisandra

Hehe, spørs om du er mann eller dame, det!

Du vet at hvis en mann ser en naken dame, er han kikker.

Hvis en dame ser en naken mann, er han blotter. :fnise:

Neida, du blir nok ikke anmeldt for å bade naken i skogkanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe godt poeng. Er ung gutt forresten.

Men du tror ikke det er fare for at folk tar det som blotting?



Anonymous poster hash: 96dcd...8e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Hehe godt poeng. Er ung gutt forresten.

Men du tror ikke det er fare for at folk tar det som blotting?

Anonymous poster hash: 96dcd...8e2

Kun for deg tok jeg et lite google-søk og fant følgende:

http://ut.no/artikkel/1.7180015

Går nok bra. Er du redd for dette når du bader, blir vel litt av gleden borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ståtiss blir det betraktet som ulovlig blotting.



Anonymous poster hash: f6164...8f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være naken er i seg selv ikke ulovlig.

Men man kan selvfølgelig gjøre noe ulovlig mens man er naken.

Dersom den nakne ikke skader, dreper eller voldtar noen, er den mest aktuelle lovbestemmelsen straffelovens § 201 som angir at det er straffbart å utvise seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd på offentlig sted, i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket til det, eller i nærvær av eller overfor barn under 16 år.

Hva som er seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd, vurderes skjønnsmessig. Å være naken på offentlig sted eller steder med mye folk, vil lett få preg av å vise seg fram. Nakenhet i natur med lite ferdsel vil ikke omfattes av denne bestemmelsen, selv om det skulle dukke opp noen.

Men mange anser seg berettiget til å trakassere mennesker som er nakne. Selv om dette er brudd på straffelovens § 390a som angir forbud mot å krenke en annens fred ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd, vil politiet ofte støtte de som trakasserer og selv delta i trakasseringen.



Anonymous poster hash: 1003b...ff9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jørild

Det spørs om du bader eller sprader rundt med kuken i giv akt. Jeg ville sagt at du ikke vil bli anmeldt, men så har du lagt denne under seksualitet og da blir jeg litt usikker på hensikten din. Er hensikten å vise deg fram kan folk bli støtt. Folk som blir støtt har større tendens til å anmelde enn folk som ser en som bader.

Endret av Jørild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nightwich

Jeg tenker at så lenge man holder nakenbading til områder som ikke er mye besøkt så bør det vel være greit.

Jeg skulle gjerne tittet litt mellom greiner og grass for å nyte synet av deg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Så lenge du viser hensyn til andre så går det vel greit. Men du kan bli anmeldt. I Norge kan man faktisk anmelde hva som helst til politiet. Politiet kan ikke nekte å ta i mot en anmeldelse. Så blir det avgjort om forholdet blir berørt av en paragraf i straffeloven, og dermed henlagt. De har langt mer viktige ting å etterforske enn tissen din.. (vet det om som en overraskelse for de fleste menn :fnise: )...Det vil alltid være en tulling som ringer til politiet pga nakenbading.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tilfeldigvis gikk på skogstur i et øde område, og en mann (eller kvinne) badet naken, så ville jeg nok rødmet litt, gitt han et litt flaut og unskyldene smil, og så passet på å se en annen vei. Din hensikt ville jo ikke være å vise deg naken for meg, det var jeg som tilfeldigvis kom forbi på e uheldig tidspunkt.

Ja, det kan godt hende noen ville tatt seg nær av noe sånt, men hvis dette er på et øde sted så synes ikke jeg du trenger å tenke på det. Jeg har det inntrykket at de fleste som liker å gå tur i skogen ikke hisser seg så veldig opp over andre menneskers måte å nyte naturen på, så lenge de ikke forsøpler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt pussig at man blir straffet f.eks. å onanere offentlig, eller å ha sex offentlig, men hvis man utover vold, skal man gå ganske langt for å bli straffet, typisk skade motparten. Klapser du til en person på gata, blir du neppe straffet, men drar du frem kuken og tar deg en kjapp en, kan jeg love deg at du ryker inn.



Anonymous poster hash: b6ad4...8d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS her.

Etter hva dere skriver så virker det som at hvis jeg bader naken I innsjøen I skogsområdet er det ganske trygt. Hvis jeg ligger/sitter og soler meg naken der da? Vil det kunne bli sett på mer som blotting, provosere?



Anonymous poster hash: 96dcd...8e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stian86

Koffor kommer du deg ikke på en strand som er egnet for nakne mennesker?? Så får du dine ønsker oppfylt og du slipper og plage andre. Og se nakne fremmede mennesker er det ikke alle som liker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dette er et øde sted hvor sjangsene er små for at noen vil komme forbi når du bader/soler deg, så er det bare å slappe av. Da vil de fleste ha forståelse og ikke bry seg så mye. Jeg ville ikke gjort det hvis det var et vann hvor folk ofte kom for å bade, eller at det gikk en tursti rett ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ekstra uheldig kan du nok det. Man skal jo egentlig ikke bade naken med mindre det er på naturiststrender. Men om det skulle skje så vil nok anmeldelsen bli henlagt ganske fort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo tydelig at du tenner på å være litt ekshibisjonistisk. Ingenting galt i det, men det er straffbart å gjøre dette offentlig med hensikt og med en vilje om å skulle vise seg fram. Det ene fører til det andre. Først begynner du å bade, så er ikke det spennende nok. Ender med at du ligger å runker på en mosekvist ved siden av turstien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. hilsen i styre og stell i naturistmiljøet

Anonymous poster hash: be82d...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle strender, og andre steder det går an å bade, er i utgangspunktet egnet for nakenbading.

Utfordringen er at hvis det kommer mennesker med nakenangst, anser de seg berettiget til å trakassere de som bader naken. Det ligger mye makt i å påberope seg å være krenket.



Anonymous poster hash: 1003b...ff9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...