Gå til innhold

Alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi blir ca 70-80 gjester. Med fri bar. Hvor mye alkohol burde vi regne med?

Vi tenker ca 2 flasker vin per pers samt 5 øl?

Det vil si 150 flasker vin og 375 øl.

Alt for mye eller lite?

Anonymous poster hash: b7d1a...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Det tror jeg er alt for mye.

Vi beregnet 1 flaske vin per person, og vi hadde 60 gjester. De fleste unge.

Hadde omtrent 100 bokser øl, 2 flasker konjakk, 1 stor baileys. 4 flasker velkomstchampagne.

Vi hadde igjen 2 bokser vin (1 rød og 1 hvit), og en del flasker. Var også igjen en del øl, husker ikke antall, og en konjakk. Folk var heller ikke beskjedne, de tok det de ville :) Dette var medregnet middagen, bare så det er sagt, hvor vi beregnet ca 1 glass til forrett, 2 til hovedrett og 1 til dessert.

Så jeg tror at du har i alle fall dobbelt av det du trenger, tror du at noen faktisk drikker 2 flasker vin og 5 flasker øl? :) Tenkt også antall timer bryllupsfesten varer, det har selvsagt litt å si. Noen drikker også ikke regner jeg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 flasker vin per pers? Det er jo veldig mye!!! Vi regnet 5 enheter per pers og det holdt i massevis :)

Anonymous poster hash: 1f784...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Sier som de andre: dette er alt for mye. Hvis dere kjøper inn så mye, kommer dere til å få utrolig mye til overs etterpå. Noen drikker, noen drikker ikke og noen drikker mye.

Mengden dere har beregnet er hvis alle drikker mye og skal bli snydens usjarmerende fulle. Jeg ville beregnet et gjennomsnitt på 6-7 enheter per person. Det vil fordele seg mellom de som drikker mindre og de som drikker mer.

Dere har beregnet 15-17 enheter (5-6 glass per flaske + 5 ølbokser)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg drukket 2 flasker vin og 5 øl så hadde jeg vert ganske så drita! Jeg tror du trygt kan droppe en del av vinen :jepp:

Anonymous poster hash: 2bf65...3ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er alt for mye.

Vi beregnet 1 flaske vin per person, og vi hadde 60 gjester. De fleste unge.

Hadde omtrent 100 bokser øl, 2 flasker konjakk, 1 stor baileys. 4 flasker velkomstchampagne.

Vi hadde igjen 2 bokser vin (1 rød og 1 hvit), og en del flasker. Var også igjen en del øl, husker ikke antall, og en konjakk. Folk var heller ikke beskjedne, de tok det de ville :) Dette var medregnet middagen, bare så det er sagt, hvor vi beregnet ca 1 glass til forrett, 2 til hovedrett og 1 til dessert.

Så jeg tror at du har i alle fall dobbelt av det du trenger, tror du at noen faktisk drikker 2 flasker vin og 5 flasker øl? :) Tenkt også antall timer bryllupsfesten varer, det har selvsagt litt å si. Noen drikker også ikke regner jeg med?

Så fint og oversiktlig svar! Hjalp i allefall meg godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...