Gå til innhold

Hjelp til tidsplanlegging av bryllupsdag!


Ruccula

Anbefalte innlegg

Hei Damer :)

Jeg skal gifte meg i August 2015 og er igang med planleggingen.

Problemet er bare at jeg knapt har vært i noen bryllup i mitt liv så jeg aaaner ikke hvor lang tid ting tar, og hva man bør ta hensyn til osv..

Bryllupet skal være i en liten fransk middelalderlandsby, avstandene i byen er veldig korte. Det tar 2-3 minutter å gå mellom de forskjellige stedene.

Vi planlegger å ha 35-40 gjester og vi vil helst ikke ha ekstremt mange taler. Gjestene er for det meste unge.

Hvor lang tid trenger vi på de forskjellige tingene?

Vi tenkte å møte i kirken ca kl 16

Er sikkert ferdig i kirken på en halvtime? så er det champagne drikking utenfor.

Så drar brudeparet å tar bilder mens gjestene drikker champagne og spiser canapeer. Hvor lang tid bør man beregne på å ta bilder?

Så møtes vi på terrassen til resturanen, tar enda en drink....så setter vi oss til bords...

Det er 4 retter og deretter kake og avec.

Greia er vi må være ferdig i returanten innen 23, og skal da forflytte oss til stedet hvor etter-festen skal være. Dette kan vi dessverre ikke få gjort noe med.

Er det for kort tid med all mat, taler, og kake på 4 timer??

Hva bør jeg ta hensyn til?

Er takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

4 retter og kake på 4 timer er knapt. Vi brukte 4 timer på tre retter, hadde vel omtrent 5 taler på 5-10 min hver. Etter middag burde man jo få tid til å la maten senke seg litt før kakene (og kaffe/avec?).

1,5-2 timer hos fotograf er vanlig.

Med vielse kl 16 vil det i mitt hode bli slik:

Vielse + champagne etterpå 16-17

Fotograf 17-19

Drink på taket 19-1930

Middag 1930-2230 (om dere klarer det på tre timer, og det er litt vanskelig med 4 retter tror jeg!).

Kakene på festlokalet tror jeg kan løse en del tidsproblemer, eller starte tidligere :) husk at ting tar tid, beregn inn ekstra tid til alt og husk at gjestene heller vil ha en avslappet brud enn en stresset en :)

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Å ta bryllupskaka på festlokalet er selvfølgelig en mulighet :)

Det vil serveres dessert + små kaker på resturanten....også da den store bryllupskaka i hagen etterpå. Er det da nødvendig med et stort kakebord i tillegg? Vi får ikke bakt noe selv, siden det er i frankrike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...