Gå til innhold

Fikk du kommentarer på forlovelsesringen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble nylig forlovet, og min kommende mann gav meg en helt vidunderlig nydelig diamatring som er tydelig veldig stolt over og har brukt lang tid på å plukke ut. Noen få av mine nærmeste (les to) venninner har spurt om å få se ringen. Ellers er det ingen som har vist interesse. Søstrene mine vet jeg så den men lot vær å kommentere den. Foreldrene mine også. Jeg er nok helt sikkert bare hårsår som blir litt lei meg? Men skulle ønske de ville kommentere den. Jeg syns den er nydelig, og den symboliserer løftene jeg om min mann skal gi hverandre om ikke så lenge. Er det ikke vanlig å få kommentarer på forlovelsesringen sin? Kanskje ikke folk bryr seg om slikt? Jeg er ikke typen som strekker frem hånden for å vise den frem heller i frykt for å bli oppfattet som veldig materialistisk, men skulle jo gjerne likt at noen kommenterte ringen på fingeren min...

Anonymous poster hash: b51f3...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja alle var interessert i å se, sannsynligvis fordi de fleste forventet noe litt utenom det vanlige.

Selv er jeg også alltid veldig interessert i å se ringen til nyforlovede. Er jo stas å både vise frem og se. Tror kanskje andre er litt mer beskjeden med å både vise og å spørre om å få se, nettopp fordi de ikke vil virke for materialistiske

Få se ringen din da :)

Endret av Miss Lucky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg forlovelsesring,siden vi droppet hele forlovelsen. Men har en nydelig diamantring som giftering, og de fleste har vist voldsom interesse:) Godt mulig det har med omstendighetene å gjøre, eller at det ikke er en klassisk giftering. Eventuelt kan det jo og være av betydning at vi er de første i "gjengen", slik at det er ekstra stas? Ikke vet jeg.

Personlig spør jeg alltid om å få se ringer da jeg syns det er spennende å se hvilken type folk velger. Prisen betyr lite for min del, de flotteste gifteringene jeg har sett er i sølv og spesiallaget for paret.

Få se bilde da? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:-) kanskje jeg bare skal vise den frem selv viss jeg ønsker kommentarer. Samtidig føler jeg meg litt dum. Jeg er jo sammen med dem, de ser den på hånda mi, men velger å ikke kommentere, så kanskje de vil slippe. Dersom de hadde vært villet vise interesse så hadde de vel spurt om å få se/kommentert?

Jeg spør alltid om å få se ringen til folk som har forlovet seg...men det føles annerledes å måtte vise frem sin egen, om dere skjønner?

Nå er jeg den første i min familie som har forlovet meg, så vet ikke om de ville reagert annerledes viss det var en annen i familie.

Er ikke sikker på hvordan jeg får opp bilde, men det er en nydelig enstens diamantring på 0,70 carat med 6 klør. Ikke superspesiell eller spesialdesignet, men veldig stas for meg som aldri har hatt en diamantring på før :-)

Anonymous poster hash: b51f3...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Vet de at det er forlovelsesringen, da?

Jeg mener, en diamantring trenger jo ikke være en forlovelsesring, og en forlovelsesring trenger ikke være en diamantring. Kanskje de tror det er et hvilket som helst smykke, og venter på en glatt gullring…?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet de at det er forlovelsesringen, da?

Jeg mener, en diamantring trenger jo ikke være en forlovelsesring, og en forlovelsesring trenger ikke være en diamantring. Kanskje de tror det er et hvilket som helst smykke, og venter på en glatt gullring…?

Jeg kan ikke si sikkert at de vet det, men har aldri hatt en ring på hånden i hele mitt liv, og jeg er nesten helt sikker på at de vet at dette er forlovelsesringen.

Anonymous poster hash: b51f3...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si sikkert at de vet det, men har aldri hatt en ring på hånden i hele mitt liv, og jeg er nesten helt sikker på at de vet at dette er forlovelsesringen.

Anonymous poster hash: b51f3...bc3

Tull og tøys. Skal du annonsere at du har forlovet deg, så må du jo gjøre nettopp det. Ingen begynner å anta at noen er forlovet bare fordi de går med en ring.

Anonymous poster hash: 1fb2c...55e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøys. Skal du annonsere at du har forlovet deg, så må du jo gjøre nettopp det. Ingen begynner å anta at noen er forlovet bare fordi de går med en ring.Anonymous poster hash: 1fb2c...55e

Det er klart jeg har fortalt at vi har forlovet oss!! Jeg går ikke rundt å holder det hemmelig og forventer at folk skal kommentere ringen min.

Anonymous poster hash: b51f3...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått spørsmål om ringen i det hele tatt. Min er nokså enkel av seg, men tror ikke folk bryr seg om hvordan ringen er, bare at man er forlovet :-) det er jo det som teller

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart jeg har fortalt at vi har forlovet oss!! Jeg går ikke rundt å holder det hemmelig og forventer at folk skal kommentere ringen min.

Anonymous poster hash: b51f3...bc3

Det er klart jeg har fortalt at vi har forlovet oss!! Jeg går ikke rundt å holder det hemmelig og forventer at folk skal kommentere ringen min.

Anonymous poster hash: b51f3...bc3

Så lenge de er positive til at dere skal gifte dere og er glade på deres vegne, er det virkelig så voldsomt nøye at de ikke er opptatt av ringen?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri spurt om å se eller kommentert ringen til mine venninner. Er liksom ikke noe som opptar meg. Ringen altså - selve forlovelsen kommenterer jeg selvfølgelig og gratulerer i det vide og brede.



Anonymous poster hash: 3b709...daa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg fikk kommentarer av en del, men viste den aldri frem eller søkte etter kommentarer :)

Nå skal det sies at jeg ikke går med ringen lengre heller, bryr meg lite om hvordan andres forlovelsesringer ser ut, men om noen viser den frem sier jeg selsvagt at den var fin/vakker/nydelig osv alt ettersom. Bare ikke uoppfordret, alle er ikke like opptatt av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor bryr du deg så veldig om å få kommentarer? Så lenge du/ mannen din synes det er den fineste ringen dere kunne valgt og elsker den, hva spiller det for rolle om andre mennesker kommenterer ringen eller ikke? De er jo glade på deres vegne høres det ut som!

Ganske overflatisk sak å tenke på synes jeg! :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er overasket over hvor opptatt du er av ringen og ikke selve forlovelsen.

Anonymous poster hash: 72590...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en eller to kommentarer på selve ringen. Samme som jeg fikk på diamantringen jeg fikk i julegave noen år etter.

Men fikk mange kommentarer på selve forlovelsen.

Det er bare en ring. Er også mange som forlover seg uten ring og venter til de kjøper gifteringene. Hadde det her hvert meg. Hadde jeg hvert mer bekymret om mine venner/familie ikke hadde sagt noe om selve forlovelsen enn ringen. Er jo det man gratulerer for, ikke hvor mange tusen, hvor mange karrat, hvor fin etc man har på fingeren. Men hvor heldig du er som har funnet en som vil dele livet sitt med deg

Anonymous poster hash: 8d41f...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt ts. Jeg har nesten måtte dratt kommentarer ut av munnen på folk om hva de syns om den. Det første et par venniner sa var at den var altfor dyr og at de aldri kunne tenke seg en så dyr ring. Ganske ironisk var det når den ene vennina ble forlovet et par måneder senere og fikk ring i tilsvarende prisklasse.. Da var det plutslig verdens fineste ring. Syns det er spesielt dårlig av søsken og foreldre å ikke kommentere. Gratulerer med forlovelsen:)

Anonymous poster hash: 0ac7e...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt ts. Jeg har nesten måtte dratt kommentarer ut av munnen på folk om hva de syns om den. Det første et par venniner sa var at den var altfor dyr og at de aldri kunne tenke seg en så dyr ring. Ganske ironisk var det når den ene vennina ble forlovet et par måneder senere og fikk ring i tilsvarende prisklasse.. Da var det plutslig verdens fineste ring. Syns det er spesielt dårlig av søsken og foreldre å ikke kommentere. Gratulerer med forlovelsen:)

Anonymous poster hash: 0ac7e...f84

Kanskje det var derfor de ikke sa noe frivillig i utgangspunktet - de hadde ikke noe pent å si, derfor lot de være. Tvinger du folk til å kommentere, må du jo tåle at de sier det de faktisk mener. Eller er det viktigste at andre bekrefter for deg at den er fin, uansett om de mener det eller ikke?

Jeg var nok mer opptatt av å se andres ringer da jeg var yngre. Nå er jeg midt i 30-årene og har sett såpass mange strengt tatt ganske like ringer at engasjementet helt ærlig ikke er så stort. I tillegg er det en del som forlover seg uten ringer og/eller får diamantringer uten at det betyr forlovelse, så det er ingen automatikk i å etterlyse ringen når noen annonserer forlovelse, eller anta at en ny diamantring betyr at et frieri har funnet sted. Vil du ha oppmerksomhet rundt ringen, må du selv ta initiativ til å vise dem fram.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...