Gå til innhold

Bruder i 2015


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Jeg sover ikke sammen med kjæresten, men på hotell med hele jentegjengen som kommer opp på fredagen. Vi har planlagt å spise middag sammen,skravle og kose oss, samt at alle blir med i salongen dagen etter. De kan selv sminke seg og sette opp eget hår om de ikke vil betale for det. Har nemlig leid hele salongen i 3 timer. Så, jeg gleder meg utrolig mye til det. For meg blir det ekstra stas å se kjæresten på bryllupsdagen for jeg sparker han faktisk til fjells de siste dagene før bryllupet. Har på følelsen at mitt kontrollbehov parret med perfeksjonisme kan komme ut som liiiitt negativt :ler:Anonymous poster hash: 892b7...e31

Kom bort i anonymknappen. Sitter på mobilen. Var jeg som skrev over :)

Haha, sparker han til fjells faktisk ;) Blir sikkert koslig det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt frustrert etter kjoleprøving. Sukk. Kommer til å bli vanskelig å lande på en kjole. Fant en som jeg virkelig elsket, men som de som var med ikke likte helt. Man kan si hva man vil om at man kun skal bry seg om sin egen magefølelse, men det er umulig å ikke bli påvirket av de rundt seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendt deg PM, Prudence! :) Så får vi se om du kan hjelpe med musikken. Har funnet èn som kan spille piano og synge, men synes kanskje han er litt dårlig i engelsk. :overrasket: Lurer på om det kan bli et "issue"...

Har kjøpt sko (ENDELIG!) og de ble i temafargen! Så da kan de brukes igjen. Kule og utradisjonelle. Og siden kjolen er ganske enkel, så blir det litt en fin vri.

Bestilte servietter, ballonger (skal ha helium i), pompoms, m.m. i dag, så nå er det i boks. Har bordløperere fra før. Lurer på å pynte glass med servietter og glitter sammen med datteren min på 5 år, for å ha blomster og lys i. <3

Kjære har skrevet invitasjonene (etter mal fra meg ;) ) og printer ut de as we speak, så de skal leveres ut/sendes i romjula. Setter de sammen i en fei, og det er ikke så mange. Skal bli veldig godt å få det ut!

Men så var det ønskelisten da! :eeeh: Har laget en liste på nett og legger ved en link i invitasjonene. Men vi vet ikke helt hva vi skal ønske oss annet enn penger til "ekteseng".

Kjære svarer når jeg spør og har en mening, hvis jeg spør. Men å planlegge noe, det gjør han ikke akkurat. :wink: Men etter å ha planlagt to navnedager, så vet jeg hva jeg kan forvente av han. Og han vet også at selv om det føles ut som om jeg stresser, så tar ting tid og det er greit med alt som er unnagjort! Tror han stoler på meg, og vi har jo snakket om "grovskissen" lenge.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk små kriser nå sistr ukene før... Sminkøren og frisøren kan ikke komme i bryllupet allikevel og hun som skulle spille piano i kirka kan ikke pga skade... Men, jeg fikk ordnet frisør med prøvetime kjapt og siden en gjest datt ut, kunne vi invitere en pianospiller til :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt frustrert etter kjoleprøving. Sukk. Kommer til å bli vanskelig å lande på en kjole. Fant en som jeg virkelig elsket, men som de som var med ikke likte helt. Man kan si hva man vil om at man kun skal bry seg om sin egen magefølelse, men det er umulig å ikke bli påvirket av de rundt seg ;)

Hvis du virkelig elsket den, så syns jeg du skal gå for den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig elsket den, så syns jeg du skal gå for den. :)

Det er jo egentlig helt riktig. Nå har jeg imidlertidig vært og prøvd litt sammen med forloveren min, og det gikk ganske mye bedre. Og jeg har faktisk funnet drømmekjolen. Så gjenstår det å prøve litt til, fordi denne kjolen var egentlig i dyreste laget. Men, finner jeg ingen som kan måle seg før nyttår, så er jeg i mål med denne :danse::hjerte:

Ellers er fremdriftplanen som følger:

- Lokalet er i boks

- Nærmeste familie er informert

- Forlovere er avklart

- Blomster er bestemt (ikke bestilt)

- Bil er avklart

- Hotellrom er bestilt til ca 3/4 av gjestene, holdes av til 1. mai

Det som må gjøres den neste tiden:

- Få endelig budsjett på plass, og med det gjestelisten

- Avklare toastmaster

- Bestemme oss for meny (tapas eller 3-retters?)

- Bestemme oss for alkoholopplegg (at noe skal være så vanskelig)

- Printe og sende ut invitasjoner

- Bestille kjole

- Finne sko (muligens converse?)

- Finne en vigsler

- Bestemme oss for fotograf

- Gjøre avtale med band til festen

- Spørre venner om musikalske innslag til vielsen

- Søke kommunen om ambulerende skjenkebevilling utendørs (håper virkelig det går i boks!)

- Få på plass champagne til mottagelse utendørs etter vielse

- Bestille ballonger, heliumtank og pompoms

- Lage bordkort og program

- Lage bordkart

- Låne polaroidkamera

- Kjøpe inn stasj til photobooth (tulleslør, briller, hatt, tversover etc)

- Kjøpe gjestebok

- Handle inn / bestille fra catering frukt + snaks til festen

- Bake kaker (lage bryllupskaken selv?)

- Delegere kakebaking (3 stk, 2 glutenfrie)

- Mannen skal ha ny dress, sko, sløyfe/slips, vest

- Bestille blomster + bukett til meg

- Bestille overnatting for oss to natten etter bryllupet

- Bestemme meg for frisør. Finne ut om forlover også sette opp hår?

Det ser litt dyyyrt ut.. Og jeg føler at bortsett fra photobooth (som vi gjør for å få en morsom vri på gjesteboken) har vi ikke gått agurk med planlegging på noe område. Vi betaler for alt av mat, servering, dekking etc. Vi bestiller bukett til meg, og ellers pynter vi med blomster i store vaser på bordene, blåser opp ballonger og henger opp pompoms. Og det er sikkert noe på denne listen vi har glemt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere forresten lyst til å legge ut bilder av skoene deres her? Jeg sliter veldig. Etter å ha prøvd endel kjoler har jeg også tråkket rundt i mange par sko på salongene; ingen av dem passer mine føtter. Det er nesten så jeg vurderer converse bare for å slippe å ha vondt i føttene hele dagen. Til kjolen jeg kanskje ender opp med trenger jeg ikke flotte sko, da de for det meste ikke vil synes. Men jeg vil så gjerne ha en hel, da jeg er ganske lav. Nesten så jeg kunne gått med wedges :P Jeg syns flate ballerinasko, eller sko med bare 2-3 cm ikke er spesielt pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere forresten lyst til å legge ut bilder av skoene deres her? Jeg sliter veldig. Etter å ha prøvd endel kjoler har jeg også tråkket rundt i mange par sko på salongene; ingen av dem passer mine føtter. Det er nesten så jeg vurderer converse bare for å slippe å ha vondt i føttene hele dagen. Til kjolen jeg kanskje ender opp med trenger jeg ikke flotte sko, da de for det meste ikke vil synes. Men jeg vil så gjerne ha en hel, da jeg er ganske lav. Nesten så jeg kunne gått med wedges :P Jeg syns flate ballerinasko, eller sko med bare 2-3 cm ikke er spesielt pent.

Jeg har disse:

http://www.jjshouse.com/Women-S-Silk-Like-Satin-Stiletto-Heel-Closed-Toe-Pumps-With-Rhinestone-047046377-g46377

De var litt stive, men gikk med de inne et par dager så ble de mye bedre å gå i. Tenker jo å gå litt med de før bryllupet også, men de er faktisk de mest behaglige helene jeg har :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å slet med sko, og synes høye sko er stilige, men jeg liker ikke å gå med de. Sa til min kjære at jeg helst kunne tenkt meg å gå i sneakers! ;) Men fant ett par med høy hæl og litt platå. De ble høye og elegante, men ikke så vanskelige å gå i.

Har også lyst å ha photobooth med polaroid, men må evt kjøpe et kamera. Meeeen vurderer det sterkt. Har bestilt fotograf til 7000,-, så synes liksom det budsjettet er høyt nok. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal gifte meg i August :)

Lokale, mat, kjole, gjesteliste er i boks. Har søkt om å bli viet av humanistforbundet og regner med at det går greit... Så nå skal jeg begynne å tenke på invitasjoner, men synes det er vanskelig med hva jeg skal skrive i de. Jeg vil nemmelig invitere alle til middag og fest, og bare ha de aller nærmeste til stede når vi vies. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere det. Planen min er at jeg og kjæresten min vies kl 13 og møter alle på festen kl 17. Noen som har tips om hvordan jeg formulerer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere forresten lyst til å legge ut bilder av skoene deres her? Jeg sliter veldig. Etter å ha prøvd endel kjoler har jeg også tråkket rundt i mange par sko på salongene; ingen av dem passer mine føtter. Det er nesten så jeg vurderer converse bare for å slippe å ha vondt i føttene hele dagen. Til kjolen jeg kanskje ender opp med trenger jeg ikke flotte sko, da de for det meste ikke vil synes. Men jeg vil så gjerne ha en hel, da jeg er ganske lav. Nesten så jeg kunne gått med wedges :P Jeg syns flate ballerinasko, eller sko med bare 2-3 cm ikke er spesielt pent.

Jeg synes også at sko er vanskelig! Jeg vil som sikkert alle andre ha kjempefine sko som er kjempegode å gå i og det er en vanskelig kombo!

Jeg kikker masse på sko på nettet og forandrer mening fra dag til dag, men i dag er det disse jeg synes er fine:

http://www.rachelsimpsonshoes.co.uk/shop/gardenia-ivory-leather-wedding-shoe/

http://www.rachelsimpsonshoes.co.uk/shop/mimosa-pale-mint-wedding-shoes/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at sko er vanskelig! Jeg vil som sikkert alle andre ha kjempefine sko som er kjempegode å gå i og det er en vanskelig kombo!

Jeg kikker masse på sko på nettet og forandrer mening fra dag til dag, men i dag er det disse jeg synes er fine:

http://www.rachelsimpsonshoes.co.uk/shop/gardenia-ivory-leather-wedding-shoe/

http://www.rachelsimpsonshoes.co.uk/shop/mimosa-pale-mint-wedding-shoes/

Jeg synes også sånne sko er fine, men helst med enda tykkere hel. Tror jeg må finne noe slikt selv! Og det med å forandre mening synes jeg gjelder alt, for eksempel invitasjoner og pynt. Vanskelig å bestemme seg for hva man skal ha når man finner noe nytt og enda finere hver gang man ser etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine sko flere av dere har sett på! I dag har jeg prøvd en kjole der skoene ikke vil synes overhodet. Problemet er vel at den kjolen er såpass dyr at jeg ender opp med å ikke ha råd til sko uansett :P

Jeg har forresten et tips til dere hvis dere tenker å kjøpe templates til invitasjoner på Etsy. Sjekk om all tekst kan redigeres. Vi kjøpte en veldig fin template i går, og fant ut da vi skulle redigere den at overskrftene var artwork og ikke tekst. De ble jo helt ubrukelige for oss som skal ha norske invitasjoner. Det virker som vi får refundert pengene av selger, men det var jo litt kjedelig da vi endelig hadde funnet noen som vi ville bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forresten et tips til dere hvis dere tenker å kjøpe templates til invitasjoner på Etsy. Sjekk om all tekst kan redigeres. Vi kjøpte en veldig fin template i går, og fant ut da vi skulle redigere den at overskrftene var artwork og ikke tekst. De ble jo helt ubrukelige for oss som skal ha norske invitasjoner. Det virker som vi får refundert pengene av selger, men det var jo litt kjedelig da vi endelig hadde funnet noen som vi ville bruke.

Hvordan finner man ut av dette før invitasjonene er betalt?

Vi var i byen for å se på gifteringer i dag. Vi ønsker oss helt glatte ringer i gult gull, og tror vi fant noen som vi likte. Men det er mange som ser ganske like ut, og vanskelig å velge. Vi må nok tilbake for å prøve flere ganger før vi bestemmer oss. Føler at giftering er et viktig valg, jeg skal jo ha på ringen hver dag :)

Vi prøvde også å se på fint servise og vinglass til å sette på ønskelista vår. Egentlig har vi ikke plass til flere vaser/glass/fat, men har forstått at man bør lage ønskeliste uansett. Så da gjør vi det :) I tillegg vil jeg formidle på en eller annen måte at jeg egentlig ønsker meg penger til bryllupsreise...

Legger dere ved ønskeliste med invitasjonen, eller er det noe dere gir ut når folk spør etter den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finner man ut av dette før invitasjonene er betalt?

Tror man bør sende en melding til selger. De svarer som regel fort :) Spør om det er noe artwork i dem, eller om alt er fonter som kan redigeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man bør sende en melding til selger. De svarer som regel fort :) Spør om det er noe artwork i dem, eller om alt er fonter som kan redigeres.

Håper det ordner seg for deg i alle fall, kjipt å kjøpe noe som ikke fungerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan finner man ut av dette før invitasjonene er betalt?

Vi var i byen for å se på gifteringer i dag. Vi ønsker oss helt glatte ringer i gult gull, og tror vi fant noen som vi likte. Men det er mange som ser ganske like ut, og vanskelig å velge. Vi må nok tilbake for å prøve flere ganger før vi bestemmer oss. Føler at giftering er et viktig valg, jeg skal jo ha på ringen hver dag :)

Vi prøvde også å se på fint servise og vinglass til å sette på ønskelista vår. Egentlig har vi ikke plass til flere vaser/glass/fat, men har forstått at man bør lage ønskeliste uansett. Så da gjør vi det :) I tillegg vil jeg formidle på en eller annen måte at jeg egentlig ønsker meg penger til bryllupsreise...

Legger dere ved ønskeliste med invitasjonen, eller er det noe dere gir ut når folk spør etter den?

Jeg sier det når folk spør. Jeg føler det er litt uhøflig å sende ut ønskeliste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe. Natten før. Jeg syns det er litt rart å ikke skulle sove sammen med kjæresten min, men min forlover mener at det betyr ulykke å gjøre det :P Ikke at det egentlig har noe å si, haha, men jeg ja... Nei... Hva har dere tenkt til?

Ulike scenarier hos oss:

- Vi sover begge hos mine foreldre

- Jeg sover hos mine foreldre, han på hotell

- Vi sover begge på hotell

- Jeg sover på hotell med min forlover, han sover hos mine foreldre

Er også litt på den at jeg har lyst til å gå frem til vigsleren sammen med kjæresten. Jeg skal spørre han hva han har sett for seg, og jeg skal også spørre pappa hva han vil. Jeg ser ikke på det som en kristen tradisjon, men mer som en fin måte å få inkludert pappa i det hele, og som jeg tror han hadde blitt veldig glad for å kunne gjøre.

Vi skal sove sammen, har sovet sammen i så mange år, så hvorfor ikke sove sammen natta før vi gifter oss :biggrin: Vi skal også gå sammen opp til viglser, med mindre pappa absolutt vil følge meg opp.. føler det blir feil å bli gitt bort når jeg har valgt han selv og bor med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ligge til mamma natta før, og det er to grunner til det. Han får styre i huset med familien sin som skal bo til oss den helga og jeg får god tid til stelle meg, sette sammen brudebuketten, osv. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal til frisøren, men går nok for det.

Vi skal gå sammen til vigsler.

Og så skal vi på hotell den natta.

Har skrevet link til ønskeliste i invitasjonen. Jeg synes ikke det har vært frekt med ønskeliste i invitasjonen når jeg har blitt bedt i bryllup. (Det har ligget ved siden av sammen annen praktisk info, synes jeg å huske.) Faktisk er det like greit å slippe å spørre. De fleste har jo det likevel, så det er ingen vits å være så hemmelighetsfulle. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut som vi kanskje skal sove hver for oss natten før, da hans forlover også bor i byen. Da kan han sove der, og jeg hjemme hos mine foreldre.

Jeg skal også sette sammen min egen bukett!! :) Man bør gjøre det på morgenen ja? Gruer og gleder meg til det, må nok øve litt gjennom vinteren. Tenker å lage en enkel stilkbukett av peoner, og trenger vel da egentlig kun blomstene, teip, satengbånd og kanskje noen blonder. Vet dere om det er viktig å bruke sånn spray for at blomstene skal holde seg fine gjennom dagen?

Jeg er i prosessen med å kjøpe kjole nå, og har funnet ut at jeg kjøper brukt. Jeg syns nyprisene er helt sinnsyke, så selv om jeg gjerne ville hatt en helt ny kjole så er jeg utrolig fornøyd hvis jeg kan finne drømmekjolen til 50% av prisen. De er jo så pent brukt uansett, også er det jo bra sånn rent gjenbruksmessig. Det er mange lag med tyll som fortjener å bli brukt en gang til :nigo: Og kjolen jeg har funnet er såååååååå fin :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Endret av Prudence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...