Gå til innhold

Plagsomme "gateambassadører" for Unicef etc.! Flere som reagerer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns det er fryktelig irriterende. Av og til føles det ut som en kamp å gå nedover gata. Må kjempe meg gjennom 20 gateselgere for å komme meg til banen.

De jeg ønsker å støtte, støtter jeg allerede. Hvis ikke klarer jeg å finne frem til nettsiden til organisasjonen jeg ønsker å støtte. Men de må vel få inn noen penger, ettersom de står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Det spørs. Nå bor jeg ikke i by lenger, men da jeg gjorde det så overså jeg dem eller så kunne jeg bli litt irritert.

Jeg liker å velge det jeg ønsker å støtte selv, og det gjør jeg fint hjemme. Gidder ikke få dårlig samvittighet fordi jeg ikke støtter hver eneste organisasjon. Da hadde jeg blitt blakk om jeg skulle det.

Bedre å velge seg ut noen saker som er viktige for en og støtte dem :)

Har bare opplevd en gang at de har vært frekke og det var ikke i Norge, men fikk en furten kommentar:"ja, bare gå videre du og ikke bry deg om andre" eller noe sånt. Ja, oj da fikk jeg lyst til å gi :roll:

Forstår litt at det kan være frustrerende sikkert at mange bare går forbi, men det kan være mange grunner til at folk ikke gir. Trenger ikke være at man ikke bryr seg eller ikke gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var pga det her at jeg nå betaler 50kr/mnd til Amnesty.

I mine yngre dager da jeg satt på en benk på karl johan og ventet på noen da en mann i gul trøye kom bort til meg og spurte om jeg hadde 1 min. Jeg sa nei, men han tok ikke et nei for et nei.

Han: syns du det er greit at mennesker blir fengslet og torturert fordi de ytrer meningene sine????

Jeg: eh nei? :klo:

Han: syns du det er greit at barn sulter og blir mishandlet hver dag?!

Jeg: nei... :sukk:

Han: syns du det er greit at kvinner blir voldtatt?!?!

Jeg:... nei :unsure:

Han: så hvorfor vil du ikke støtte oss?! Bli medlem og støtt oss!!

Meg:

Okay_meme.jpg

Endret av Doge
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Det var pga det her at jeg nå betaler 50kr/mnd til Amnesty.

I mine yngre dager da jeg satt på en benk på karl johan og ventet på noen da en mann i gul trøye kom bort til meg og spurte om jeg hadde 1 min. Jeg sa nei, men han tok ikke et nei for et nei.

Han: syns du det er greit at mennesker blir fengslet og torturert fordi de ytrer meningene sine????

Jeg: eh nei? :klo:

Han: syns du det er greit at barn sulter og blir mishandlet hver dag?!

Jeg: nei... :sukk:

Han: syns du det er greit at kvinner blir voldtatt?!?!

Jeg:... nei :unsure:

Han: så hvorfor vil du ikke støtte oss?! Bli medlem og støtt oss!!

Meg:

Akkurat det der var ikke en kul måte å selge på. Har sjeldent opplevd noe sånt, annet enn telefonterror fra Foreningen for krybbedød for noen år siden. De var også sånn at de spilte ekstremt på samvittigheten ens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir oppgitt når de stiller opp på høgskolen for å prate om de som trenger penger.... Og studenter ble rike nååååååår....? :fnise:

Godt at så mange ønsker å gjøre en forskjell, det setter jeg pris på!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er løsningen å gå med musikk på ørene, store hodetelefoner som synes på avstand. Da blir jeg aldri stoppet :) Trenger forsåvidt ikke ha på musikk heller, nok at det ser sånn ut. Holder ørene varme også ;)



Anonymous poster hash: 3d86d...012
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stoppet av en av disse organisasjonene, siden jeg hadde dårlig tid sa jeg bare nei takk og gikk videre, fikk da slengt etter meg : Håper du sover godt om natten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel UNICEF, Røde Kors og Amnesty jeg møter på, og de synes jeg er flotte organisasjoner, alle sammen. Så yay folk som vil gidder å plage andre for bra saker? :)

Alle kjenner til disse organisasjonene. De trenger ikke å henge rundt og suge seg fast i deg i gatene opptil flere ganger hver dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om dette:

10712911_1566753786888169_84471094764188

Dårlig sammenligning. Tiggeren er sannsynligvis pågående, plasserer seg så vedkommende er til direkte hinder, og når vedkommende ikke tigger så driver han sannsynligvis med ran, tyveri, svindel innbrudd. Organisert, innreisende kriminalitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh...det er en gate jeg unngår så langt som mulig. Må jeg gå den så stapper jeg øretelefoner i ørene og freser fram i full fart med stivt blikk. Blir helt sprø av: "Vil du støtte..." "Har du prøvd krill" "Hvor mye betaler du i strøm" og ikke minst "Vi har et godt tilbud på avisen"

Skal jeg si det jeg tenker ville det bli følgende: "Nei, jeg støtter de jeg vil allerede" "Nei, behold den j*vla krillen for deg sjøl" "Jeg betaler ikke strøm, jeg sitter i mørket" Og sist men ikke minst: Kjære lokalavis. Vi hadde avisen lenge. Halve tiden kom den ikke frem før vi hadde gått på jobb, og da leste vi den der. Og da regner jeg ikke med alle de gangene avisen ikke dukket opp i det hele tatt. Ikke er innholdet i blekka verdt pengene for meg heller. Så nei takk, bare les avisen selv du.

En dag jeg var i dårlig humør fra før ble jeg stoppet av en pågående krillselger. Mannen stilte seg rett i veien for meg og viftet med en penn helt opp i ansiktet mitt. Han bør være veldig glad for at jeg bare brummet surt og ikke fulgte den instinktive trangen min til å ta fra han pennen og dytte den ned i svelget hans. #dårligdag #pelldegbort #etskitensjøl

Må legge til: Jeg blir veldig lite motivert når tiggere kommer bort og stikker en kopp med småpenger opp i ansiktet mitt også. Kom dere ut av intimsonene min! Jeg blir ikke hverken redd eller får dårlig samvittighet - jeg blir forbanna.

Endret av Skygge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å trolle litt med disse fra UNICEF, leger uten grenser, røde kors osv. En gang stod jeg å ventet på bussen da en fra leger uten grenser kom å begynte å snakke til meg. Sa jeg ikke var interessert, men han bare fortsatte å prate. Han fortalte om en vaksine mot en eller annen grusom sykdom, og lurte på om jeg ikke ville være med å stoppe denne sykdommen. Så på han med store øyne, å fortalte at jeg allerede var vaksinert. Han så litt fortvilt ut over min dumhet, også bare gikk han.

En annen gang var det en fra røde kors som skulle verve meg. Han holdt fram en lapp som han ville jeg skulle skrive under på, og fortalte at dette var en billett ut av fattigdommen. Jeg smilte fornøyd og sa ja takk, det høres flott ut, studielånet strekker jo ikke alltid til. Han så også fortvilt ut å prøvde å forklare at det var ikke jeg som kom til å få hjelp, men at jeg skulle hjelpe andre.

Anonymous poster hash: 9e328...2ac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare de ser på meg og kommer mot meg så rister jeg på hodet og sier nei, og da pleier de raskt å finne seg noen andre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. Helt enig! De som stiller opp for Unicef og lignende organisasjoner jobber faktisk frivillig og bruker fritiden sin på å samle inn penger til et godt formål. Jeg får heller dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør dette selv.

Dette er faktisk løgn. Det ble avslørt på TV for en god del år siden at de som hevder de jobber frivillig er lønnede ansatte i et firma som betales for å skaffe givere.

Anonymous poster hash: 8afb6...870

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden ble jeg en venninne stoppet, og ble fortalt om voldtekter og alt det fæle med dem. Vi var 14 da, så jeg syns det er dårlig og "skremme" noen til å like organisasjonen deres.

Anonymous poster hash: 11617...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Dette er faktisk løgn. Det ble avslørt på TV for en god del år siden at de som hevder de jobber frivillig er lønnede ansatte i et firma som betales for å skaffe givere.

Anonymous poster hash: 8afb6...870

Det kan godt være, men siden jeg kjenner flere som har gjort dette (deriblant min egen søster), vet jeg også at det er mange som gjør det på frivillig basis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...