Gå til innhold

"hadde dette skjedd i Oslo, hadde jeg blitt ranet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kommer nok veldig an på hvor i Oslo hun hadde falt. Frogner eller Grønland...

Det der er så ignorant at jeg aner ikke hva jeg skal si.

Forøvrig er det, som andre har påpekt, større sjanse for å få hjelp på Grønland. På Frogner hadde bare fruene tatt et ekstra stort steg over deg.

Anonymous poster hash: 7372e...3e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig i at det er en innihelvetes dust kommentar, men samtidig har jeg grisetryna i Oslo og folk skrittet bokstavelig talt over meg mens jeg gråt og ba dem ringe ambulanse for jeg klarte ikke bevege meg (stygt fall som førte til fire operasjoner og flere uker på sykehus samt varige mén).

Jeg har dog aldri skadet meg i Bergen så vet ikke hvordan de hadde reagert der.



Anonymous poster hash: cb3cb...a01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må "vi" passe på at ikke vi skjærer alle bergensere over en kam heller da ;)

Denne damen er tydeligvis litt for stolt av byen sin og innehar et Oslohat hun helt åpenbart ikke har noe belegg for, men det betyr jo ikke at alle bergensere er like tåpelige som henne da - akkurat som ikke alle vi Osloborgere ville ranet en dame som falt om på gaten :)

Fryktlig godt poeng du hadde der! Det blir feil å si at alle bergensere er sånn når jeg selv kjenner enkelte som er veldig glade i begge byene. Hun kunne nok fint ha blitt ranet i Bergen og, og som en sa litt tidligere; rett tid til rett sted. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøyemeg for et dumt utsagn å komme med!

Ramler du utenfor inngangspartiet til en stor matbutikk, og såpass nærme døra at folk må skritte over deg, så vil du så og si garantert få hjelp uansett hvor i Norge eller verden du befinner deg.

Som mange andre i denne tråden har jeg fått nødvendig hjelp i Oslo. Tenke seg til var det på Grønland t-banesatajon. Sånt skjer altså i Oslo. Tenke seg til!

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen, rik, hvit, dame får selvfølgelig hjelp uansett om det er i Bergen eller Oslo.

Anonymous poster hash: 501ac...080

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg sett et hjelpeløst menneske på gata i Bergen, ville jeg selvsagt gjort alt jeg kunne for å hjelpe. Hadde jeg sett det samme i Oslo, er det like selvfølgelig at jeg ville ha ranet vedkommende. Forskjellige byer, forskjellige regler.

:ironi:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er så ignorant at jeg aner ikke hva jeg skal si.

Forøvrig er det, som andre har påpekt, større sjanse for å få hjelp på Grønland. På Frogner hadde bare fruene tatt et ekstra stort steg over deg.

Anonymous poster hash: 7372e...3e0

Hey! Jeg bor på Frogner og hadde IKKE skrittet over. Folk må forstå at det finnes dustete folk overalt, og det finnes reale folk overalt.

Anonymous poster hash: 4e6e7...4c5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke skjedd i utgangspunktet i Oslo. Regnvær er et bergensfenomen, vi har ikke slikt her i hovedstaden.

Anonymous poster hash: b0599...c51

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke skjedd i utgangspunktet i Oslo. Regnvær er et bergensfenomen, vi har ikke slikt her i hovedstaden.

Anonymous poster hash: b0599...c51

Haha! Godt poeng :)

Anonymous poster hash: 4e6e7...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk uttalelse fra folk som tror de vet hvordan Oslo er fordi de har gått opp og ned Karl Johan fire ganger, og dermed tror de har opplevd Oslo. Det hun sier er selvsagt ikke sant. Jeg ville faktisk vært litt flau om jeg var henne, med tanke på at hun frivillig fremstiller seg selv som både dum, trangsynt og uvitende i all offentlighet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen, rik, hvit, dame får selvfølgelig hjelp uansett om det er i Bergen eller Oslo.

Anonymous poster hash: 501ac...080

Bingo. Er skaden ille nok får alle hjelp, Oslo eller Bergen, men det å påstå at man i Oslo bøyer seg ned for å plukke alle verdisaker fra folk som ligger skadet gatelangs er så grenseløst idiotisk at jeg knapt har ord. Det er lov å være bergenspatriot, altså, men svarte for noen mindreverdighetskomplekser den dama må sitte med.

Bergen er en fin by, men Oslo er jo ikke noe lovløst sted der man kappes om å rane de syke. Jeg har hørt mye dumt, men dette var helt der oppe. Ikke så veldig farlig, men bare så ubeskrivelig unødvendig (det var da ingen som spurte) og tåpelig.

Nei, jeg er overhodet ikke fra Oslo selv. Men kronidioter reagerer jeg på uansett. Det er bare fint at Svanhild fikk hjelp, men det hadde hun selvsagt fått både på Frogner, på Furuset eller på Jernbanetorget også.

Anonymous poster hash: b1198...2a8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du ut for de rette folkene så spiller det ingen rolle hvilken by du er i, for selv i små byer er det kjeltringer. Jeg har bodd i Oslo i 25 år, har gått gjennom mange rare strøk og har aldri blitt ranet. Men jeg vet jo om folk som har blitt det, ikke mange men det gjelder jo også der jeg kommer fra. Ting kan skje overalt hvis du er på feil sted til feil tid når feil type mennesker dukker opp.

Jeg tenker at det går an å være stolt at sitt hjemsted uten å disse andre steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel større sjanse for at ingen gidder å hjelpe på Frogner enn på Grønland, så jeg er enig med deg der

Du kan ha rett i det. Skulle frognerfruer måtte bøye seg, så kan de skitne til pelskåpen må vite.

Anonymous poster hash: 7fe36...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..måtte vente i 40 minutter på ambulanse.

40 minutter? Var butikken oppe på toppen av Fløybanen eller?



Anonymous poster hash: eb66d...451
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Da-Svanhild-falt-og-skadet-seg_-fikk-hun-merke-hvor-hjelpsomme-folk-kan-vare-3222129.html

- Dette er typisk Bergen. Hadde dette skjedd i Oslo, hadde jeg bare blitt ranet, mener hun.

Hva i alle dager er det for en ting å si? Hva vet hun om det?

Anonymous poster hash: 8ed62...151

Da jeg bodde i Bergen ble jeg truet med kniv og ranet i et parkeringshus, mens jeg trillet min to år gamle datter i barnevognen.

Jeg personlig har aldri opplevd noe ubehagelig i Oslo og vi har nå bodd her i snart 10 år. S

Datteren som nå er 15 derimot ble plaget på tbanen av en full mann i sommer, og da var det en gjeng med innvandrergutter som hjalp henne og fulgte henne helt hjem fordi hun ble så skremt. Dette var en gjeng med gutter mange ville krysset gaten for å unngå på Grønland.

Det er utrolig synd med fordommer.

Anonymous poster hash: 977ad...ad8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig utsagn!

Naturligvis hadde hun ikke blitt ranet om hun hadde falt på samme måten i Oslo. En ting er at hun garantert ikke hadde måtte ligget slik foran døren i 40 minutter, for i motstening til i Bergen finnes det ambulanser i Oslo... Dessuten er det like mange hjelpsomme folk her i byen som andre steder, og kameraer på hvert gatehjørne som gjør at de med skumle hensikter tenker seg om et par ganger ekstra.

Men mest sannsynlig hadde hun aldri sklidd og falt slik i Oslo, da det regner langt mindre her enn på vestlandet, slik at risten neppe hadde vært våt og glatt.



Anonymous poster hash: f2773...de2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

..måtte vente i 40 minutter på ambulanse.

40 minutter? Var butikken oppe på toppen av Fløybanen eller?

Anonymous poster hash: eb66d...451

Nei, men Bergen har ikke så mange ambulanser, og i kombinasjon med til dels dårlig stasjonering så kan det føre til lang responstid på mindre alvorlige hendelser.

http://www.ba.no/nyheter/article7109441.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare "hovedstadskomplekset" bergenserne har. Ikke noe å bry seg om,la det regne vekk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne artikkelen ble diskutert i "Misjonen" på P4 på fredag faktisk.

Hva sa de der da? (hører ikke på P4, så kjenne ikke til programmet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...