Gå til innhold

.


DelvisPresley

Anbefalte innlegg

Det jeg mer mest takknemlig for er at da jeg var dum og umoden tenåring som visste alt, så var det bare min nærmeste familie og venner som ble utsatt for mine uttalelser og dumskap - det ble ikke spredd til hele verden for almenn beskuelse nå og til ettertiden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest frk_Molly

Er så enig! Jeg hadde en fantastisk barndom på 90-tallet med boksen går, hoppe tau og klappeleker. Blir så glad inni med når jeg ser unger leker ute i gatene, da tenker jeg at kanskje de ikke er fortapt likevel, haha. Jeg følte vi levde mer i nuet. Nå skal alt dokumenteres og deles, og man har liksom ikke gjort noe før det ligger på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par tips til de med egne unger.

La dem gå litt, i stedet for å kjøre dem uansett hvor de skal.

Jeg ble aldri kjørt til eller fra skolen, hvis vi ser bort fra haiking hjem pga typisk ungdommelig latskap, samt det å møte morsomme raringer som faktisk tok "sjansen" på å stoppe. Fikk noen gode historer/utsagn takket være disse haiketurene på maks 2 km.

Om mobilen deres streiker, ikke stress med å fikse den.

De har godt av en periode uten og da er anledningen bra når det skjer noe feil med telefon eller abonnement...

Samme med nettverk i huset...

Med all respekt, du skriver jaggu mye piss, men dette er faktisk så fornuftig som det kan bli. Hvorfor er du ikke like fornuftig og klok på andre områder?

Anonymous poster hash: bf6b2...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt ovenfor finnes oj romstasjonen. Men hvis du bytter ut dette med svevebiler har du vel fremtiden (år 2000) slik de så for seg femtiden på 60- og 70-tallet?

og som også nevnt så var det ikke slik jeg mente det. jeg er ikke dum!

det jeg mente var en sivilisasjon, en by, i verdensrommet :P

blææh :balltre:

Endret av Haru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mer mest takknemlig for er at da jeg var dum og umoden tenåring som visste alt, så var det bare min nærmeste familie og venner som ble utsatt for mine uttalelser og dumskap - det ble ikke spredd til hele verden for almenn beskuelse nå og til ettertiden.

Så enig, så enig.

Foreløpig har mine barn (3 og 5 år) en barndom som ligner min. Men jeg er veldig spent på hvordan det utvikler seg.

Jobber på en ungdomsskole, og synes utviklingen for den aldersgruppen har gått i veldig negativ retning siden jeg selv var der (for over 20 år siden).

Anonymous poster hash: 7175f...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig, så enig.

Foreløpig har mine barn (3 og 5 år) en barndom som ligner min. Men jeg er veldig spent på hvordan det utvikler seg.

Jobber på en ungdomsskole, og synes utviklingen for den aldersgruppen har gått i veldig negativ retning siden jeg selv var der (for over 20 år siden).

Anonymous poster hash: 7175f...5b9

De første barndomsåra er nok ganske like idag som våres barndom. Det er fra barneskolen av det eskalerer, slik jeg føler det. Men nå har jo ikke jeg barn, så kan være jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vokste opp på det glade 90-tallet. Hadde en fantastisk barndom, det eneste vi gjorde var å leke ute i gata fra vi kom hjem fra skolen til vi skulle legge oss. Hele gata (sikkert 20 unger) samlet seg og lekte "boksen går", "har'n" og gjemsel. Vi var ute hele tiden.

Lurer på hva dagens barn skal tenke om sin barndom?
"Når jeg vokste opp, så husker jeg at jeg satt mye på noe som het Ipad og spilte spill."



Anonymous poster hash: 21013...626
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9/10 personer mener tiden de levde i var best. Nye generasjoner og unge folk er det alltid problemer med. Noen har en tendens til å romantisere fortiden



Anonymous poster hash: 8aa28...af1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er født når teknologien hadde blitt ganske viktig, ipod, og iphone og sånt var noe folk hadde, men jeg hadde/har en normal barndom med utelek og sosial omgang. jeg bruker jo selfølgelig teknologiske hjelpemidler, internett, og ja, har egen telefon og pc, men syns selv jeg har hatt en veldig fin barndom! ikke skjær alle under en kam.



Anonymous poster hash: 72993...cdb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det spørst mye på foreldrene og miljøet de vokser opp i. Ungene jeg kjenner leker hvertfall mye ute og uten teknologiske dingser. De har jo tilgang på nettbrett, mobil og lignende som blir brukt, men ikke hele tiden. Jeg vokste opp på 90 tallet og vi hadde da teknologi og spill vi og uten at det tok over hele hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tror det var enklere å vokse opp på 80/90 tallet fordi vi ikke hadde en overhengende risiko for å få alt vi gjorde utlevert på internett. Ellers er det mye det samme, barna spiller fotball og leker ute i gata. De hopper paradis i skolegården. Leker med lego sammen med venner.

Det er tross alt opp til foreldrene hvor mye de vil bruke tv, ipad, internett som barnevakt eller om man skal oppmuntre barna til andre leker.



Anonymous poster hash: d1821...d35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...