Gå til innhold

Mange fra Drammen her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest paramount

:goodbye:

Innflytter selv, har bodd på Åssida siden 2011 :)

Har aldri opplevd at det føles uffent å gå ute om kvelden eller natta, men så beveger jeg meg sjelden andre steder enn mellom Åssida og sentrum. :fnise:

Der bor jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel bedre der nå enn det var på tidlig 90-tallet da den beryktede "Fjellgjengen" var svær og skummel?

Det var mye som skjedde på Fjell på 80-tallet (og begynnelsen av 90?) Idag er nok Fjell helt annerledes enn det var den gang. Jeg har bodd der noen år, og aldri følt meg utrygg :)

Harrybyen Drammens nasjonalsang.

Anonymous poster hash: a2c68...4b6

Sånn bortsett fra at Krokstadelva er i Nedre Eiker, og ikke i Drammen da ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Harrybyen Drammens nasjonalsang.

Anonymous poster hash: a2c68...4b6

Feil kommune da, og feil ende av kommunen tilogmed ;-) Og gutra som synger er ikke fra Drammen engang ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan jeg sier det, så blir det ikke riktig, fordi jeg ikke har Drammensdialekt ;)

Dessuten ser det så fælt ut å skrive Åssia, og Åssiden ble liksom så kleint, så da ble det Åssida i stedet, siden det i praksis er sånn jeg sier det, bare med relativt stum d. :P

Det er på lik linje som å si berskog :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet (er fra Oslo) blir Drammen fortsatt sett på som harry. Når det snakkes om Drammen og/eller områdene rundt, så er det fortsatt det ordet som dukker opp (men det gjelder kanskje mer folkene derfra, enn selve plassen).

Denne er faktisk lett å forklare.

Drammen er en storby med bondementalitet.

Man oppdager det først etter å ha flyttet vekk.

Anonymous poster hash: 303d3...fe8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil kommune da, og feil ende av kommunen tilogmed ;-) Og gutra som synger er ikke fra Drammen engang ;-)

Auke er oppvokst i Skoger som tilhører Drammen. Vet ikke med han andre.

Anonymous poster hash: 303d3...fe8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auke er oppvokst i Skoger som tilhører Drammen. Vet ikke med han andre.

Anonymous poster hash: 303d3...fe8

Trodde begge var fra Sande siden av skoger jeg. Han ene har gått på samme skole som samboeren,og det er Sande vgs! Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være at de gikk i på Sande vgs, men flere drammensere har gått der.

Nå husker jeg ikke spesifikt denne broren, men kan si med sikkerhet at to av de gikk på en ungdomsskole i Drammen.

Føler jeg er har gått over grensen om å legge ut detaljer her da jeg ikke kjenner han her personlig...



Anonymous poster hash: 303d3...fe8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan godt være at de gikk i på Sande vgs, men flere drammensere har gått der.

Nå husker jeg ikke spesifikt denne broren, men kan si med sikkerhet at to av de gikk på en ungdomsskole i Drammen.

Føler jeg er har gått over grensen om å legge ut detaljer her da jeg ikke kjenner han her personlig...

Anonymous poster hash: 303d3...fe8

Jojo, men trodde han tilhørte Sandesiden bare :-) Skoger er jo på begge sider av grensa! Han andre er jo fra bragernes :-) De er jo bare to da :-) Uansett er det jo bra at noen fra Drammen har suksess ;-) Og at de fortsatt velger å bo her :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes Drammen er en fantstisk by.. Har selv bodd der på Toppenhaug, men har nå flyttet begrunnet studiene. Følte meg aldri utrygg alene og tok meg gjerne en tur til byen for å møte en kompis klokken 3 på natten.. Ja er noen harry folk der og tiggere, men det finner man overalt! Byen har virkelig vokst i de siste årene:)



Anonymous poster hash: a04a2...52d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...