Gå til innhold

Hvordan finne bra fastlege på et nytt sted.


Klips

Anbefalte innlegg

Flyttet nettopp til ny bydel, og siden jeg ikke har bil ville det tatt meg oppimot en time å komme frem til min gamle fastlege, så jeg ringte fastlegekontoret og fikk tildelt en ny.

Har ringt og ringt og ringt sikkert 20 ganger i hvert fall fem forskjellige dager de siste ukene uten å komme gjennom. Enten tar de ikke telefonen, eller det er opptatt, eller lunsj-svareren står på i timesvis.

Den ene dagen var datteren min på 7 mnd syk, måtte tilslutt ta henne med på Volvat, etter å ha brukt timer på å prøve å komme gjennom.

Fastlegens kontorsøster svarte omsider i dag, og hennes svar var at hun tok så mye prøver osv. at hun sjelden fikk tatt telefonen.

Virket som om hun syntes jeg burde hatt forståelse for dette, burde ikke heller hun hatt forståelse for at man er nødt til å kunne få tak i legen sin?

Men hvordan finne en bra lege som er mulig å kontakte?

Kjenner jo nesten ingen her som nyinnflyttet.

Fikk et nummer til bydelen av fastlegekontoret, men det var egentlig for å sjekke om min nye lege hadde byttet telefonnummer el.l. siden jeg ikke kom frem.

Kjip situasjon, hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

http://fastlege.trygdeetaten.no/FastlegeWeb/fastlege/ finner du en oversikt over alle leger i din kommune som er tilknyttet fastlegeordningen. Der vises det også hvor mange klienter/ledige plasser den enkelte lege har. De legene med flest klienter er kanskje de som folk er mest fornøyd med, men samtidig så er kanskje de med færrest klienter lettest å få kontakt med/time hoss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Nannok
http://fastlege.trygdeetaten.no/FastlegeWeb/fastlege/ finner du en oversikt over alle leger i din kommune som er tilknyttet fastlegeordningen. Der vises det også hvor mange klienter/ledige plasser den enkelte lege har. De legene med flest klienter er kanskje de som folk er mest fornøyd med, men samtidig så er kanskje de med færrest klienter lettest å få kontakt med/time hoss.

Hvis det er en lege du vil til og som har full pasientliste så kan du evt gjøre som jeg gjorde: velge en annen lege fra samme legekontor og så spørre den du egentlig ville til når en anledning byr seg. Funka for meg i alle fall og hun er veldig flink. Dette var på Bolteløkka legekontor - ikke så langt fra Bislett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

når man ser på den lista over ledige fastleger og de har mange ledige plasser, hundrevis, sier det noe negativt om legen da mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...