Gå til innhold

En tenårings prøvedagbok (17)


Tuppeline1

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg vil veldig gjerne skrive her for å samle tankene mine, å for å få ut eventuell frustrasjon som ofte kan oppstå under prøving. Jeg vil skrive litt om hvordan det er å være prøver som ung, samt fordommene som jeg kommer til å møte på veien.
Det er ingen grunn til å slenge med leppa, da dette er nøye planlangt og veldig ønsket.

Litt om oss:
Jeg er 17 år gammel og er sammen med min samboer på 21 år. Vi har kjøpt oss et nydelig hus ute på landet, der vi bor med sønnen vår på 1 år, katten vår og noen høns.
vi bestemte oss for å starte å prøve på en liten bror eller søster til O i April. Jeg tok ut hormonspiralen i Mai, men har ikke gått inn for å prøve skikkelig før nå. Nå er vi inne i 1pp å er veldig spente!

Dere er hjertelig velkommen til å følge meg på denne reisen :hjerte:

Endret av Tuppeline1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg 5 DPO, og har ikke merket noe annerledes denne mnd i forhold til andre måneder, det er vell kanskje i det tidligste laget for å merke noen forskjell enda.. på søndag kjente jeg et intenst stikk nederst i magen, det varte omtrent i 30 sek før det ga seg. Lurer på om det kan være festesmerter, da de som regel skal komme 2-8 dager etter EL, noe som stemmer veldig. Hehe, jeg håper alt for mye, er sikker på at jeg blir skuffet denne mnd :(

Endret av Tuppeline1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her vil jeg følge med. Jeg er selv 17 og kjempelangt fra klar for barn (selv om jeg tror det hadde vært koselig om alt annet var på plass og jeg virkelig følte meg klar), men syns det er spennende å høre om de som er på et helt annet stadie i livet enda vi er like gamle.

Har du planer om videre utdanning? Jeg spør bare fordi jeg er nysgjerrig, mener ikke å dømme! Masse lykke til, til deg :):blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her vil jeg følge med. Jeg er selv 17 og kjempelangt fra klar for barn (selv om jeg tror det hadde vært koselig om alt annet var på plass og jeg virkelig følte meg klar), men syns det er spennende å høre om de som er på et helt annet stadie i livet enda vi er like gamle.

Har du planer om videre utdanning? Jeg spør bare fordi jeg er nysgjerrig, mener ikke å dømme! Masse lykke til, til deg :):blomst:

Hei, så koselig at du vil følge med :hug:

Ja, 18. August er jeg ferdig med mammaperm og begynner h.o på Vgs. Videre tenker jeg å gå ut i permisjon i et år til om spiren sitter, for å fortsette å jobbe meg opp mot utdanning innen psykiatri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. Her går dagene i sneglefart mot IKM, håper jeg slipper å prøve lenge, så utålmodig som jeg er :fnise:
I går kveld klarte jeg ikke å gjøre stort pga at jeg var ekstremt kvalm. Hadde kun kveldskvalme med O også. Men jeg tror nok at jeg bare lurer meg selv. Enten var det bare det psykiske som slo inn å gjorde meg "kvalm" eller så kan det skyldes de 4 svelene med smørkrem jeg spiste :icon_lol:
Holder på å tenker på når jeg skal begynne å teste, tviler på at jeg klarer å vente til IKM. Noen som vet hvor tidlig det går an å teste, å få evt posetiv test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjokkert:
Er det lov å spørre om nr.1 også var planlagt?

Endret av Saraby
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fuckings seriøst? Unge mødre neste

Helt fuckings seriøst hva da? Provoserer det deg virkelig så at hun lever sitt eget liv utenfor det som er forventet av samfunnet? Utrolig unødvendig kommentar. For alt du vet er og blir Tuppeline en bedre mamma enn mange av de eldre mødrene i landet. Det vil jeg faktisk tørre å påstå at hun er for det er tydelig at hun er både reflektert og smart - sånt kommer ikke nødvendigvis automatisk med alderen altså, det har jeg sett mange eksempel på allerede.

Greit nok at Newbitch er brukernavnet ditt, men du trenger ikke å være en bitch likevel.

Endret av McKibben
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

:sjokkert:

Er det lov å spørre om nr.1 også var planlagt?

Heihei :-) Nr 1 var ikke planlagt nei. Han er et p-pillebarn. Ble også gravid på spiralen etter jeg fikk O, men jeg mistet i uke 7.. Nå når det er et så stort ønske , så tar det jo selvfølgelig lang tid! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert her. Grunnen til det er at vi rett og slett ble nødt til å hoppe over en pp, da el kom litt senere en forentet, så sambo var bortreist da... TR kom 2 dager for sent i forrige pp, så vi hadde et lite håp, men jajamensan så dukket hun opp :jolie: Dere hører sikkert lite fra meg fram til neste pp (er 2 dpo nå) men jeg lover at jeg skal komme tilbake å oppdatere dere når vi er inne i 3(2) pp! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :-) Nr 1 var ikke planlagt nei. Han er et p-pillebarn. Ble også gravid på spiralen etter jeg fikk O, men jeg mistet i uke 7.. Nå når det er et så stort ønske , så tar det jo selvfølgelig lang tid! :vetikke:

Dere er vel bare i pp3? Så lang tid har det jo ikke akkuratt gått :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er vel bare i pp3? Så lang tid har det jo ikke akkuratt gått :)

Nei, men den utålmodige sjelen min får det til å virke som vi er inne i vår 20pp :fnise:

Endret av Tuppeline1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En liten oppdatering fra meg her :-) Jeg har nå ventet på tanta i 2 dager(tror jeg), så jeg fant ut at jeg skulle ta en test (tok 3), å jammen synes jeg at jeg kan skimte en strek på alle 3 testene!

Så på en eller annen måte har jeg vist blitt befruktet selv om mannen var borte i de dagene jeg trodde jeg hadde el.....Skal ta en ty test på morgenurin morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei, ser det er en stund siden du skrev sist, hvordan går det? :)

Hei! Jeg har ikke kommet meg inn på eposten min på en stund, så klarte jeg selvfølgelig å glemme passordet mitt på kg :plystre:

Her går det tregt!! Fikk enda en test med strek forrige mnd, men tanta kom med et brak noen dager på overtid.. hva som skjedde er jeg ikke helt sikker på.. Denne mnd hadde jeg ikke ønskesymptomer en gang, så ble ikke overasket da tanta kom.

Nå er jeg på syklusdag 3. Jeg venter el i slutten av neste uke. Vi prøvde uten el-tester forrige mnd i håp om at vi skulle senke skuldrene litt ifht prøvingen, men det fikk stikk motsatt virkning gitt.. plutselig var jeg en tappetafser, temper og gynekolog på en og samme tid, i håp om å finne el :dry:

Så når tanta har dratt sin vei, har jeg planer om å legge inn alle aksjer! Jeg skal drikke grapefruktjuice, Solvipect, ta bidronniggele samt at jeg skal teste el med cb digitale tester :-) Denne pp har jeg virkelig troen på!! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å ha trua, også går det ikke. Krysser fingerene for deg for at det går denne mnd da! :)

Hvilken pp er du i foresten?

Jeg selv er i pp2, og er 2dpo i dag. Titt gjerne en tur innom prøvedagboken min også, om du vil det :) er selv ung prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...